Gå til innhold

trenger virkelig hjelp med treningsplan !!! JEG VOKSER IKKE !

Anbefalte innlegg

tan, jeg anbefaler deg å ta en skikk i denne tråden:

Mark Rippetoes Starting Strength | Fitnessbloggen Forum

Mine beste råd for å bli SVÆR:

• Helmelk og nøtter er dine beste venner
  • Starting Strength, Stronglifts 5x5, 5/3/1 er bra programmer. Starting Strength er best hvis du ikke er så sterk enda (altså hvis du bøyer mindre enn 120kgx5)
  • Kylling, mager fisk, cottage cheese og annen "fitnessmat" er ikke så nyttig siden du blir fort mett. Kjøttdeig, seterrømme, nakkekoteletter osv. er mer kalorier for samme metthet.
  • Mye olje og/eller smør i matlaging hjelper. Gjerne litt olje eller smør i proteinshaken med helmelk;)

Fortsetter under...

Wow. Må bare si hvor sjokkerendes mye gode svar jeg får her i forhold til andre treningsforum.

Skal prøve ut megakill multiplier senere idag. Alt er kjøpt inn og klar.

Nøtter faktisk.

Ser jeg har fått så mye "dårlige" anbefalinger. Spiste 2 bokser cottage cheeese hver dag.

Drakk 5 egg uten å fjerne plommen. Aaaah. Sååå utrolig takknemlig as.

Deilig at folk med mer erfaring hjelper til her.

Takk for linkene.

Som dere sier, mat vanene mine må byttes ut med mer kaloririke retter.

har ett mål som er på 78 kg om to måneder. er det mulig? selv er jeg usikker, men gir ikke opp før jeg har prøvd.

Det er mulig å være 78 om to uker, men ikke med cottage cheese og rå egg.

Om det er lurt er et annet spørsmål;).

5 kg på to måneder er rett over en halv kilo i uken, dvs ca 500-700 kcal i overskudd. 2L Helmelk for dagen i tillegg til det du spiser når, bør gi deg den kroppsvekten om to måneder og er kanskje den enkleste og billigste modifikasjonen man kan gjøre i kostholdet etter min mening. Med 4L kan du sikkert veie 85 kg om to måneder;).

Det er vel teoretisk mulig å bygge maks 0,5 kg muskler i uka, så + 4 kg på 2 måneder kan nok være et fornuftig mål på 2 måneder.

Selv er jeg +4 kg på 5 uker, men jeg begynte med kreatin samtidig, så halvparten av vektøkningen er sannsynligvis vann og fett. Satser i allefall på at et par kilo er muskulatur.

Annonse

Jeg skrev forrige innlegg på mobiltelefon. Kunne vel nyansert meg litt. 0,5 kg er vel en grei rettesnor. Men å henge seg opp i slike tall, kan også bli feil. Det viktige er jo at man ikke legger på seg altfor mye fett.

Hvis styrkeøkninger står i stil til vektøkninger, kan man øke så fort man bare vil. Jeg synes man bør regulere vektøkningen etter styrkeøkningen. Hvis man ikke blir vesentlig sterkere av å gå opp 5 kg, så har man gjort noe galt, og man bør stoppe og reevaluere før man går mer opp i vekt.

jeg satser på å nå målet. har heller ikke noe imot noe exra fett i kroppen. både muskel og fett tar jeg mer enn gjerne imot.

men 4 liter melk hver dag? i tillegg til vanlige måltid. du er seriøs? =P

kan gjerne prøve ut det jah. spiser som bare det nå og følger programmet heter PHAT.

må innrømme at det er en del øvelser der som jeg ikke klarer å kontrollere helt enda.

så brukte 3 timer på gymmen igår for å prøve å mestre dem først. treningen begynner nå.. i dag er det vell rygg og skulder. =D

Aurelius: oppskriften jeg fikk er genialt. med ketchupsmakte det faktisk godt !!! takker =D

jeg satser på å nå målet. har heller ikke noe imot noe exra fett i kroppen. både muskel og fett tar jeg mer enn gjerne imot.

men 4 liter melk hver dag? i tillegg til vanlige måltid. du er seriøs? =P

kan gjerne prøve ut det jah. spiser som bare det nå og følger programmet heter PHAT.

