Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig ,men nå er det slik at jeg har litt vanskelig for å skjønne at du mener at du ikke forstod det. For det er ikke vanskelig å skjønne..det er som alle andre begrep det. Og du vet jo ikke hvor jeg har dette begrepet fra?

Det kan jeg for så vidt fortelle deg.

For mange år siden var det en business mann ,innen olje og gass som eide et firma i India. Og denne mannen fikk en sønn som en dag ble sjef for sin fars selvskap-som kom til å bruke dette ganske ofte da han var frustrert og som jeg fant utrolig morsomt så jeg bruker det selv;)

Om dette er fakta eller noe jeg finner på ,trekker ut av ræva fra min eventyrverden..ja det er litt opptil deg. Hva poenget er kan du vel også se at er høyst irrelevant.

Takker for en oppklaring.

Jeg håper du da ser forskjellen mellom å bruke et slikt 'internt' uttrykk som ditt (som ikke gir noe som helst resultat på Google-søk) vs. det å bruke et allment kjent uttrykk som f.eks. 'ugler i mosen'.

Hadde jeg skrevet at noe var som "Kameler i vannet", så hadde det vært rimelig vanskelig for de aller fleste å automatisk vite hva dette skulle bety.

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Hvis Atlantis hadde fantes? Hvorfor har de ikke funnet det liksom? :p For meg blir akkurat det litt Loch Ness.

Men der vi har landsted, så er det et sted som er litt lignende Bermuda, men de har brukt det til å dumpe krigsgreier og sånt pga det er noe med at det er dypt og strøm og noe greier. Haha, pappa fortalte meg om det var når jeg var 5, så har ikke så mye klokt å tilføye, men det er vel bare et vanlig naturfenomen? Syns egentlig det er mer space at det kommer sånne hull i bakken pga dårlige rør? Når havet kan lage tsunami, kan det sikkert "sluke" et par båter også. :p

Feil, det er da ingenting i veien i å diskutere èn dum ting, over en annen!? Hele denne tråden er dum, sånn sett.
Ja det er din mening,og det var en dum ting å i hele tatt gidde å skrive.

Jeg håper du da ser forskjellen mellom å bruke et slikt 'internt' uttrykk som ditt (som ikke gir noe som helst resultat på Google-søk) vs. det å bruke et allment kjent uttrykk som f.eks. 'ugler i mosen'.

Hadde jeg skrevet at noe var som "Kameler i vannet", så hadde det vært rimelig vanskelig for de aller fleste å automatisk vite hva dette skulle bety.

Så... Er det kameler i ditt vann også? :smug:

Så alt for deg må gi godkjente søk på Google for at det skal være riktig å si?Ikke alle som bruker uttrykkene alle andre bruker vetu,noen er litt mer originale.

Noen ting kan man egentlig bare tenke seg selv til også da ,men for all del,du er slik som vil ha ting med teskje,skjønner den,det er jo også veldig morsomt for deg.

Så... Er det kameler i ditt vann også? :smug:
Jeg synes jo jeg så noen her nede ved vannet her jeg bor...men du vet..det er jo ingen funn av vannkameler eller vanlige kameler i hjeltefjorden...så jeg får vel egentlig ikke lov til å anta det...hm..:barefoot::p

Annonse

Hvis Atlantis hadde fantes? Hvorfor har de ikke funnet det liksom? :p For meg blir akkurat det litt Loch Ness.

Men der vi har landsted, så er det et sted som er litt lignende Bermuda, men de har brukt det til å dumpe krigsgreier og sånt pga det er noe med at det er dypt og strøm og noe greier. Haha, pappa fortalte meg om det var når jeg var 5, så har ikke så mye klokt å tilføye, men det er vel bare et vanlig naturfenomen? Syns egentlig det er mer space at det kommer sånne hull i bakken pga dårlige rør? Når havet kan lage tsunami, kan det sikkert "sluke" et par båter også. :p

Ang sluking av båter, så kan det være et plutselig utslipp av gass på havbunnen som treffer en båt.

