Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Skjulte kalorier" i form av noe drikke, tilbehør eller slikt?

Er all tran/olje logget med?

Noe så uskyldig som kaffemaskina på jobb kan gi en del kalorier.

Nope. Drikker ikke kaffe. Han er striks med alt.

• 2 uker senere...

Update igjen, for de som fortsatt gidder å følge med :p

Still the same old, same old. Vekta viser det samme fortsatt. Han trener og øker på treningene sine omtrent hver gang. Sliter ikke med energien, sover godt og alt er pretty much the same.

Nå har det gått endel tid igjen og ingen av oss skjønner en dritt. Hadde han slitt med energien eller hatt det dårlig på noe måte hadde vi økt inntaket noe igjen, men siden det ikke er tilfellet har han fortsatt i samme spor da det hvertfall funker på styrken og alt annet enn det fettet som skal vekk. Jeg skjønner INGENTING o_O

Annonse

Jupp. Det er BMRen hans.

Sikker på at du regner riktig? Du er vel lei det spm... :)

Han har vært rett over BMR og nå på BMR, og har fortsatt overskudd i hverdagen. Syns det høres litt snodig ut. Etter så lang tid burde han følt seg litt daff, spesielt ved tung trening. Hvis han ikke bruker no pre-workout da.

Sikker på at du regner riktig? Du er vel lei det spm... :)

Han har vært rett over BMR og nå på BMR, og har fortsatt overskudd i hverdagen. Syns det høres litt snodig ut. Etter så lang tid burde han følt seg litt daff, spesielt ved tung trening. Hvis han ikke bruker no pre-workout da.

Jupp, det er det jeg også syns er rart. Nei bruker ikke noe pre-workout. Uansett skal det godt gjøres å komme opp på vedlikehold for hans del når han spiser 2000 og for å vedlikeholde vekta 3000, det er 7000 kcal i uka. Det er bare ikke logisk.

Men seriøst, er det ingen som har en mulig forklaring som ikke allerede er tatt med i betraktning her? :( Det er ikke bare han som blir frustrert når man gjør 'alt riktig' og så ser det ikke ut til å fungere likevel......

Annonse

Gå til legen, sjekk at det ikke er noe medisinsk. Om det, mot formodning, er noe galt fysisk, er det kjedelig å peise på med kcal på bmr da det ikke gjør saken bedre i det hele tatt. Evt kjører dere på med en real deload-uke. Spise hva han vil, ikke trene, slappe av. Hvile kroppen. 8 uker med konstant kaloriunderkudd uten at kroppen slipper på vekten kan jo tyde på at den ser på situasjonen som kritisk (og at den dermed ikke vil slippe på fettet).

Gå til legen, sjekk at det ikke er noe medisinsk. Om det, mot formodning, er noe galt fysisk, er det kjedelig å peise på med kcal på bmr da det ikke gjør saken bedre i det hele tatt. Evt kjører dere på med en real deload-uke. Spise hva han vil, ikke trene, slappe av. Hvile kroppen. 8 uker med konstant kaloriunderkudd uten at kroppen slipper på vekten kan jo tyde på at den ser på situasjonen som kritisk (og at den dermed ikke vil slippe på fettet).

Hmm, god ide. Det har bare streifet hjernen min en gang men har avfeid det, men det er kanskje ikke så dumt likevel. Takk for innspill :)

Det tar som regel lengst tid å fjerne det ekstra fettet rundt magen, men det å kutte cardioen vil ikke være løsningen...

Jeg skjønner at sånt tar tid, men det som er rart er at det ikke har skjedd NOE, ikke sant.

Jeg opplever samme greia - dog kanskje med litt annen bakgrunn, har prøvd mer eller mindre i flere år og få bort "de siste kiloene" uten særlig framgang. For knappt et år siden ble kortisolet mitt målt til skyhøyt, så det kan være en av grunnene, samt at jeg for ikke lenge siden fant ut at kostholdet mitt besto mesteparten av ting jeg hadde intoleranse mot. Har løsnet litt etter dette (men fortsatt står absolutt ikke resultatet i stil med innsatsen)

Jeg opplever samme greia - dog kanskje med litt annen bakgrunn, har prøvd mer eller mindre i flere år og få bort "de siste kiloene" uten særlig framgang. For knappt et år siden ble kortisolet mitt målt til skyhøyt, så det kan være en av grunnene, samt at jeg for ikke lenge siden fant ut at kostholdet mitt besto mesteparten av ting jeg hadde intoleranse mot. Har løsnet litt etter dette (men fortsatt står absolutt ikke resultatet i stil med innsatsen)

Hvordan vet du at du hadde intoleranse mot det? Fikk du noe form for reaksjon eller har du testet det hos legen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...