Gå til innhold

.


Gjest ???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri drevet/trent kamsport men har alltid vært interessert i ulike kamsport-grener samt lysten til å starte, men følt at jeg er for gammel til å begynne.

Hvis du ikke trener kampsport på grunn av alder syns jeg du skal begynne med en gang. :) Mange av de høyest graderte i vår klubb startet i 20-årene. Vil tro de er bedre enn de fleste kids som begynte i 7-årsalderen, tror de aller fleste ikke trener veldig seriøst på det nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke trener kampsport på grunn av alder syns jeg du skal begynne med en gang. :) Mange av de høyest graderte i vår klubb startet i 20-årene. Vil tro de er bedre enn de fleste kids som begynte i 7-årsalderen, tror de aller fleste ikke trener veldig seriøst på det nivået.

Det var deilig å høre at mange av de høyeste graderte i ditt klubb startet rundt i 20-årene. Hehe, da føler jeg meg "ung" eller mer som men ja da er det greit at jeg starter nå. Hehe :D Hva slags kampsport driver du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil absolutt si at det er verdt å begynne når du er 20. Jeg var selv interressert i kampsport, og da særlig mma, og begynte på jiu jitsu. Varte bare et halvt år før jeg brakk armen, men bare det førte til at jeg setter mye større pris på mma nå enn før. Så jeg sier go for it! Velg deg ut en gren du liker, og som en bra klubb i nærheten, og get started! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deilig å høre at mange av de høyeste graderte i ditt klubb startet rundt i 20-årene. Hehe, da føler jeg meg "ung" eller mer som men ja da er det greit at jeg starter nå. Hehe :D Hva slags kampsport driver du med?

Jeg trener aikido. Det er definitivt ikke for alle, men da kunsten fokuserer på minimal kraftanstrengelse spiller det ingen rolle hvor gammel du er så lenge du har en ok grunnfysikk og store mengder tålmodighet. Våre svartbelter er alt mellom 30-60 år. Nå trener ikke vi for å være i ringen eller konkurrere, men kun for praktisk selvforsvar. Hvis målet ditt kun er å ha det gøy, mestre en kunst, og være i god stand til å forsvare deg selv, velg stilen du liker best og kjør på. :) Har du tålmodighet og viljestyrke spiller alder ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg synes det er deilig å vite at det er andre enn meg er fra Norge som er interessert i både kampsport men samt styrketrening. Er så få personer jeg vet om som er interessert i begge delene.

Basemannen Har sett på noen av kampene til Jose Aldo under andre UFC-events og han er awesome! Gleder meg til å se på kampen hans med "The Korean Zombie" - UFC 163 som er til nåkommende helg :D

Vil absolutt si at det er verdt å begynne når du er 20. Jeg var selv interressert i kampsport, og da særlig mma, og begynte på jiu jitsu. Varte bare et halvt år før jeg brakk armen, men bare det førte til at jeg setter mye større pris på mma nå enn før. Så jeg sier go for it! Velg deg ut en gren du liker, og som en bra klubb i nærheten, og get started! :)

Det er nice, har faktisk vurdert jiu jitsu litt også men jeg får se hva jeg føler er mest "naturlig" holdt på å si, i forhold til hvordan kroppstype jeg er og hva som passer meg best stilmessig. Oi, dæven. Sluttet du helt med jiu jitsu etter at du brakk armen eller startet du opp igjen når den var frisk og god igjen?

Jeg trener aikido. Det er definitivt ikke for alle, men da kunsten fokuserer på minimal kraftanstrengelse spiller det ingen rolle hvor gammel du er så lenge du har en ok grunnfysikk og store mengder tålmodighet. Våre svartbelter er alt mellom 30-60 år. Nå trener ikke vi for å være i ringen eller konkurrere, men kun for praktisk selvforsvar. Hvis målet ditt kun er å ha det gøy, mestre en kunst, og være i god stand til å forsvare deg selv, velg stilen du liker best og kjør på. :) Har du tålmodighet og viljestyrke spiller alder ingen rolle.