Det som da skjer er at dette bryter vannskorpen og bæreevnen forsvinner, båten går under med en gang, uten forvarsel.

Kan være at noe slikt har skjedd i bermuda, som gir liv til mytene. Men det blir bare spekulasjoner.

Uansett, så er det en naturlig forklaring på det, og ikke noe hokus pokus djevelskap :p

Ja helt enig,..,synes det er rart at de ikke har funnet det allerede,så skjønner jo at det for så vidt er liten sjangse...men jeg bare fatter ikke hvorfor ikke forskerne som sikkert leter akkurat NÅ,..ikke ser den:P
Ang sluking av båter, så kan det være et plutselig utslipp av gass på havbunnen som treffer en båt.

Det som da skjer er at dette bryter vannskorpen og bæreevnen forsvinner, båten går under med en gang, uten forvarsel.

Kan være at noe slikt har skjedd i bermuda, som gir liv til mytene. Men det blir bare spekulasjoner.

Uansett, så er det en naturlig forklaring på det, og ikke noe hokus pokus djevelskap :p

o-oJeg liker sånne som kan fortelle sånne ting som du gjør nå,det er ganske interessant:D Synd jeg ikke sitter på slik kunnskap selv:D

God damn som jeg hater når folk outsmarter meg når jeg føler jeg vet noe bra o-o

Men ja, det hørtes jo ut som en... logisk forklaring :p

o-oJeg liker sånne som kan fortelle sånne ting som du gjør nå,det er ganske interessant:D Synd jeg ikke sitter på slik kunnskap selv:D

Ikke noe jeg kan sykt mye om, men mye rart som fester seg på hjernen.

Kan lese litt om det her: Swallowing ships - 29 November 2000 - New Scientist

(Første linken jeg fant)

Litt scary, iom at du er så sinnsykt fucked uansett om du havner i noe slikt..

EDIT: Her er noe skrevet spesifikt om Bermuda: The Bermuda Triangle and Parapsychology

"Synd jeg ikke sitter på slik kunnskap selv." Er det ikke bare å tilegne seg den kunnskapen da? Blir det samme som en tjukk person sier "jammen synd jeg ikke trener og spiser sunt!" Bare for å sette det litt på spissen, hahaha :)

Når det kommer til tråden i seg selv foretrekker jeg heller å holde meg unna sånne diskusjoner. Det å seriøst debattere overnaturlige ting fungerer aldri, det er like håpløst som å diskutere religion eller musikksmak. Enjoy :p

Ikke noe jeg kan sykt mye om, men mye rart som fester seg på hjernen.

Kan lese litt om det her: Swallowing ships - 29 November 2000 - New Scientist

(Første linken jeg fant)

Litt scary, iom at du er så sinnsykt fucked uansett om du havner i noe slikt..

Ja noen har bedre evne til det enn andre:)

Jeg synes i grunnen ingenting er så skummelt og spennende og uforutsigbart som sjøen...bor nært sjøen så ejg får jo mye tid til å se på den selv...:p

Ganske kjedelig når man havner i en slik situasjon der man vet at man ikke kommer til å komme ut levende...:p

Annonse

"Synd jeg ikke sitter på slik kunnskap selv." Er det ikke bare å tilegne seg den kunnskapen da? Blir det samme som en tjukk person sier "jammen synd jeg ikke trener og spiser sunt!" Bare for å sette det litt på spissen, hahaha :)

Når det kommer til tråden i seg selv foretrekker jeg heller å holde meg unna sånne diskusjoner. Det å seriøst debattere overnaturlige ting fungerer aldri, det er like håpløst som å diskutere religion eller musikksmak. Enjoy :p

Ja klart det,men som jeg sa så er det noen som har slikt lettere enn andre..som meg for eksempel...har ganske surrete hue...(jada ikke overraska?:p) og det er bare enkelte ting som fester seg,,,spesielt de tingene jeg finner mest interessant..også de litt mindre bare glemmer jeg veldig fort..men selvsagt...litt grunnen til disse trådene er også å samle kunnskap,pluss at jeg liker ting skriftlig:P
Men du, Metal_Barbie

Sånn bortsett fra å filosofere over livets store spørsmål til daglig. Hva driver du med sånn ellers? Jobb, studier?

