Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 165 cm, akkurat nå 68-70 kg som er for mye for meg - derfor er planen min å få bort 4-5 kg fett. Siden jeg har lagt på meg en del muskler vet jeg ikke helt hvordan jeg vil være når jeg har mindre fett så jeg må se underveis hvordan det blir.

Før jeg begynte med styrketrening var jeg nede i 63 kg, men jeg likte ikke kroppen min slik som den var da fordi jeg var like dvask fremdeles (bare tynnere enn da jeg startet på nesten 100 kg) og så faktisk mye eldre ut! Det er andre grunner også, men dette er hovedgrunnen til at jeg ikke egentlig har et vekt-mål, det er bare en metode for å holde øye med fremgang eller om det faktisk går feil vei. Hvor mye jeg veier er underordnet hvordan kroppen min ser ut og ikke minst føles. Jeg elsker følelsen av å være fast i fisken og den overgår et tall på vekten hundre ganger :):p

Fortsetter under...

At noe er en tommelfingerregel betyr ikke at den er absolutt. Men du mener at du "absolutt ikke er for tynn" når du bare er 3.5 kg fra å være undervektig sier en del om hvordan du oppfatter deg selv.

Selvfølgelig er dette en helt latterlig regel, og du vil selvfølgelig finne de som ser smashing ut, og føler seg tilsvarende, på en lavere vekt enn det regelen tilsier... men det betyr ikke at tommelfingerregelen er idiotisk eller helt feil.

3,5 kg er faktisk over 5 % av kroppsvekten min, så det er ikke "bare". Har aldri sagt jeg ikke er slank/tynn, men det går fint an å være det uen å være i nærheten av undervektig. Ville bare påpeke at tommelfingerregelen din funker veldig dårlig for de fleste jenter. Vet hva de fleste venninnene mine veier og ingen er i nærheten av den vekta de burde ha om de skulle veid det den regelen sier. Den venninna mi som kommer nærmest er 174 og veier 67 kg, og hun har en fettprosent på 32 % + hun trener mye styrke så regner med hun har en grei mengde muskelmasse(ser sånn ut).Selv hun er jo ikke i nærheten. Grunnen til at jeg vet vekta og % andeler at vi fikk tilbud om kroppsanalyse når vi var i byen sammen. Så jo, jeg syns den regelen var ganske idiotisk når det gjelder jenter.

Jeg satt meg ett tall når jeg begynte å gå ned: 57kg, jeg er 167 cm høy. Jeg var sikker på at den dagen jeg nådde 57kg så ville himmelen åpne seg og paradis ville åpenbare seg for mine øyne, jeg ville være lykkelig hele tiden og bli personifiseringen av Buddah (bare skinny).

Jeg nådde 58kg, følte meg mer miserabel en noen gang, sparket vekten og ansatte selvfølelse som kontroll organ. Funker fett. Er kjempe happy nå over kroppen, bare av å se i speilet! Men det er greit å ha en vekt som pekepinne, i alle fall når man har litt å ta av, jeg begynte på 77kg, så lenge jeg er rundt 60kg er jeg fornøyd. :3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...