Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja det er greit,men det var litt mitt poeng også,som jeg skrev..litt som groundhog day for meg ,når den samme kommentaren kommer igjen og igjen og jeg svarer igjen og igjen og fremdeles er det ingen som har skjønt at jeg fucker med de:P

You didn't shoot me, but you fucked me?

Artig...

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

You didn't shoot me, but you fucked me?

Artig...

Heheheh,ja ikke akkurat riktig valg av ord kanskje,men jeg tror egentlig du skjønte det:) Men uansett..det er lov å kommentere noe en gang,men er ikke rart man blir frustrert når alle må kommentere det samme flere ganger når de egentlig har fått dette kommentert tidligere;) Som at jeg har mine egne fakta og lever i en rosa bobble.

Jeg svarer,nei jeg skjlnner at jeg ikke kan gå rudnt å tro på egenoppdiktede fakta og jeg skjønner at jeg må bruke riktige ord her inne ellers blir jeg flådd levende. Og nei jeg lever også i Norge som dere:D

Er dette basert på fakta eller bare din egen overbevisning? ;)
Var sikkert bare ment som at ,da kan jeg lage noen uten gluten. At spelt delen kanskje er feil velger jeg å overse da dette bare var en ting vedkommende mente som en liten fleip/morsomt tips og et godt poeng se bortifra en liten faktafeil.
Det betyr jo enkelt og greit at noe er så og si umulig. Noe jeg finner slike kommentarer når de kommer om og om igjen og jeg må forklare den samme tingen flere ganger og jeg selv føler at jeg legger meg flat og omtrendt innrømmer at jeg selv har feil. Så kommer de med den samme kommentaren enda flere ganger og jeg må igjen og igjen komme med det samme svaret. Er jo som groundhog day dette:p

Google fant ingen treff på det uttrykket hvertfall ;)

Og jeg håper jo for all del en på en eller annen måte forsøker å behandle et forkrøplet spedbarn.

Google fant ingen treff på det uttrykket hvertfall ;)

Og jeg håper jo for all del en på en eller annen måte forsøker å behandle et forkrøplet spedbarn.

Nei det er fordi det ikke finnes i Google..enda;) Jeg tror du skjønte hva jeg mente.

Annonse

Nei det er fordi det ikke finnes i Google..enda;) Jeg tror du skjønte hva jeg mente.

Poenget mitt var vel gjerne at om en lager sitt eget uttrykk - som i tillegg heller ikke er på eget morsmål - , og folk fortsatt ikkje skjønner sammenhengen til og med etter en forklaring, så er det ikke et optimalt uttrykk å bruke i en redegjørelse.

Poenget mitt var vel gjerne at om en lager sitt eget uttrykk - som i tillegg heller ikke er på eget morsmål - , og folk fortsatt ikkje skjønner sammenhengen til og med etter en forklaring, så er det ikke et optimalt uttrykk å bruke i en redegjørelse.
det kan da ikke du bestemme,hjelpe meg:O
Jeg tror jo ikke på atlantis,hvor har jeg sagt dette? jeg synes det er spennende og jeg er nyskjerrig på hvorfor dette fremdeles er noe forskere leter etter.:D

Dette er noe folk leter etter da det er et sted som er beskrevet, og da det ikke er sikre fakta på at dette ikke skal ha eksistert, altså er muligheten for at Atlantis skal ha vært et sted og eksistert til stedet. Menneskene er et nysgjerrig folkeslag, eventyr, skattejakt osv. Søken etter Atlantis er nok for mange bare en mulighet til å leve ut sine ønsker (hvem liker ikke skattejakt?), andre håper å finne (om ikke Atlantis) spor etter tidligere historie i søken mot Atlantis. Penger, må ikke glemme penger, griske menneskeheten.

