Gå til innhold

Matplan studentbudsjett.


Anbefalte innlegg

Siden moren min skal flytte vekk må jeg leie leilighet mens jeg tar vg3. Har regnet ut at jeg kan bruke 3k på mat i måneden, gjerne mindre. Noen tips? Vil ha i meg 3000-3500 kcal om dagen. Første tanken som slo meg var havregryn.. Spiser ikke brød så pålegg osv blir ikke handlet. Har også mulighet til å ta en tur til Sverige ca annenhver uke. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egg!

Liker du cottage cheese så er det billig i Sverige, aldri kjøpt det selv og spiser det ikke, men vet det er billig der.

Kylling er ganske billig i Sverige. Kjøp de som ikke er så mye vann i, 99 %. Litt dyrere, men verdt det. Grønnsaker er billig og metter mye.

Husholdningsartiker er billig i Sverige. Kjøp det i de store beholderne, det lønner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt ned tror du jeg kan komme da? Vil ikke spise vann og brød heller liksomo_O

Altså jeg er jente og lever på 2200 i måneden. Jeg lever bra! Du klarer deg fint med 3000 i måneden. Som jeg sier, kjøp husholdningsartikler i sverige, stort kvantum. Dette koster en del penger.

Ellers alt annet som er nevnt. Det blir garantert ikke vann og brød på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg litt planlegging i hva du skal spise for å unngå impulskjøp, og kjøp gjerne frukt, grønnsaker, ris, quinoia, krydder, nøtter "og sånn" på innvandrerbutikker hvis du har noe av det i nærheten. God kvalitet, mange spennende alternativer, så lettere å variere, pluss at prisforskjellene ofte er betydelig lavere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med i tilbudsavisene på de forskjellige butikkene i nærområdet, gjerne få tilbudsaviser i posten på mandag - så handler du inn det du trenger for uka ut fra den! De fleste butikker har en minst en type kjøtt/kyllingvariant på gode tilbud fra uke til uke! Ellers er det ofte tilbud på div grønnsaker også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at Rema har 700g karbonadedeig med 5% fett for 61,- . Det er rimelig billig - så jeg kjøpte et par pakker selv. I tillegg får man forsne blåbær for ca 5,- halvkiloen på både Rema og Kiwi. Masse vitaminer og antioksidanter. Kiwi har også first price-bananer som er minst like gode som de som koster tre ganger så mye. Tror de koster 9,90 for kiloen.

Det er med andre ord mange penger å spare på å velge butikkenes egne merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at Rema har 700g karbonadedeig med 5% fett for 61,- . Det er rimelig billig - så jeg kjøpte et par pakker selv. I tillegg får man forsne blåbær for ca 5,- halvkiloen på både Rema og Kiwi. Masse vitaminer og antioksidanter. Kiwi har også first price-bananer som er minst like gode som de som koster tre ganger så mye. Tror de koster 9,90 for kiloen.

Det er med andre ord mange penger å spare på å velge butikkenes egne merker.

Kiwi selger også 18 pakk med egg til en pris rundt 31-38 kroner (avhenger av etterspørsel/tilbud i markedet). Disse er ganske store hvis man gidder å ta en titt oppi pakken før man kjøper. Ellers så har du sånn til 20 kroner for 12 på rema, men disse er supersmå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi selger også 18 pakk med egg til en pris rundt 31-38 kroner (avhenger av etterspørsel/tilbud i markedet). Disse er ganske store hvis man gidder å ta en titt oppi pakken før man kjøper. Ellers så har du sånn til 20 kroner for 12 på rema, men disse er supersmå.

Stanersjapper selger dem ofte billigere. Jeg kjøpte to brett (60 egg) i dag for 120,-. Det er i hvert fall mye billigere enn Kiwis vanlige priser på first price egg. Kokosolje er også max å kjøpe på stanersjapper. Betalte 29,90 for 500g. Cocosa koster 200,- for samme mengde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanersjapper selger dem ofte billigere. Jeg kjøpte to brett (60 egg) i dag for 120,-. Det er i hvert fall mye billigere enn Kiwis vanlige priser på first price egg. Kokosolje er også max å kjøpe på stanersjapper. Betalte 29,90 for 500g. Cocosa koster 200,- for samme mengde ;)

Har ingen anelse hvor jeg finner dem. Uansett er av og til tid = penger. Må jeg reise langt så er det ikke verdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...