Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har gått opp 5 kg på 2 1/2 uke. Føles godt, da mitt mål faktisk er å gå opp i vekt, men lurer på om det går for fort? Følger Aksel Hennies diett og treningsprogrammet hans Tydeus, med noen få modifikasjoner på dietten. Jeg er fattig student uten fast jobb, så kan f.eks. ikke kjøpe biff hver uke.

Veier nå 66 kg med en høyde på 166 cm. Er gutt på 24 år. Ønsker i første omgang å gå opp til ca 70 kg. Det merkelige er at jeg er usedvanlig sulten for tiden. Blir veldig fort sulten, noe som jo er positivt når målet er å øke i vekt. Kan kanskje ha noe med at jeg trener 5 ganger i uka. Aldri kjørt slik 5-splitt.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24817-opp-5-kg-p%C3%A5-2-12-uke-for-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mye mat og tren tungt. IKKE følg programmet til Aksel Hennie.

Du glemte å sette på "fordi det er Aksel Hennie som har brukt det". Hjelpe meg så mye jantelov han får mot seg her i Norge. Fitnessbloggen er tydeligvis for folk som IKKE vil ha resultater.

Du vil nok merke at kroppen stabiliserer seg fort, men når man øker treningsmengden + matinntaket vil man ofte bli mer sulten og spise mer, i tillegg til at kroppen lagrer litt ekstra vann osv, så ikke bekymre deg;) Og om du fortsetter å gå opp veldig fort, så er det jo bare å justere ned maten:)

Supert at du jobber mot målet ditt, stå på!:-)

Annonse

Du glemte å sette på "fordi det er Aksel Hennie som har brukt det". Hjelpe meg så mye jantelov han får mot seg her i Norge. Fitnessbloggen er tydeligvis for folk som IKKE vil ha resultater.

Tror, uten å vite hva Valan tenker, at poenget er mer i duren at programmet i seg selv er å finne opp hjulet på nytt, slik alle slike program har en tendens til å gjøre.

Når det er sagt så er det opp til en selv å velge hva man vil trene. Min erfaring er at programmet som f.eks Aksel Hennie følger her blir litt for (av mangel på ord) stort for ola nordmann. Kort og greit er fem splitter for de som legger veldig, veldig, veldig mye tid inn i treningen, og utenfor trenignen med hvile og mat etc. Ola Nordman kommer like langt med en 2 til 3 splitt. Igjen kort og godt - Ola nordman har ikke bruk for en egen dag å trene armer, men om du synes du trenger en egen dag og trene armer på så gjør du det.

Forøvrig - se bort fra ellendig kilde - så er det en del sentrale poenger å få med seg her anngående programmet og han.

http://www.kjendis.no/2013/09/04/kjendis/aksel_hennie/trening/kropp/film/29076944/

«Etter å ha trent med dem i 2-3 måneder - «funskjonell trening» som fokuserer på fleksibilitet, balanse og kjernestyrke - har jeg fått et nytt program og diett for å «bulke» og få mer masse».

"Han understreker at programmet er spesielt tilpasset ham, som er 173 centimeter høy og veier 70 kilo, og at det er laget for å få ham i form til karakteren han spiller i «Hercules», krigeren Tydeus."

Jeg har en helt drøy forbrenning og spiser enormt mye mat: Biff, to egg og poteter til frokost. Det smaker ingenting overhodet! Så spiser jeg kylling og ris til lunsj, det samme til middag, kanskje laks. Og så spiser jeg enda en middag etter det igjen, sier Hennie.

Altså, programmet er sydd sammen av proffesjonelle ,tilpasset hans kropp og hans målsettning. Sammer er kostholdet som følger med i PDF´en. Det vil si at det blir som om jeg skulle ta målsøm av deg til min egen dress - det kan hende jeg treffer men det er stor sannsynlighet for at jeg ikke gjør det.

- Off topic men følte jeg måtte utdype litt.

On topic: Føyer meg til resten, det jevner seg ut i lengden tror jeg. Det KAN hende at du holder en god del mer vann nå en før, da med tanke på spisingen og treningen :)

Tror du har mye rett i det du sier. Jeg er selv ca samme størrelse som Hennie (jeg er litt lavere, men med ca samme BMI), og har fulgt dietten fra punkt til prikke. Gjør nesten ikke annet enn å studere, spise, trene, spise og sove. Som student har jeg tid til dette, og har på forhånd planlagt hvordan en dag skal se ut. Tror, som du sier en "vanlig mann i gata", hadde hatt problemer med å få lignende resultater om han ikke var ekstremt dedikert. Mitt inntrykk er at veldig mange bommer på dietten. Treningsprogrammet hans er jo ikke de store greiene, men det å gå på diett handler om selvdisiplin og tålmodighet. Mat ER viktigere enn trening, og har du den innstillingen vil man kunne oppnå resultater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...