Gå til innhold

Hvorfor får de som driver med riding generelt stor/bra rumpe?


Westby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ridebukselår kommer fra gamle ridebukser og ikke noe med at damer som rir har flabby lår.

royal-canadian-mounted-police.jpg

Når det er sagt er min erfaring at jenter som rir mye har veldig sterke muskler både i lår og rompe. Og, som du påpeker, "andre steder". Det er mye statisk styrke ute og går der...

Er klar over ridebukselår-begrepets opprinnelse, men det virker litt for godt til å være sant at omtrent alle jeg har kjent som har ridd endel faktisk har ridebukselår og salformet bak-ende. Jeg tror "damer som rir har fin rumpe" er en komplett myte som spres av damer som rir, akkurat som "nerder er de beste elskerne" ikke ofte uttalen av andre enn nerder.

Har forøvrig vært på noen smålange rideturer selv (leirskole, turer, denslags) og jeg kan ikke huske noen stølhet annet enn på innsiden av låra i omtrent samme muskel som Ja/Nei-maskina tar. Testikler på størrelse med kiwier, men det er ingen stor bevegelse i kneet når man rir så quads trener man ikke (effektivt), ei heller er det noen stor bevegelse i hofta så hamstrings og glutes slipper billig unna.

Det er klart, ridning er bedre enn null aktivitet, og noen ryttere har sikkert fine rumper. Jeg har dog ikke sett noe bevis for at damer som rir skal ha finere rumper enn forventet av snittet, og mye anekdotisk bevis for det motsatte.

(I tillegg er hestedamer så opptatt av dyra sine og den vanvittig dyre hobbyen sin at de skjelden har tid, penger, eller ork til å investere tid i et mannfolk, so.. MYTH BUSTED. :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over ridebukselår-begrepets opprinnelse, men det virker litt for godt til å være sant at omtrent alle jeg har kjent som har ridd endel faktisk har ridebukselår og salformet bak-ende.

Det kommer vel heller av at de spiser "feil". Mange hestejenter jeg kjenner bryr seg lite om hvordan de ser ut fordi de ikke trenger å pynte seg for hesten. I tillegg blir det mye bensinstasjonmat på vei til og fra stevner.

(I tillegg er hestedamer så opptatt av dyra sine og den vanvittig dyre hobbyen sin at de skjelden har tid, penger, eller ork til å investere tid i et mannfolk, so.. MYTH BUSTED. :p )

Jo. Ser den. Det er sånn jeg er med hund. Møter jeg ei fin dame med hund...så er hun usynlig, for jeg bruker ikke "kan jeg hilse på hunden din" som unnskyldning for å snakke med henne. Hun skal holde kjeft og vente mens jeg snakker med hunden hennes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig vært på noen smålange rideturer selv (leirskole, turer, denslags) og jeg kan ikke huske noen stølhet annet enn på innsiden av låra i omtrent samme muskel som Ja/Nei-maskina tar. Testikler på størrelse med kiwier, men det er ingen stor bevegelse i kneet når man rir så quads trener man ikke (effektivt), ei heller er det noen stor bevegelse i hofta så hamstrings og glutes slipper billig unna.

Jeg er ikke helt enig i dette, da det er noe annet å "sitte på" og å ri. Rir man, så bruker man faktisk mer muskler til å drive hesten fram, følge rytmen og lettridning(opp og ned i salen). Ellers er jeg enig i at hestejenter ikke har finere rumper enn andre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...