Gå til innhold

Look straight ahead


St.Kristobal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
Ser mange som prøver hardt å se rett i taket under både knebøy og markløft.. Hvorfor i svarte prøver de på det? Prøver de å få kink i nakken? Hvem lærer bort slik tull?

De PTene jeg har sett på treningssenteret jeg trener på lærer kundene sine at man skal se skrått opp mot taket på både knebøy og markløft. Jeg burde vel egentlig fortalt de hvor skapet skal stå, men hvem ville trodd meg når PTen nettopp har lært de noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange gode som ser opp. Dette er ingen big deal.

Mange som trener pullups ser opp for å få haka så langt opp som mulig, slik at de må løfte seg kortere for å reppen godkjent, altså hake over stanga.

Som Pavel sier så handler det mye om hvilke muskler man aktiverer. Men det å 'jukse' seg opp med haka virker litt tåpelig da. Å løfte seg kortere blir jo en dårligere teknisk utført repetisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Your eyes should be focused. Some people believe you should look straight up when you squat. These people aren’t good to listen to. Your eyes should be directed straight ahead or just slightly downward. Don’t take your eyes off the point you choose. Pick something, and stare at it intently. Even if there’s movement and distractions around this point, they shouldn’t stop your stare. This is how focused you have to be." - Jim Wendler

http://squatform.com/jim-wendler-squat-tips-from-5-3-1/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...