Gå til innhold

Fettprosent


Treningsnarko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er delvis riktig som melis1988 sier. Om du har overflødige kg på kroppen må du innta færre kalorier enn du forbrenner å gå ned i vekt. MEN, folk som f.eks har anoreksi og jobber seg ut av det kan ha høyere fettprosent på lav vekt og lavere fettprosent på høyere vekt dersom de går fra å spise lite og trene mye kondisjon til å spise mer (og riktig) mat og trener tung styrketrening.

Jeg tror det kommer av at når du trener styrke og spiser nok mat vil du bygge muskler og dermed vil musklene (som veier mer enn fettet) ta over plassen til fettet. Du vil altså kunne veie mer, men se "fittere" ut fordi musklene ser bedre ut på deg enn fettet. Det er vel derfor man har begrepet "tynnfeit". Altså om folk som er tynne, men som alikevel ikke ser stramme ut, rett og slett fordi de omtrent ikke eier muskler. Skjønte du? :)

Jeg anbefaler deg å fokusere på tung styrketrening. Spis litt over vedlikehold og legg inn noen kondisjonsøkter dersom du ønsker det. Du blir ikke stram av å gå ned i vekt, du blir bare en mindre versjon av den kroppen du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste måten å g ned i fettprosent på er å gå ned i vekt. Men det er også mulig å trene seg opp til lavere fettprosent ved å holde vekta konstant samtidig som man øker i styrke og muskelmasse ved å trene bra.

Hvordan trene seg opp til lavere fettprosent ved å holde vekta konstant ?? Det er nemlig mitt mål! Hvor bør man ligge i forhold til kalorier da? Litt over eller under vedlikehold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...