Gå til innhold

Trenger stor hjelp!!!!


TjukkasJenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg ikke særlig god på vektnedgang eller kosthold, men jeg vil anbefale deg å ikke bruke tid på dietter.

Dietter er per definisjon kortvarige og som oftest ganske drastiske, og jo mer ekstrem dietten er(juicedietten, suppedietten, kåldietten osv), jo større er det midlertidige vekttapet,og jo hardere kræsjer man i etterkant/underveis,og jo mer vekt legger man på seg i etterkant.

Det jeg heller vil anbefale er for det første å innse at varig vektnedgang/vektkontroll er noe som kommer til å ta lang tid, og den beste måten å gjøre det på er først å sette seg ned og få oversikt over hvordan man kom seg dit man er i dag, og hvordan kostholdet ser ut per dags dato. Så burde man se på hva slags små endringer man kan gjøre, endringer som vil gjøre kostholdet bedre, uten at man garanterer at du senere sprekker fullstendig.

Hvis man loggfører alt man spiser over en uke,og f.eks finner ut at jøss,man drikker en halvannenliter med coca cola til både frokost og lunch hver dag, kanskje man kunne gradvis redusert dette ned til en halvliter frokost+lunch, og over tid muligens jobbet mot å bare drikke brus på lørdager? Man kutter ikke ut brusen,men man er litt mer selektiv med når man velger å kose seg.

Så kommer det med aktivitet, finnes det noen små grep du kan gjøre i hverdagen som kan bidra til at energiforbruket går opp?

En måte kan f.eks være å ta trappene til jobb istedenfor å ta heisen, parkere bilen litt lengre unna så man må gå noen ekstra meter, eller hva med en kort halvtimes gåtur etter middagen hver kveld?

Det første man må erkjenner er at man er i en situasjon man ikke vil være i,og så må man ta grep for å komme seg ut av den. At du har kommet dit er et godt tegn,så dette har jeg all tro på at du klarer å løse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv i en hektisk hverdag, vil jeg påstå at det e tid til å spise sunt! Det krever litt planlegging og litt innsats, for eksempel at du bruker noe tid på å lage opp mat for flere dager. Så kan du raske med deg en boks eller ei matpakke i farta resten av uka ;-) Det som også er viktig å huske på, er at det tar tid å komme ned i vekt igjen, så ikke hiv deg på hurtigløsninger og ikke mist motet. Støtter forslagene fra Aurelius over her. Du finner masse tips og inspirasjon hvis du leser artiklene her inne om andre som har gått ned. Jeg synes også det er mye inspirasjon i denne bloggen: http://bigmandown.com/ om veien fra 185 kg til under 100 igjen. Morsom, inspirerende og med tips og oppskrifter fra en som har gått veien selv. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gode tips:happy: Allerede fra i dag begynner kampen min..Skal holde dere oppdatert :)

Opprett en loggbok her inne hvor du kan dokumentere fremgangen din! Dette vil først og fremst kunne være en stor motivasjon for deg selv, men også for andre som er i samme situasjon som deg.

Det er også veldig mange flinke og hjelpsomme mennesker her inne med god peiling på trening og kosthold som kan skyte inn noen tips her og der :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...