Gå til innhold

Hjelp til valg av "nettbrett"


Roger86

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt frastjålet iPad`en min og tenkte å kjøpe meg noe nytt før jeg skal til Spania om 10 dager.

Jeg liker egentlig iPad, men ser helt klart at det har sine begrensninger. Prøver å sjekke ut forskjellige kandidater, men ser at jeg har alt for lite peiling selv. Ser vel egentlig ut som det jeg er ute etter er en "PC" med avtakbar skjerm som kan brukes som pad om jeg skal bruke litt penger på det.

"Kravene" jeg har er:

- Skal være såpass lett at jeg gidder å ta den med meg (kan være litt større om den er så bra at den kan erstatte PCen min).

- Ikke bare være en mobil med stor skjerm.

- Må ha bluetooth (bruker bluetooth-headset på trening)

- Mulighet til å logge treningen på en lett måte, som også lett kan "deles". Tenker da for både min egen del hvor jeg bare logger treningen min, men også som PT hvor jeg kan logge øktene og sende til kunden rett etter økta.

- Må ikke føles som en utdatert PC. Jeg prøvde min far sitt Samsung-nettbrett (uvisst hvilken variant dette var, men er nok ikke den nyeste, men tror den kostet over 3500 med tastatur osv), men da fikk jeg egentlig bare inntrykk av at det var en elendig PC med begrensede muligheter. Menyen var hakkete og navigeringen var klønete.

- Helst støtte vanlige film-filformat slik jeg kan se serier/filmer på den uten å bruke timesvis på å ordne dette.

- Helst minst 32gb lagringsplass.

- Ikke avansert på den måten at man må ha peiling for å få utnytte potensialet i nettbrett.

Fordel hvis den har:

- HDMI

- Kan erstatte min nåværende PC

- Av spill spiller jeg kun LoL en gang i blant, men det hadde vært en fordel om det gikk greit å spille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv tenkte jeg å kjøpe Ipad når jeg skal over dammen på ferie.

Men hva mener du med at den har sine begrensninger?

Programvare til mediefiler og måtte bruke apple-program hele tiden. For min del kunne jeg ikke se film uten å planlegge dette lenge før for å laste ned i rett format, noe som begrenset valgmulighetene veldig. Går heller ikke an å streame om du f eks abonnerer på sportskanaler for å se hockey osv (ihvertfall ikke uten å laste ned ekstraprogrammer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er litt irriterende er at det kommer nok til å bli mye større utvalg og billigere snart. Jeg fant en til 10 000,- som var mye bedre enn pcen min og skjermen fungerte som pad, men det blir for dyrt. Det optimale hadde vært en litt dårligere versjon av denne. Foreløpig ser det ut som at jeg ender opp med en brukbar tab og heller kjøper en "pc med tab-funksjon" om 6-12mnder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surface Proen til Microsoft er vel muligens av de beste til å spille på, iom at det er mer enn fullblods PC? Men, den koster jo noen lapper. Ellers har folket på jobben likt Lenovo Yogaen, men begge den er nok mer bærbar enn tablet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...