Mhm, målet mitt er som du nevner: å ha det høy samt kunne lære en god form for kampsport-kunst til å kunne forsvare meg selv. Men det er godt å høre at deres svartbelter har en så stor alderssone. Det for meg til å tenke, men da er visst ikke for seint til å starte. Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nice, har faktisk vurdert jiu jitsu litt også men jeg får se hva jeg føler er mest "naturlig" holdt på å si, i forhold til hvordan kroppstype jeg er og hva som passer meg best stilmessig. Oi, dæven. Sluttet du helt med jiu jitsu etter at du brakk armen eller startet du opp igjen når den var frisk og god igjen?

Brakk armen 27. januar 2011, og er fortsatt ikke helt bra. Så tenker jeg fortsetter med styrke en stund til, før jeg hiver meg på igjen. Ikke at du ikke burde begynne med jiu jitsu av den grunn, bare vit at uansett hvilken kampsport du driver med, så er det en stor sjanse for at du blir skada etterhvert, så er det bare å krysse fingra for at det ikke blir noe alvorlig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, risikoen for skader er mye høyere i f.eks fotball enn den er i kampsport;) På de 11 årene jeg har trent ju jitsu så vet jeg om 6 skader som kan betegnes som "alvorlige" (brudd, forstuing og knekt tann) innenfor våre klubber.

Edit: kommer selvfølgelig an på hvilken type kampsport og om en går kamp, eller om det er bare selvforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brakk armen 27. januar 2011, og er fortsatt ikke helt bra. Så tenker jeg fortsetter med styrke en stund til, før jeg hiver meg på igjen. Ikke at du ikke burde begynne med jiu jitsu av den grunn, bare vit at uansett hvilken kampsport du driver med, så er det en stor sjanse for at du blir skada etterhvert, så er det bare å krysse fingra for at det ikke blir noe alvorlig:p

Oi, daså. Da håper jeg i hvertfall at du blir ordentlig frisk snarest og lykke til igjen når du hiver deg på det igjen :D Hehe, mhm har hørt fra noen par venner at skader vil komme enten via trening eller kamper men så lenge det ikke er noe alvorlig så er det all good. Hehe :p

For øyeblikket er mine favoritter Rory Macdonald, Khabib Nurmagomedov, Chael Sonnen, GSP og Jon Jones. Macdonald tok det ganske "safe" mot Jake Ellenberger i helga, håper på Macdonald vs GSP snart.

Mhm, en kamp mellom MacDonald og GSP vil bli fun å se på men må innrømme jeg håper at GSP vinner :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, daså. Da håper jeg i hvertfall at du blir ordentlig frisk snarest og lykke til igjen når du hiver deg på det igjen :D Hehe, mhm har hørt fra noen par venner at skader vil komme enten via trening eller kamper men så lenge det ikke er noe alvorlig så er det all good. Hehe :p

Mhm, en kamp mellom MacDonald og GSP vil bli fun å se på men må innrømme jeg håper at GSP vinner :p

Rory ville ikke hatt noe som helst å stille opp med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke trener kampsport på grunn av alder syns jeg du skal begynne med en gang. :) Mange av de høyest graderte i vår klubb startet i 20-årene. Vil tro de er bedre enn de fleste kids som begynte i 7-årsalderen, tror de aller fleste ikke trener veldig seriøst på det nivået.

Helt enig i at alder ikke har noe å si! Jeg starta med kickboxing da jeg var 22, og har ikke angra på det siden :) Eneste fordelen med å starte tidlig, er at du får holdt på med det enda lenger. Kampsport er hinsides gøy!

Jeg gikk fra å ikke trene i det heletatt til 3 treninger med kickboxing, 2 styrkeøkter og 2-4 joggeturer i uka :)

Den mest alvorlige skaden jeg har hatt er en knekt nese, men det hører liksom med :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...