Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en kakemiks for sjokoladekake.

http://www.x-life.no/products/bakemiks-for-sunn-sjokoladekake

Jeg har ikke klart å finne sukkerfri alternativer for en god sjokoladeglasur. Så det ble en Freia 70% kakao sjokoladeplate og sukrinmelis. Noen som som har noen gode tips til sunn og sukkerfri sjokoladeglasur?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24305-sunn-sukkerfri-sjokoladeglasur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm... hva med å blande mager kesam, skyr naturell eller en nøytral smøreost med litt kakao + sjokoprotein?? Evt også sukrinmelis

Den hørtes ut som det kan gå. Har du prøvd det selv?

Skyr naturell + kakao. Den tror jeg at jeg skal prøve.

Hvorfor ikke la sjokoladekake være sjokoladekake og heller spise ett stykke istedenfor fem?

Det blir ikke noe mindre sjokoladekade dersom man bytter ut sukker mot sukrin. Litt ekstra protein og mindre karbohydrater hjelper jo også på litt. Nå er det da ikke meningen at man skal spise sjokoladekake hver dag. Som regel spiser jeg kun sjokoladekake omtrent 1-2 ganger i året.

Har ennå ikke prøvd å lage sjokoladekaken fra den sunne sjokoladekakemiksen. Ville se om den kunne bli like god som en helt vanlig sjokoladekake.

Annonse

Hvorfor ikke la sjokoladekake være sjokoladekake og heller spise ett stykke istedenfor fem?

Er vel ikke det trådstarter spør om;)

1 del philadelfia light, 1 del kokosolje/smør(alt ettersom hva du foretrekker) 1 del sukrinmelis + ønsket mengde kakao:-)

Er vel ikke det trådstarter spør om;)

Sant nok det, men det er viktig at man ikke glemmer å leve litt og, innimellom alle speltlompene og proteinfluffen, spesiellt når det gjelder ting man spiser såpass skjeldent som nettopp sjokoladekake.

Jeg synes at sunnifiseringen tar litt vel av her inne innimellom ,men meg om det.

• 3 uker senere...

Min påstand: Det finnes ikke usunn mat, bare usunne mengder. Smaksopplevelsen blir my bedre om du spiser 200 kcal med den beste sjokoladekaken du kan lage enn om du spiser 200 kcal med sjokoladekake lagd på proteinpulver, stevia og kruskakli.

Min påstand: Det finnes ikke usunn mat, bare usunne mengder. Smaksopplevelsen blir my bedre om du spiser 200 kcal med den beste sjokoladekaken du kan lage enn om du spiser 200 kcal med sjokoladekake lagd på proteinpulver, stevia og kruskakli.

Amen brother!

Annonse

• 4 uker senere...
Sant nok det, men det er viktig at man ikke glemmer å leve litt og, innimellom alle speltlompene og proteinfluffen, spesiellt når det gjelder ting man spiser såpass skjeldent som nettopp sjokoladekake.

Jeg synes at sunnifiseringen tar litt vel av her inne innimellom ,men meg om det.

Kanskje du vil spise vanlig sjokoladekake to ganger i året mens trådstarter vil spise denne seks ganger i året i stedet? Ikke dumt i mine øyne. Eventuelt servere den til noen med diabetes? Det får være måte på trangsynhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...