Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine mål er ganske ... sære. Jeg liker å ha noe å strekke meg mot, og kunne aldri tenkt meg å trene kun av estetiske årsaker. Selv om jeg naturligvis liker å ha en kropp som ser bra ut, så drives jeg mer av fysiske prestasjoner. For tiden jobber jeg mot dette:

- Human flag

- 200m under 27:00

- Håndstående push-ups (uten vegg)

- 20 pull-ups

- Spensthopp på 6 steppkasser aka. 122 cm

- Planche

- Sydney marathon (22. september) sub 3:50. Er absolutt ingen maratonløper, men meldte meg på som en del av et veddemål. Burde kanskje gått for halvmaraton, men det har jeg løpt flere ganger før og det er dritkjedelig. Like greit å ta den helt ut når jeg først skal løpe langt.

- Hardangervidda alene på ski

Fine mål :) Til punkt nummer 4, er det dette du tenker på? Isåfall har vi samme (del)mål.

961867_10151560527121220_1690616033_n.jpg?oh=e91e71af1dd9eaef8b301e01864cd0ff&oe=51B62453&__gda__=1370882414_a97d97e514db7bbd473f3926e5866aaf

Stemmer, men bare enda mer, målet er å kunne holde armene i kors bak knærne, om du skjønner(?). Er så myk som på bildet du postet fra før av. :)

Hovedmålet mitt mer året 2013 er å debutere i Mens Physique våren 2014!:)

Men har en delmål på veien:

- øke fra 200 til 240 i mark

- 130 i benken

- 50 dips

- Human flag

- bli ferdig med forsvaret å starte på PT utdanning

Hovedmål om bedre kroppssammensettning, etter et liv med BMI over 30 (har vært under dette de siste årene, men det jobbes med å få kroppen bedre og mer funksjonabel, gjør psyken godt også!)

Ellers blir det vel noe i denne duren:

1. Få til skikkelig trykk i knebøy, og dure på med [email protected] kroppsvekt, pr dags dato er jeg nesten på 1rep@KV
  2. 5rep@2xKV på Mark (ligger på 5rep@120kg nå, som vil si ca 1.5xKV
  3. [email protected] i benken (ca 105kg)
  4. Gå på toppturer. Har startet såvidt, og det er morro å se utover en dal/by/younameit fra en fjelltopp! :D
  5. Bli lettere enn min eldste bror, og sterkere i håndbak enn begge brødrene mine :p
  6. Få en bit utholdenhet på høyere intensitet.. Jeg kan gå til verdens ende, men ikke løpe til butikken, for å sette det på spissen..

Annonse

Bortsett fra typiske finne min målvekt og bli sterkere, så er målene nå:

- Gjenngomføre Warrior Dash med teamet mitt med glans (det kommer nok til å gå veldig bra - gjørme er bra for huden har jeg hørt rykter om)!

- Gjennomføre dette årets store utfordring "10 for Grete" under Oslo Maraton (aldri i mitt liv løpt 10 km sammenhengende før i år - tok den for første gang for 3 uker siden, nå må jeg bare skrape av på tiden! (SKAL iallefall under 1 time)

- Neste år blir det som sagt Tough Mudder i Stockholm og SKAL gjennomføre der også!

Mitt store problem er at min store munn har det med å hoppe på alt av utfordringer (spesielt når/om jeg er på skikkelig endorfin-rus etter endt trening), før hodet rekker å tenke seg om.. På den annen side, så får jeg jo utfordret meg selv da! Lurer liksom bare på hva jeg klarer å si ja til neste gang..

Litt mer på sidesporet, så har jeg ett mål om å få meg en "date" med Stig Ingebrigtsen, bare for å finne ut om han virkelig gomler i seg så mye is som han påstår, og klarer å holde den formen :p

Fort gjort å bli lei av de samme enkle bevegelsene, spesielt når man har holdt på så lenge at styrkeøkningene kommer veldig sakte. I vektløfting er det såpass mye å hente på teknikk og mobilitet at man vil ha mye å jobbe med i lang tid fremover. Da kan det bli lettere å finne ny motivasjon til å forbedre seg. Også ser det jo tøft ut.

Men det er nok lurt å starte rolig med split jerk i stedet for squat jerk...

204-clean-and-jerk.gif

Jeg ble utfordra en gang til å ta 100 kg i mark, men det tror jeg kanskje er litt for høytsvevende til at jeg skal kaste meg på det. Nå tar jeg 30 liksom :p Har en lang vei å gå treningsmessig, og midlertidig er jeg flausvak.. men det er jo derfor jeg trener.

De mer reelle målene mine er:

- Løpe en mil (kom meg halvveis i dag)

- Ta 100 kg i benpress (ligger nå på 85)

- Ta 60 kg i mark (er halvveis)

- Gjennomføre en steptime med kassa på øverste trinn

- Klare 50 kg i benkpress (halvveis der også)

- Greie pull-ups og chins

Dette er selvfølgelig delmål, sky's the limit :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...