Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og et spørsmål til, men vil ikke lage ny tråd:)

Jeg spiser mye kylling og brokkoli måltider. Har alltid kjøpt ren kyllingfile i sverige som jeg har satt i ovnen og spist deretter, og frossen brokkoli på kiwi. Ble ganske lei det, så denne gangen kjøpte jeg mange pakker med strimla kyllingfile 2,5 kg pakken som er grilla ferdig. Den er mye lettere, bare ta ut så mye som du skal og sette i stekepanne og la det bli litt varmt, trenger ikke å stekes. Og kjøpte ikke bare brokkoli denne gangen, men masse fryste grønnsaker som er blandet. Er næringsinnholdet forskjellig nå som jeg spiser masse forskjellige grønnsaker enn bare brokkoli, og grillet kyllingstrimmler? istedenfor kyllinfile som ikke er stekt.

Annonse

Grilla kyllingfilet har nok endel mer kalorier enn kyllingfilet, fordi den er (antagelig) marinert/stekt i ovn med olje :)

Grønnsakene er det ikke så stor forskjell på, sjekk Matvaretabellen. Avokado vet jeg har endel mer kcal enn vanlige grønnsaker, men ellers er de fleste grønnsaker kalorifattige. Hvilke er det i pakka? :)

Annonse

Grilla kyllingfilet har nok endel mer kalorier enn kyllingfilet, fordi den er (antagelig) marinert/stekt i ovn med olje :)

Grønnsakene er det ikke så stor forskjell på, sjekk Matvaretabellen. Avokado vet jeg har endel mer kcal enn vanlige grønnsaker, men ellers er de fleste grønnsaker kalorifattige. Hvilke er det i pakka? :)

Å det var da trist, den kyllingen var så lett å tilbrede....

I grønnsaksblandinga er det gulerøtter, blomkål, erter, brokkoli, og en annen grønnsak jeg ikke vet navnet på, ser ut som sukkererter :) Så jeg kan fortsette med de grønnsakene da, men bytter ut kylllingen.

erter er det bittelitt mer kcal i, men ikke mye ;) Vet hvilken grønnsak du mener, det er aspargesbønner. Supergodt, og ja, veldig fattig på kcal ;) De andre er ganske normale, dvs. rundt 30 kcal/100 g.

erter er det bittelitt mer kcal i, men ikke mye ;) Vet hvilken grønnsak du mener, det er aspargesbønner. Supergodt, og ja, veldig fattig på kcal ;) De andre er ganske normale, dvs. rundt 30 kcal/100 g.

Åååå. da må jeg tilbake til min gamle kylling og brokkoli...

søkte opp aspargesbønner på google, dem jeg mente ja, lærte noe nytt idag ihvertfdall :p Jaja, jeg som ble så glad i den grilla kyllingen og de forskjellige grønnsakene..

Åååå. da må jeg tilbake til min gamle kylling og brokkoli...

søkte opp aspargesbønner på google, dem jeg mente ja, lærte noe nytt idag ihvertfdall :p Jaja, jeg som ble så glad i den grilla kyllingen og de forskjellige grønnsakene..

Må du det, er dietten din virkelig streng??o_O

Erter har ikke så innmarihøyt kcal innhold, egentlig aner jeg ikke 100 %. Søk det på matvaretabellen, så kan du sammenligne med bla gulrot.

Men tips bort fra kylling: KALKUN, tunfisk, torsk, sei, svinekjøtt, karbonadedeig/elghakk.. Ellers skader det absolutt ikke med litt fett.

EDIT: Ser at Aurelius var ute før meg ;)

Må du det, er dietten din virkelig streng??o_O

Erter har ikke så innmarihøyt kcal innhold, egentlig aner jeg ikke 100 %. Søk det på matvaretabellen, så kan du sammenligne med bla gulrot.

Men tips bort fra kylling: KALKUN, tunfisk, torsk, sei, svinekjøtt, karbonadedeig/elghakk.. Ellers skader det absolutt ikke med litt fett.

Hmm, vet egentlig ikke. Jeg har jo oppnådd så mye med den "Kylling og brokkolo" greia, så jeg føler nesten at ingen ting annet funker...

Menmen, spiser tunfisk også, men har lyst til å prøve ut torsk og sei, hvor er det billigst å kjøpe og hvordan tilbrede?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...