Gå til innhold

Lange, slanke muskler!! HJELP


DanielB

Anbefalte innlegg

Jeg har noen venner som mener at det går an å få lange, slanke muskler avhengig av hvordan man trener. Typiske påstander er "mer eksplosiv styrketrening gir rundere, tightere muskler, mens utholdende styrketrening gir lengre".

Selv om jeg viser til Børge Fagerli og Yngvar Andersen holder de fortsatt til sitt.

Finnes det noe lurt jeg kan si? Jeg finner ikke studier på dette emnet, men mener at jeg har sett dette før. Noen som kan linke meg studier om dette emnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør hvor lang de har tenkt å bli? 1.80, 1.90 eller kanskje t.o.m over 2 meter?

Spør de hvordan muskelen blir lengre uten at de blir det, å la de tenke seg godt om. Deretter sier du "derfor" og går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt fornøyd med å ha muskler og sener som hindrer meg i å få negativt leddutslag i albue og knær..

Lang tricep må jo resultere i årets grevinneheng?

Vil du ha en "slank" muskel: ikke tren, spis minst mulig, vær katabol og selvdestruktiv med kroppen din i noen år

Vil du ha en funksjonibel kropp med litt muskler, dat ass / 6pack og generelt være sexy as fuark: Tren godt, spis godt, men ikke fråtsing hver dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har allerede vist til den artikkelen... Problemet er at artikkelen ikke er basert på noe studier eller undersøkelser

Det de mener er rett å slett at den ene treningsformen fører til at man får "flate" muskler og den andre treningsformen fører til at man får "klumpete" muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vist til den artikkelen... Problemet er at artikkelen ikke er basert på noe studier eller undersøkelser

Det de mener er rett å slett at den ene treningsformen fører til at man får "flate" muskler og den andre treningsformen fører til at man får "klumpete" muskler

Det er bare en annen måte å si "små" og "store" muskler :)

Uansett er det håpløst å fortelle dem hva som er galt med påstanden "lange slanke muskler" når de selv ikke aner hva de legger i begrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil og feil fru blom. Man kan ha utholdende muskler, og man kan ha store muskler. Den forskjellen finnes. Trener man mye utholdenhetstrening, høyintensitet cardio-relatert trening etc, så har man høyere sannsynlighet for å kombinere lav fettprosent og moderat muskelmasse.

Men man får jo ikke 'lengre' muskler. Eneste man kan si da er at man kan trene mye fleksibilitet og mobilitet og på den måten få 'lengre' muskler i form av tøyelighet...

Men man trener jo ikke på samme måten, eller med samme formål, så det er litt epler og bananer IMO.

Det er det jeg tenker, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...