Gå til innhold

Redusere kalsiuminntaket?


Splae

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med magen i flere år. Noe legene aldri har funnet ut av. Jeg blir syk sporadisk hvor jeg er utslått av feber i 1-2 dager med magesmerter. Er ofte frisk dagen etter det starter. En akupunktør var overbevist om at problemet blir løst om jeg reduserer inntaket kalsium og øker inntaket magnesium. Han rådet meg til å bytte whey med soyaproteiner, melk med rismelk og dropper ost.

Er automatisk skeptisk, og tenkte å forhøre meg her om hva dere synes, siden forumet er stappfullt av kosthold- og vitaminfreakes ;)

Er litt usikker på hva mer jeg bør poste av info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

For det første - hvordan kan en akupunktør være overbevist om dette?

Hva slags grunnlag har han/hun for å kunne være overbevist om at det spesifikt er løsningen? :)

Jeg ville tatt det med en liten klype salt. Selvfølgelig kan du gjerne prøve ut å kutte ut og erstatte som du nevner i posten din, for å se om det har noen effekt :) Det gjelder all type form for inntolleranser og allergier - som regel må man prøve og feile for å finne sin løsning som passer deg og ingen andre!

Og det var bare de tre tingene? Hvorfor akkurat de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - hvordan kan en akupunktør være overbevist om dette?

Hva slags grunnlag har han/hun for å kunne være overbevist om at det spesifikt er løsningen? :)

Jeg ville tatt det med en liten klype salt. Selvfølgelig kan du gjerne prøve ut å kutte ut og erstatte som du nevner i posten din, for å se om det har noen effekt :) Det gjelder all type form for inntolleranser og allergier - som regel må man prøve og feile for å finne sin løsning som passer deg og ingen andre!

Og det var bare de tre tingene? Hvorfor akkurat de?

Du oppsummerer egentlig akkurat hva jeg tenkte når jeg fikk beskjeden her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta kostråd fra en akupunktør. At en ufaglært person skal gi deg spesifikke råd om mikronæringsstoffer, spesielt uten at du har målt verken status eller inntak av disse er sykt. Be heller legen din om en sjekk på vitamin- og mineralstatus. De symptomene du nevner kommer med stor sikkerhet ikke av høyt kalsiuminntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jegt skal unngå melk og ost pga kalsium, bør jeg vel også droppe whey proteinpulver som er laget av melk. Da må jeg gå får noe annet. Men er usikker på hva som er "best" på smak og innhold.

Når det kommer til smak og hva som er best må noen andre hjelpe deg! Jeg spiser veldig sjeldent proteinpulver, men når jeg gjør det er det Carnivor som er et isolat av biff. Og du må til Sverige for å kjøpe det - ja det blir stoppet i tollen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...