Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå fra tresplitt der jeg trener enten tre dager og to dager hvile eller to dager trening og en dag hvile. Avhengig av aktivitet på skolen, pga jeg går idrettsfag. Trener alt fra fire til seks dager i uken med styrke.

Bytte til x-size, der jeg er sikker på at jeg kommer gjennom alle muskelgruppene to ganger løpet av uken "bare" fire styrkeøkter.

Er det noen som har erfaring med dette programmet? Takk for svar! :) Har også sett litt på starting strength, og litt andre programmer. men x-size mest tiltalende ut, bare kom med innvendiger!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25169-x-sizeerfaringerinnvendiger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

X-size legger opp til mye variasjon, tung trening og dekker hele kroppen. I tillegg er 2 dager hyperterofi, så du trener både styrke og volum. Digger programmet!

ja virker som noe jeg kan like!

og siden jeg er på et forum og er meningen å spørre om alt mulig rart. Kunne du ha forkart meg dette widowmaker-prinsippet som om jeg skulle vært sterkt tilbakstående? for klarer ikke å skjønne dette i praksis :hungover:

ja virker som noe jeg kan like!

og siden jeg er på et forum og er meningen å spørre om alt mulig rart. Kunne du ha forkart meg dette widowmaker-prinsippet som om jeg skulle vært sterkt tilbakstående? for klarer ikke å skjønne dette i praksis :hungover:

Widowmaker er voldsomt enkelt, egentlig.

Du kjører på med 20 reps, alt i samme sett.

Men vekten skal være så høy at du egentlig tror du bare hadde greid 10 (eller no)

Og etter at du da har greid 10, så tar du 2 til... og så en kort pause... og så noen til.. og så en kort pause... og sånn går nå dagan.

Du bruker altså en vekt som er så tung at du bare greier 10, men så tyner du ut alt og greier 20.

Det er sånne som dreper deg, og lager enker.. (derav widowmaker ;) )

Kan forresten ellers si at jeg digger x-size.

Annonse

Widowmaker er voldsomt enkelt, egentlig.

Du kjører på med 20 reps, alt i samme sett.

Men vekten skal være så høy at du egentlig tror du bare hadde greid 10 (eller no)

Og etter at du da har greid 10, så tar du 2 til... og så en kort pause... og så noen til.. og så en kort pause... og sånn går nå dagan.

Du bruker altså en vekt som er så tung at du bare greier 10, men så tyner du ut alt og greier 20.

Det er sånne som dreper deg, og lager enker.. (derav widowmaker ;) )

Kan forresten ellers si at jeg digger x-size.

ja hører jo nå at det ikke er så superkomplisert som jeg fikk det til å virke av en eller annen grunn

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...