Bro Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Hello, Et tema jeg vet svært lite om er nemlig lavkarbodietter i sammenheng med styrketrening. Kunne dere vært snille kommet med deres erfaringer her angående dette temaet? Håper noen her har gode og lange erfaringer med dette. Hilsen Bro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steele Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Dette har fungert utmerket for egendel. Blir riktignok litt sår i leddene etter en periode med mye tung trening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bro Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Dette har fungert utmerket for egendel. Blir riktignok litt sår i leddene etter en periode med mye tung trening. Hva er din definisjon på lavkarbo? Hvor mange gram karbs ligger du på om dagen? Jeg tenker (broscience created by me) at det naturlige vil være rundt 20 - 50 gram karbs dagene jeg ikke trener, og rundt 100 gram karbs dagene jeg trener. Er jeg da på helt på jordet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steele Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg tenker 0-30g karb per dag. Da kun fra grønnsaker. Din versjon vil vel ikke tolkes som low-carb!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bro Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg tenker 0-30g karb per dag. Da kun fra grønnsaker. Din versjon vil vel ikke tolkes som low-carb!? Aha, takk for veiledning. Jeg regner med at jeg ikke bør hoppe ned til rundt 0 - 30 karbs på en dag fra et kosthold hvor jeg ligger på 250 - 300 gram karbs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedbird Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Min erfaring er at en ikke trenger å tilføre mer karbohydrater på treningsdager dersom man utelukkende trener styrke. Jeg trener en del crossfit og jeg merker godt på tempoet om jeg ligger veldig lavt før WOD-dagene. Spiser nå et sted mellom 20-100 hver dag og trives med det. Prøver forøvrig ikke å gå ned i vekt. Mulig det hadde fungert bedre om jeg hadde disiplin til å spise lite karbohydrater over en lang tilpasningsperiode, men jeg har ikke ork til å prøve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlayerDad Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Opererer man ikke med at et kosthold på under 100 gr kh daglig regnes som lavkarbo? 0-30 gr er vel ketogent? Har spist larkarbo/ketogent i to år, og begynt å trene styrke etter et laaaangt opphold. Jeg har ikke merket noe problemer med dette. kanskje manglet litt eksplosivitet, men utholdenheten er det ikke noe å si på. Nå er jeg ikke en bygger, ei heller en som jobber mot noen form for konkurranse heller, men en mosjonist som forsøker å bli kvitt flesket. Jaffa86 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dragedama Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Dette har fungert utmerket for egendel. Blir riktignok litt sår i leddene etter en periode med mye tung trening. Sår i leddene...? Har det noen sammenheng med karbo...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steele Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Sår i leddene...? Har det noen sammenheng med karbo...? Lavt karbohydratinntak, kombinert med tung trening og kcal-underskudd, legger ikke akkurat gode forutsetninger for god leddhelse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valan Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Lavt karbohydratinntak, kombinert med tung trening og kcal-underskudd, legger ikke akkurat gode forutsetninger for god leddhelse! Å? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steele Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Å? Min leddhelse gikk hvertfall rett i dass! Mulig andre har bedre erfaringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Lavt karbohydratinntak, kombinert med tung trening og kcal-underskudd, legger ikke akkurat gode forutsetninger for god leddhelse! Det er en tøff miks, men jeg tror ikke at det er det begrensede inntak med karbohydrater som fucker opp leddhelsa. Skulle jeg tippe så ville jeg heller tro at det er tung trening, spesielt om du på forhånd var uvant med det, og kcal-underskudd i kombinasjon som er utfordringen for leddene dine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Min leddhelse gikk hvertfall rett i dass! Mulig andre har bedre erfaringer. Jeg ødela ryggen i skibakken i en periode med kraftig kcal-underskudd. Falt ikke, er tidligere konkuransealpinist, men i en kurve i høy fart bare eksploderte smerten ut igjennom ryggen. Ikke noe slag på skia eller noe - kun høyt trøkk i kurven. Dette skriver jeg på kontoen for en generell svekkelse av bindevev og ligamenter under hurtig vektnedgang. Muskulært kunne jeg takle påkjenningen, men alt det andre som holder "ting på plass" hadde ikke styrken til å stå imot. Noe av det samme kan skje med leddhelse ved hurtig vekttap. Om du øker på med tung styrketrening MENS du går på et jevnt høyt kcal underskudd, så "kan du få det feigt igjen". Belastningen - både i mengde og intensitet - må tilpasses et eventuelt underskudds-regime. Motivasjon og mobiliserbar styrke kan være på plass - men du vil være skadeutsatt og sårbar om du kliner til for fult. steele og SlayerDad 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bro Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Men er det flere folk erfaringer i forhold til dette temaet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Min leddhelse gikk hvertfall rett i dass! Mulig andre har bedre erfaringer. Kan det ha like mye å si at du da har vært i underskudd? Vegard L har sikkert noen innspill til denne tråden. Står litt om idrett og lavkarbo i denne artikkelen, men er ikke rettet mot bygging: Lavkarbo og livsstil | Frisk og Funksjonell dragedama 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.