Gå til innhold

Var det lite opp i muskler?


FrkDings13

Anbefalte innlegg

26. mars tok jeg en kroppsanalyse. Da veide jeg 61,8 kg, hadde en fettprosent på 22,7 og muskelmasse 26,7 kg.

Overkropp og muskulatur var normalt, underkropp var "muskulær".

Viceralt Fat Area var på 48,3.

Siden det har jeg spist litt mindre og mer proteiner, begynt med mer styrketrening (så tung som jeg klarer når jeg trener alene) i stedet for bare kardio.

20. juni tok jeg ny kroppsanalyse.

Da var vekten 56,7 kg, fettprosenten på 14,3 og muskelmasse 27,3 kg.

Denne gang er overkropp normal og både muskulatur og underkropp rangert som "muskulær".

Viceralt Fat Area er gått ned til 19,3.

Jeg er veldig fornøyd med både kroppen min (sett store endringer) i forhold til hvordan den var, og at jeg har stått sånn på både i matvei og trening.

Spørsmålet mitt er bare om jeg har gått opp lite i muskler? Under 1 kg opp i muskler på 3 måneder? Jeg vet ikke, men jeg synes det virket så lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke se deg blind på muskelmengden, du har tross alt gått ned fem kilo med fettmasse uten å ha fjernet særlig med muskler, det er ganske fantastisk:) det er dessuten gaaanske vanskelig å gå opp mye i muskelmasse uten å ligge i overskudd, og det har du ikke gjort;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at en regner det å øke 2-4kg i året, som innenfor normalen (det vil uansett være mye som spiller inn, genetikk, mat, trening nybegynner/erfaren osv). Dette er dog for menn, men med 0.6 kg på 3mnd ligger du vel egentlig meget bra ann (særlig med tanke på at du også har gått ned i vekt). (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at en regner det å øke 2-4kg i året, som innenfor normalen (det vil uansett være mye som spiller inn, genetikk, mat, trening nybegynner/erfaren osv). Dette er dog for menn, men med 0.6 kg på 3mnd ligger du vel egentlig meget bra ann (særlig med tanke på at du også har gått ned i vekt). (y)

er ikke noe problem å øke 0.5-1 kg i muskelmasse på en uke, dersom man er uerfaren på treningsfronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke noe problem å øke 0.5-1 kg i muskelmasse på en uke, dersom man er uerfaren på treningsfronten.

Nei, det er det jeg legger i nybegynner/ erfaren, en som veier 100 kg med lite fett, som har trent lenge vil selvfølgelig ikke legge på seg muskler så kjapt som en på 60 kg som, nettopp har begynt å trene (så lenge kost, trening og genetikk er noenlunde innenfor "normalen"), regner da ikke med dopede personer ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeah :p ta den der med ei klype salt ;) varierende resultater i forhold til når og hva du har spist, væskebalanse..salter etc.

Bruk speilet og målebåndet du :) Du har garantert lagt på deg litt musklemasse!:)

Så fortsett å tren hardt og spis bra så går det bare fremmover!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inbody er ganske grei hvis du har kontroll på hvor mye du har spist og drukket før hver test. Minst en studie fra NHH konkluderte med at den var ganske pålitelig, men viste konsekvent en-to prosent lavere fettprosent enn DEXA.

Hva er DEXA? Begge testene ble tatt etter jeg stod opp før jeg hadde spist. Ingen trening og tom i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...