Gå til innhold

Trenger hjelp til treningsprogram!


KatM.

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 21 år som er 173cm lang og veier per dags dato 73kg ca.

Har bestandig trent og holdt meg i form. Men ikke mere enn det. Har så og si aldrig trent noe med vektløftning.

Det jeg ønsker og oppnå med ett treningsprogram er en mye strammere kropp, finere rumpe, og gå ned i fettprosent..

Jeg har de typiske trekkene etter og ha vært gravid, så kroppen trenger en god oppstramming:-)

Noen der ute som vil komme med noen gode råd eller ett treningsprogram??:-)

Må ikke være så alt for avansert , siden jeg er i nybegynner fasen og litt mere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler også nybegynnerprogrammet :) Har trent siden januar nå, men begynte først for et par uker siden på dette programmet siden det var noen øvelser jeg var skeptisk til å prøve ut alene der. Det hjelper mye om man trener sammen med noen eller får hjelp av andre i riktig teknikk første gangen. Det positive med programmet er at det er veldig få øvelser men de trener hele kroppen. Jeg ble støl for første gang på lenge, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke anbefale noe bestemt treningsprogram, men jeg anbefaler noen øvelser :) Knebøy, markløft og utfall (evt. bulgarske utfall) er supre for å få stramme bein og en spretten rumpe. I tillegg er knebøy og markløft to av de mest effektive øvelsene vi har fordi hele kroppen jobber mens de utføres. Synes også du skal trene benkpress, enten med stang eller manualer. Nedtrekk, pull-ups og dips er også gode øvelser.

Siden du er nybegynner bør du kjøre gjennom øvelser for hele kroppen hver økt. Da bør du ha minst 48 timer mellom hver økt, men du kan selvfølgelig trene kondisjon innimellom der :lol: Jeg pleier å starte med de store baseøvelsene (knebøy, markløft, benkpress) og avslutte med mindre øvelser som f.eks kickback i kabel, biecepscurl og roing med manualer.

Du burde trene samme program i minst 2-8 uker, da blir det lettere å se fremgang. Prøv å tren f.eks 10-12 repetisjoner og 2-3 sett på hver øvelse og tren med tyngre vekter når øvelsen blir for lett med gitte antall repetisjoner og sett. Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten oppdatering!

Hva synes dere om dette??:-)

Mandag : powermix (tabata, kettlebells osv )

Tirsdag : pulsspinn

Onsdag: oppvarming / intervall på tredemølla

knebøy

Bulgarsk utfall

Lårpress

Bulgarsk markløft

Hip thrust med stang

Lørbøy

Torsdag : fri

Fredag : oppvarming intervall tredemølla

Lårbøy

Lårstrekk

Pullover

Rotasjonsapp

Sittende benkpress

Skulderpress

Nedtrekk

Knebøy

Mage benk

Lørdag : oppvarming + fullkropp

Søndag : fri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...