må innrømme at det er en del øvelser der som jeg ikke klarer å kontrollere helt enda.

så brukte 3 timer på gymmen igår for å prøve å mestre dem først. treningen begynner nå.. i dag er det vell rygg og skulder. =D

Aurelius: oppskriften jeg fikk er genialt. med ketchupsmakte det faktisk godt !!! takker =D

Waaaaitaminute. Melk, fløte, og ketchup? o.0 Vi har allerede en tråd for sære matvaner her på forumet,tror den der hadde passet godt inn der:-P

Hovedproblemet til folk som sier de "kan spise alt uten å gå opp i vekt",er at de spiser for lite,selv om de tror de spiser nok.

En enkel måte å endre på dette er å få i seg mer flytende kalorier,og melk er awesome.

Jo tynnere og mindre du er, jo mer melk om dagen, koblet med et heavy program, å anbefale.

En person på 60 kg og 180 cm har større behov for kujuice enn en person på 100 kg og 180 cm.

EDIT - Med mindre den personen er Håvard Vika,selvfølgelig; han er unntaket.

Prøv med 1 liter om dagen i en uke, i tillegg til det du vanligvis spiser. Øker ikke vekta, øker du til 2 liter. Fremdeles null endring? Opp til tre. FREMDELES ingen endring? Damn gurl,jaja - fire liter om dagen.

Skal man klare å bygge bra med masse og få en kul fysikk så må man trene hele kroppen like hardt som alt annet over tid.

Men en plass må man selvsagt begynne så bøy, mark og benk er en god start! Men overtid holder ikke dette

Annonse

wooohoooo!!

har fulgt mye av det som blir nevnt. spist mer flytende og mindre mettende mat som gir like mye næring.

begynt med nye treningsprogram, og har vondt der jeg aldri har hatt før =P deilig følelse.

og det beste kommer nåååå... jeg har gått opp 0,5 kg på så kort tiiid... woop woop....må si meg selv fornøyd. har fortsatt 3 dager på meg. så om jeg går opp 1 kg innen denne uka. da er det PARTYYYYYYYY !!!...

På trenings senteret selvfølgelig.!! =P

for første gang i hele mitt liv ligger det 5 kartonger med H melk i kjøleskapet.

har fått høre at h melk er dumt hvis jeg ville bli større. drikk heller lett melk.

har aldri skjønt hvorfor

for første gang i hele mitt liv ligger det 5 kartonger med H melk i kjøleskapet.

har fått høre at h melk er dumt hvis jeg ville bli større. drikk heller lett melk.

har aldri skjønt hvorfor

Det ligger akkurat nå 14 tomme kartonger H-melk i bilen fra "frokosten" min. Det tar 7 minutter å kjøre til togstasjonen, og jeg rauter når jeg setter meg ombord.

Det ligger akkurat nå 14 tomme kartonger H-melk i bilen fra "frokosten" min. Det tar 7 minutter å kjøre til togstasjonen, og jeg rauter når jeg setter meg ombord.

Jeg har drukket mer H-melk de siste 5 ukene enn jeg har gjort de siste 25 årene (og det er ikke kødd engang). Når jeg handler 4-5 liter H-melk om gangen blir jeg møtt med hevede øyebryn av kassadamen. :D

Jeg har drukket mer H-melk de siste 5 ukene enn jeg har gjort de siste 25 årene (og det er ikke kødd engang). Når jeg handler 4-5 liter H-melk om gangen blir jeg møtt med hevede øyebryn av kassadamen. :D

Når jeg hver mandag gikk inn på min lokale Bunnpris og kjøpte ALLE helmelkene som var der (vanligvis 25-40 stk) i tillegg til 8-10 pakker med kjøttdeig eller annet kjøtt, da var det mange hevede øyebryn! Spesielt fra den generelle damen bak meg i køen som kjøpte Cottage cheese og knekkebrød. :lol:

Når jeg hver mandag gikk inn på min lokale Bunnpris og kjøpte ALLE helmelkene som var der (vanligvis 25-40 stk) i tillegg til 8-10 pakker med kjøttdeig eller annet kjøtt, da var det mange hevede øyebryn! Spesielt fra den generelle damen bak meg i køen som kjøpte Cottage cheese og knekkebrød. :lol:

beefcake.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...