Platon sin bakgrunn for historien er jeg ikke sikker på, men for alt vi vet kan dette være en vandrehistorie som har eksistert i lengre tid, og hele tiden blitt litt forandret for å passe den kulturen og samfunnet den fortelles for. På den måten er en original tekst hele tiden i endring, og sluttresultatet (her platon) kan være langt i fra den originale historien. Historier brukes opp igjen (bare se på religion, noah f.eks.), bare med små tvister hver gang. Flere forskere peker på at myten om Atlantis har mange likheter med myter fra det Minoiske samfunnet, og dets fall

Som nevnt kan også Platon ha brukt Atlantis for å beskrive det perfekte samfunn, i så fall var han verken den første eller siste som gjorde nettopp dette på denne måten.

Vi mennesker har et brennende behov for å vite og forstå, og så lenge det er en liten mulighet for noe lar vi sjeldent det gå. Spesielt om resultatet kan vise seg å være enormt i form av kunnskap, berømmelse og rikdom.

Annonse

Dette er noe folk leter etter da det er et sted som er beskrevet, og da det ikke er sikre fakta på at dette ikke skal ha eksistert, altså er muligheten for at Atlantis skal ha vært et sted og eksistert til stedet. Menneskene er et nysgjerrig folkeslag, eventyr, skattejakt osv. Søken etter Atlantis er nok for mange bare en mulighet til å leve ut sine ønsker (hvem liker ikke skattejakt?), andre håper å finne (om ikke Atlantis) spor etter tidligere historie i søken mot Atlantis. Penger, må ikke glemme penger, griske menneskeheten.

Platon sin bakgrunn for historien er jeg ikke sikker på, men for alt vi vet kan dette være en vandrehistorie som har eksistert i lengre tid, og hele tiden blitt litt forandret for å passe den kulturen og samfunnet den fortelles for. På den måten er en original tekst hele tiden i endring, og sluttresultatet (her platon) kan være langt i fra den originale historien. Historier brukes opp igjen (bare se på religion, noah f.eks.), bare med små tvister hver gang. Flere forskere peker på at myten om Atlantis har mange likheter med myter fra det Minoiske samfunnet, og dets fall

Som nevnt kan også Platon ha brukt Atalantis for å beskrive det perfekte samfunn, i så fall var han verken den første eller siste som gjorde nettopp dette på denne måten.

Vi mennesker har et brennende behov for å vite og forstå, og så lenge det er en liten mulighet for noe lar vi sjeldent det gå fra oss om resultatet kan vise seg å være enormt.

Ja jeg skjønner jo at fordi det er beskrevet som det er så blir det litt for mye for menneskene å la være å lete:P Og tror alt som kan forskes på og oppdages vil fortsette å letes og forskes på. Selvsagt.

Ang platon så står det jo ,ivertfall på wiki at han fikk høre historien fra noen andre,så tydeligvis at hovedkilden til historien er det vel ingen som kjenner...så ja..blir som alt annet dette...men spennende er det jo:D

*Sukk..*

Det sa jeg da aldri heller. Om du derimot ønsker å kommunisere slik at du gjør deg selv forstått bør dette da kanskje tas til vurdering.

Selvfølgelig ,men nå er det slik at jeg har litt vanskelig for å skjønne at du mener at du ikke forstod det. For det er ikke vanskelig å skjønne..det er som alle andre begrep det. Og du vet jo ikke hvor jeg har dette begrepet fra?

Det kan jeg for så vidt fortelle deg.

For mange år siden var det en business mann ,innen olje og gass som eide et firma i India. Og denne mannen fikk en sønn som en dag ble sjef for sin fars selvskap-som kom til å bruke dette ganske ofte da han var frustrert og som jeg fant utrolig morsomt så jeg bruker det selv;)

Om dette er fakta eller noe jeg finner på ,trekker ut av ræva fra min eventyrverden..ja det er litt opptil deg. Hva poenget er kan du vel også se at er høyst irrelevant.

Det samme er vel historien on Atlantis!?
Ja og det samme er det jo med mange ting,men jeg mener disse to blir litt forskjellig.Å være interessert i eventyr historie og synes det er moro å diskutere litt rundt det og krangle om et ordtaks betydning som overhodet ikke var poenget i denne tråden...ja det blir litt dumt det..
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...