Gå til innhold

Hva skal man spise når vekten skal ned?


Anbefalte innlegg

jeg har prøvd nå i nesten 5 år å få kroppen min i form,men kun i det siste 6 mnd har ting begynt å fungere. på 2 år har jeg tatt av ca 15 kg,men vil gjerne ned til under 70 kg og er nå på 87 kg.har et stykke igjen å gå. sliter vel mest med kosthold og hva som bør spises. ikke så lett å komme i god form heller når man jobber skift. håper jeg klarer å nærme meg målet før 30 års dagen min til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en app som heter shape up club, hvis du har android på telefonen din. Du kan registerre alt du spiser der, så regner den ut hvor mye du må spise og hva du har spist. du kan putte inn hvor mye du har trent, og hva du har trent. Med din vekt, høyde og dine mål. Prøv deg frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en app som heter shape up club, hvis du har android på telefonen din. Du kan registerre alt du spiser der, så regner den ut hvor mye du må spise og hva du har spist. du kan putte inn hvor mye du har trent, og hva du har trent. Med din vekt, høyde og dine mål. Prøv deg frem!

Denne er også tilgjengelig for iPhone og har hjulpet meg flittig.

Det andre er jo å putte i seg sunn mat, det hjelper liksom ikke å spise sjokkis til kvelds, selvom man har noen kcal tilgode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør spise mindre enn du forbrenner. Eventuelt forbrenner mer enn du spiser. Hva er ikke så farlig, gitt at kroppen får i seg de stoffene den trenger for å fungere optimalt.

Uansett, godt jobbet med å gå ned femten kilo, bare husk å ikke droppe de gode vanene når du er i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunne proteiner (kylling, fisk, skalldyr, magert kjøtt, etc) og grønnsaker for vektnedgang. Gjør det enkelt. Stek en kyllingfilet, wok litt grønnsaker, done deal. Mager kesam og slikt kan jo også spises, fokuser på proteiner for å holde deg mett.

Jeg brukte mye myfitnesspal, de har en skikkelig bra app og muligheten til å scanne strekkoder! Kjøp også en liten, søt kjøkkenvekt, så er du game. Men ikke gå for lenge og kutt for mye kalorier, da stanger du, må heller trene mer.

Grattis med vekttapet til nå da! You go, gurl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 kcal knekkebrød eller sjokolade?

Nesj, 400kcal i biff da! :D

Selv tenker jeg ikke for mye på kostholdet, men har satt meg omtrentlige mål for å gå ned i vekt (ned 12-13kg siden jul)

~2000kcal, min 125g protein.

Ellers spiser jeg hva det skulle være, bare jeg kommer meg i mål med ovenfornevnte mål.

Stapper fint i meg iskrem, liten bit sjokolade, never cheeze doodles etc om det ikke går utover målene.

Man kan perfeksjonere måltidene mye, men den enkleste veien til et sunt vekttap er et levbart kcal underskudd, samt å holde proteiner på minimum 1.4g protein pr. kg kroppsvekt. Dette for å beholde muskelmasse og gi en god metthetsfølelse.

+ 3 treningsøkter i uka, tren hele kroppen ganske tungt for å beholde og evt bygge muskelmasse i samme slengen.

Ikke særlig vakkert eller funksjonelt med en slank slapp kropp :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en vektnedgang på 15kg! Det er utrolig godt jobbet :) Du sier ting har løsnet nå de siste månedene, hvorfor tenker du da at du trenger å endre på noe? Har vektnedgangen stagnert? Skriv også gjerne opp hva du spiser en typisk dag :)

hei. tror forsatt at jeg kan bli bedre på mye i matveien. til vanlig spiser jeg havregrøt til frokost og en frukt. 1 mellommåltid, er det alt fra 2 fiskekaker til mager vaniljekesam med bær til. lunsj er som regel salat med kalkunpålegg, kylling,reker og 4-5 små salte kjeks. 2 mellom måltid er 2 spelt lomper med grønnsaker og kalkunpålegg og majones i. middag er 1/3 av karbs,1/3 protein og 1/3 grønt og så etter trening er det shake de dagene jeg har hatt styrketrening og så kvelds som kan være alt fra egg på skive, omelett med salat til skyr. nå i det siste har det stått litt stille på vekten,mistet 1 cm rundt midjen. er også inne min 4 uke i det styrke programmet jeg holder på med,så håper jeg ser eller merker noe forandringer snart. blir litt frustrert av at det ikke skjer noe. gikk ned 2.1 kg på 2 uker og uken etter gikk jeg opp 1.3 kg. så det kan ikke være treningen, er 4x4 sykkel på mandag, spinn 45 på tirsdag med styrke trening hele kroppen etterpå, zumba på onsdag. bodycombat på torsdag, pulse på fredag med styrke etterpå hele kroppen, lørdag tur med min datter og søndag er det bare styrketrening.. så trener variert,hvis det da ikke skjer noe så må det være noe i kostholdet. noen tips eller råd til hva jeg kan forandre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...