Gå til innhold

Når kan jeg spise sjokolade? osv


Fragleren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde det ikke vært fantastisk om man kunne spise 250 g herlig melkesjokolade i uka og fortsatt gå ned i vekt? Nei, her tror jeg du (vi) drømmer oss bort. Jeg gidder i hvertfall ikke å være flink hele uka for så å frådse opp hele underskuddet i en sjokoladeorgie i helgen. Her er noen erstatninger jeg pakker inn i kostholdet for å holde sjokoladesuget under kontroll:

- bland litt chocolite proteinpulver i vaniljekesam (eller kakao om du ikke har)

- En (EN) kokosbolle (100 kcal i united bakeries sine *elsk*).

- lettkakao fra toro/freia

- stivpiskede egg med kunstig søtning og kakao/chocolite

- atkins endulge-barer (billig fra iherb. Jeg liker coconut og peanut)

- sjokolade med tagatosesøtning (men obs kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært fantastisk om man kunne spise 250 g herlig melkesjokolade i uka og fortsatt gå ned i vekt? Nei, her tror jeg du (vi) drømmer oss bort. Jeg gidder i hvertfall ikke å være flink hele uka for så å frådse opp hele underskuddet i en sjokoladeorgie i helgen.

Jeg er både enig og uenig. Jeg er enig i at det ikke er vits i å fråtse bort underskuddet i helgen, men jeg er uenig at det ikke går an å spise 250 gram sjokolade i tillegg til vanlig mat å likevell gå ned.

Hvis sjokolade er så viktig for trådstarter, så ser jeg ingenting i veien for å gå 2 - 3 timer på mølla for kompensere for kaloriene du går over med sjokoladen. Er det verdt det? Jeg vet ikke, men er man fitnessfreak i tillegg til sjokaholic er vel det en vei å gå?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tærer ikke lange kondisøkter på musklene?

I utgangspunktet så har du jo rett. Man sier at hard cardio ved tung styrketrening kan stresse kroppen og gjøre at kroppen skiller ut kortisol, som ja er nedbrytende.

MEN man må selvfølgelig se det an. Det er stor forskjell på å beinfly på 12km/t i to timer direkte etter en hard styrketrening enn å ta seg en to timers rolig gåtur på mølla i helgene (gjerne med stigning).

Hvis man har litt innsikt i sin i egen fysiske helse kan man fort merke om trener for mye. Kroppen blir sliten, presterer dårligere, mister styrke osv. Legger man merke til sånne signaler er det på tide å cutte litt tilbake på trening eller spise mer. Poenget er at det er ikke farlig å ta lange kardioøkter, men alt med måte.

Så hvis trådstarter likevel skal være i et underskudd og er så superkeen på nøyaktig 250 gram sjokolade mener jeg at dette kan vær een god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...