Gå til innhold

Aksel Hennie??? WTF!!!


Anbefalte innlegg

At folk med penger grafser til seg penger er en bra ting. Er ikke alle som har drivet eller evnen til å bygge noe, og folk med penger genererer arbeidsplasser, som genererer både skatteinntekter og større grunnlag for andre arbeidsplasser. På andre endel av skalaen er alternativet der Staten grabber til seg hver krone de kan, og "lønner" trygdede, arbeidsløse, og værst av alt: statlig og kommunalt ansatte (verdens største vernede bedrift). :p

Er det ikke litt påfallende at de landene med størst sosiale forskjeller også er de med mest kriminalitet og mest fattigdom? Bortsett fra de få menneskene som sitter med milliardformue mens flertallet slaver rundt i fulltidsjobb for å få råd til brød. Klarer ikke å se at denne høyre-politikken funker så bra i praksis.

550px-GINI_retouched_legend.gif

Differences in national income equality around the world as measured by the national Gini coefficient (CIA 2009).

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_income_equality

500px-Map_of_world_by_intentional_homicide_rate.png

Jo mørkere farge, jo flere drap.

List of countries by intentional homicide rate - Wikipedia, the free encyclopedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke litt påfallende at de landene med størst sosiale forskjeller også er de med mest kriminalitet og mest fattigdom? Bortsett fra de få menneskene som sitter med milliardformue mens flertallet slaver rundt i fulltidsjobb for å få råd til brød. Klarer ikke å se at denne høyre-politikken funker så bra i praksis.

550px-GINI_retouched_legend.gif

Differences in national income equality around the world as measured by the national Gini coefficient (CIA 2009).

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_income_equality

500px-Map_of_world_by_intentional_homicide_rate.png

Jo mørkere farge, jo flere drap.

List of countries by intentional homicide rate - Wikipedia, the free encyclopedia

Det der blir for enkelt, en kan ikke se på to så simple variabler som antall drap versus inntektslikhet. Sør-Amerika og de fattigste delene av Afrika har mange drap i forhold til Norge. Er det fordi det er stor forskjell mellom fattig og rik, eller er det fordi det er en enorm forskjell i kultur, historie, utdanningsnivå, og ikke minst at inntektsnivå "fattig" her betyr "luksusvilla og lakeier" der?

Det er såvidt jeg kan se slik at noen må ha ressursjer og driv til å skape arbeidsplasser. De to alternativene er at private gjør det og dermed selvsagt tjener penger, eller at Staten gjør det. Tross vårt gigantiske byråkrati er vi ikke et kommunistland, det er private næringsinteresser som skaper arbeidsplasser. Staten bør selvsagt regulere litt slik at man ikke ender opp med én kokainbaron med mer penger enn en Bond-skurk med en lutfattig, dopavhengig arbeiderskare. Det er nå engang det private marked som driver verden fremover.

Uten økonomisk vinning, trygghet eller fame-and-fortune som noe mennesker higer etter hadde utviklingen vår gått betydelig tregere enn den har gjort de siste 100 årene. Hvorfor? Du behøver ikke se lengre enn vårt eget byråkrati. Det er ingen incentiver for å drive en effektiv operasjon, heller det stikk motsatte så man kan rettferdiggjøre flest mulig ansatte så arbeidsledighetstallene ser fine ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge skal samme sted som resten av Europa, kanskje du og jeg vil etterhvert savne at arbeidsledighetstallene ble manipulert gjennom overflødighetsarbeid i Norge A/S, Plastbox? :)

I alle tilfeller var det tilgjengeliggjøring av store mengder nettoenergi og ikke økonomisk vinning som gjorde at utviklingen tok rennefart i USA og Europa for 150 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet

Elsker at dette er en tråd om Aksel Hennie, men enkelte brukere (som vanlig) bruker tråder til samfunns diskusjoner etc.... Kan ikke dere bare ta disse samtalene deres på PM med hverandre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at dette er en tråd om Aksel Hennie, men enkelte brukere (som vanlig) bruker tråder til samfunns diskusjoner etc.... Kan ikke dere bare ta disse samtalene deres på PM med hverandre? :)

Sorry, dette er ikke kvinneguiden. Et bilde av kjendis med litt pump i skuldrene er ikke nok til å fostre sidevis med diskusjon, ei heller er noen her under illusjonen at kjendiser er viktigere enn samfunnsøkonomi.

Da avsporinger som dette som et sunnhetstegn på fitnessbloggens samlede grå masse! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Sorry, dette er ikke kvinneguiden. Et bilde av kjendis med litt pump i skuldrene er ikke nok til å fostre sidevis med diskusjon, ei heller er noen her under illusjonen at kjendiser er viktigere enn samfunnsøkonomi.

Da avsporinger som dette som et sunnhetstegn på fitnessbloggens samlede grå masse! :p

Har ingenting med at dette ikke er kvinneguiden eller ikke. Jeg bare ser at enkelte brukere på forumet "Kupper" flere tråder igjennom ukene med sine påstander/utsagn etc :) Og synes det er litt morsomt, selvfølgelig prat i vei. Jeg måtte bare ytre min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker at dette er en tråd om Aksel Hennie, men enkelte brukere (som vanlig) bruker tråder til samfunns diskusjoner etc.... Kan ikke dere bare ta disse samtalene deres på PM med hverandre? :)

Har ingenting med at dette ikke er kvinneguiden eller ikke. Jeg bare ser at enkelte brukere på forumet "Kupper" flere tråder igjennom ukene med sine påstander/utsagn etc :) Og synes det er litt morsomt, selvfølgelig prat i vei. Jeg måtte bare ytre min mening :)

Hva er det du egentlig mener? At du vil at folk skal pelle seg vekk, eller å fortsette å snakke om noe annet enn overfladiske ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet

Hva er det du egentlig mener? At du vil at folk skal pelle seg vekk, eller å fortsette å snakke om noe annet enn overfladiske ting?

Det jeg egentlig prøvde var å spørre om det ikke var mulig å ha den diskusjonen på PM, men som sagt, jeg tar ikke skade av at dere diskuterer. Bare lurer. :) Kan jo evt lage en tråd for "samfunnsproblemer" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why r u bak Luvstruck

Jeg mener at verden er tjent med at ting er i balanse, og med en underachiever som deg som konstant prøver altfor hardt på dette forumet, i tillegg til å lire av deg svada pakket inn i drit du tror er intelligent, trenger man en motpart som kan stoppe alt det tullet som kommer fra deg.

EDIT: Tilbake? Jeg har vært her hele tiden, er bare en intens sommerjobb kombinert med stranden som gjør at jeg ikke poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...