Blir litt nysgjerrig.

Ja det er jo lov å være nyskjerrig,ikke sant...derfor det skjer slike ting som...dette i denne tråden:p

Til vanlig er jeg sykemeldt,noe som kan forklare litt mye rare tråden for tiden fordi jeg har litt mye fritid:p Ellers er det liksom barn og mann som opptar meg og en jobb i *trommevirvel* helsekost. ;) Og på fritiden hvis jeg vil tjene penger og være sosial er jeg selger for partylite,et amerikansk firma som selger lys og lysestaker.;)

Jeg har ikke verdens mest spennende liv,noe som gjør at jeg synes det er gøy å skli litt ut hva gjelder dette med fantasi:D

Så alt for deg må gi godkjente søk på Google for at det skal være riktig å si?Ikke alle som bruker uttrykkene alle andre bruker vetu,noen er litt mer originale.

Noen ting kan man egentlig bare tenke seg selv til også da ,men for all del,du er slik som vil ha ting med teskje,skjønner den,det er jo også veldig morsomt for deg.

For all del, kudos for å forsøke å skape et kjent uttrykk, eller et ordtak.

Jeg sier ikke Google-søk er en målestokk, men om et uttrykk er i bruk så finnes det som regel også skriftlig på nettet et eller annet sted.

Som sagt kan jeg også lage mine egne uttrykk, men folk vil få det vanskelig med å forstå hva jeg vil fram til om jeg bare antar at alle rundt meg automatisk skal skjønne det.

Om alle andre enn meg øyeblikkelig forstår meningen og poenget med uttrykket ditt "Can't treat a crippled baby" - så, ja, flott.

Gjest Jester

Skjønner jo at du har fått blod på tann, men la meg gjøre dette lett Metal_Barbie

Tror du på dette eller har et genuint ønske om å få 12 sider med hvorfor du på nytt er på luggeføret eller er dette trolling? Om det er sistnevnte så henviser jeg deg til forumets retningslinjer og låser denne med en advarsel.

-Moderator

For all del, kudos for å forsøke å skape et kjent uttrykk, eller et ordtak.

Jeg sier ikke Google-søk er en målestokk, men om et uttrykk er i bruk så finnes det som regel også skriftlig på nettet et eller annet sted.

Som sagt kan jeg også lage mine egne uttrykk, men folk vil få det vanskelig med å forstå hva jeg vil fram til om jeg bare antar at alle rundt meg automatisk skal skjønne det.

Om alle andre enn meg øyeblikkelig forstår meningen og poenget med uttrykket ditt "Can't treat a crippled baby" - så, ja, flott.

helt greit.;) Og jeg forstår at det er mange der ute som spør mye fler spørsmål ved ting enn jeg selv gjør,men man veier vel litt for og imot om hva som er verdt å lure på også. Men jeg synes jo selv at dette er et morosmt uttrykk da:)
Skjønner jo at du har fått blod på tann, men la meg gjøre dette lett Metal_Barbie

Tror du på dette eller har et genuint ønske om å få 12 sider med hvorfor du på nytt er på luggeføret eller er dette trolling? Om det er sistnevnte så henviser jeg deg til forumets retningslinjer og låser denne med en advarsel.

-Moderator

Nei jeg gjør ikke det. Jeg var ganske smart å leste litt om det først,slik at jeg ikke skulle gå rundt å tro på eventyr mer..det er ganske sørgelig da..ikke rart folk er deprimerte..:p Men som du ser..platon var en smart fyr...han fikk mange til å tro på dette...til ogmed i dag:DOg nei det er ikke trolling eller enda en 12 siders diskusjonstråd om fakta eller eventyr ,jeg har jo selv kallt atlantis en eventyrfortelling,så da har jeg vel fint lite å komme med om jeg plutselig skal begynne å overbevise om at det er fakta;)
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...