Gå til innhold

Deload


kwebby

Anbefalte innlegg

Postet egentlig dette i "dumme spørsmål"-tråden, men vet ikke lenger om det egentlig er så dumt likevel. Jeg har iallefall ikke blitt noe klokere på det. Eventuelt at man kanskje har forskjellig formening eller tips om det, men iallefall: Hvor starter man etter deload? Si man har stagnert på 50 kg i en random øvelse noen uker, tar en deload-uke hvor man enten lar helt være å trene eller bare trener 1-2 lette økter. Hvor begynner man igjen etterpå da? Der man slapp, på 50 kg, på 52,5 kg, eller på 35 kg, for å "gradvis bygge seg opp igjen" og håpe at neste gang man stagnerer så er det på f.eks. 60kg? Eller bør man rett og slett endre program etter å ha stagnert?

Noen gode tips eller teorier? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en deload er det vanligste å starte et lite stykke under der man stoppet opp sist gang. Ref graa og SS; hvor man tar av 10% med vekter og starter opp lavere. Etter et par ganger med deload bør man bytte program,ihvertfall i følge Starting Strength. Spis nok, sov nok, tren nok,så blir det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta første uken med 50%, andre med 75% og tredje uken kjører jeg på med det nivået jeg hadde før deloaden. 4. økt blir da med økning.

EDIT: 50%-uken liker jeg forresten å bruke som selve deload-en, men om jeg er bortreist på ferie eller noe forsøker jeg å starte en god del under maks når jeg setter i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...