Gå til innhold

Vedlegg slettet


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legge på meg, uten tvil. men trene mindre er uaktuellt, progresjonen i treningen er der, men vekta øker jo ikke.

Kjører 6 uker med volum og en hvileuke med rolig løfting og 6 uker med maksstyrke.

Det er jo helt latterlig at vekta ikke går opp men at jeg løfter mer, mtp programmet som jeg bruker.

jeg har telt kals og på en kanskje heavy feed dag, da kan jeg ligge på opp mot 5-6 tusen.

Jeg skjønner ingen ting :wideyed:

Oddis

Faktisk så ligger jeg på 120-130 ca i benk 1 RM

200 kilo i markløft 1 RM

140-150 kilo 1 RM knebøy ca.

har faktisk en del masse jeg kan legge på beina. tror jeg har 40 kilo med muskler i overkroppen

( har tatt kroppsanalyse lå på 38 kilo )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg til 2-3 ekstra måltid, ha 2 hviledager i uka, legg til for eks 1 spiseskje peanuttsmør til noen måltider for ekstra kcal, spis mye hvit ris.

Jeg klarer ikke å legge til 2 måltider, er mett hele dagen igjennom.

Må drikke kcals eller noe tror jeg ( lettere å innta )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å legge til 2 måltider, er mett hele dagen igjennom.

Må drikke kcals eller noe tror jeg ( lettere å innta )

Til slikt fungerer Hmelk særdeles utmerket:) Få i deg 2 liter ekstra om dagen, så garanterer jeg at resultatene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slikt fungerer Hmelk særdeles utmerket:) Få i deg 2 liter ekstra om dagen, så garanterer jeg at resultatene kommer.

Ok, kjører på med h-melk fra og med i dag. Så ser vi om et par uker.

Jeg skal komme med oppdateringer.(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge på meg, uten tvil. men trene mindre er uaktuellt, progresjonen i treningen er der, men vekta øker jo ikke.

Kjører 6 uker med volum og en hvileuke med rolig løfting og 6 uker med maksstyrke.

Det er jo helt latterlig at vekta ikke går opp men at jeg løfter mer, mtp programmet som jeg bruker.

jeg har telt kals og på en kanskje heavy feed dag, da kan jeg ligge på opp mot 5-6 tusen.

Jeg skjønner ingen ting :wideyed:

Oddis

Faktisk så ligger jeg på 120-130 ca i benk 1 RM

200 kilo i markløft 1 RM

140-150 kilo 1 RM knebøy ca.

har faktisk en del masse jeg kan legge på beina. tror jeg har 40 kilo med muskler i overkroppen

( har tatt kroppsanalyse lå på 38 kilo )

Først litt realisme. Du har som mål å ligge på 95-100 kg. Dersom dette fortsatt er med sixpack og ganske rippet så er det en ganske høy vekt og tatt i betraktning at du allerede har trent lenge og er rimelig sterk så kan du ikke forvente å klare dette på kort tid. 2-3 kg muskelmasse i året bør du være fornøyd med så langt som du har kommet.

Vil foreslå å prøve et annet treningsopplegg enn det du gjør nå. Om du ikke vil redusere på treningsdagene så ville jeg ihvertfall prøvd å økt frekvensen. En tresplitt trent hver dag gir bare kroppen mulighet til å vokse 2,3 ganger i uken. Med et bra fullkroppsprogram så du kan du vokse 6-7 ganger i uken. Kan du få tak i et mengdeprogram med 5-6 dager i uken så tror jeg dette ville gitt deg den nødvendige variasjonen for videre framgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først litt realisme. Du har som mål å ligge på 95-100 kg. Dersom dette fortsatt er med sixpack og ganske rippet så er det en ganske høy vekt og tatt i betraktning at du allerede har trent lenge og er rimelig sterk så kan du ikke forvente å klare dette på kort tid. 2-3 kg muskelmasse i året bør du være fornøyd med så langt som du har kommet.

Vil foreslå å prøve et annet treningsopplegg enn det du gjør nå. Om du ikke vil redusere på treningsdagene så ville jeg ihvertfall prøvd å økt frekvensen. En tresplitt trent hver dag gir bare kroppen mulighet til å vokse 2,3 ganger i uken. Med et bra fullkroppsprogram så du kan du vokse 6-7 ganger i uken. Kan du få tak i et mengdeprogram med 5-6 dager i uken så tror jeg dette ville gitt deg den nødvendige variasjonen for videre framgang.

Har du navnet på noen programmer eller en link til hvor jeg kan lese om det etc?

Setter utrolig stor pris på hjelpen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du navnet på noen programmer eller en link til hvor jeg kan lese om det etc?

Setter utrolig stor pris på hjelpen;)

De fleste slike programmer er stort sett kun tilgjengelige gjennom styrkeløftklubber siden de bør tilpasses hver enkelt løfter pga den store mengden. Det enkleste er å melde deg inn i en klubb og få program derfra.

De høyfrekvens mengdeprogrammene som trenes mest i Norge er laget av Dietmar Wolf eller av noen av de andre trenerne da basert på Dietmar sine prinsipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste slike programmer er stort sett kun tilgjengelige gjennom styrkeløftklubber siden de bør tilpasses hver enkelt løfter pga den store mengden. Det enkleste er å melde deg inn i en klubb og få program derfra.

Hmmm, ok(y)

Hva tenker du rundt det og drikke oliven olje eller fordele 1 DL på mat i løpet av en dag?

det er 900 kals per 100 ml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ok(y)

Hva tenker du rundt det og drikke oliven olje eller fordele 1 DL på mat i løpet av en dag?

det er 900 kals per 100 ml.

Så lenge du ikke blir uvel av det ser jeg ikke noe problem med det. Men vil ikke anbefale å drikke 100 ml på en gang. Bedre å ha det på maten. Dynke brødskiven i olivenolje og slikt.

Er noen tips for hvordan du kan få i deg flere kalorier her:

Energi- og næringstett kost | Frisk og Funksjonell

Enkle tiltak for å få i seg nok mat | Frisk og Funksjonell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste slike programmer er stort sett kun tilgjengelige gjennom styrkeløftklubber siden de bør tilpasses hver enkelt løfter pga den store mengden. Det enkleste er å melde deg inn i en klubb og få program derfra.

De høyfrekvens mengdeprogrammene som trenes mest i Norge er laget av Dietmar Wolf eller av noen av de andre trenerne da basert på Dietmar sine prinsipper.

Jeg har hentet ut programmet, skal begynne med det fra og med neste uke..

Er bare noen øvelser som jeg ikke er kjent med som jeg får google opp.

Dette blir bra, tror jeg ihvertfall :couchpotato:

Og det er vell det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som og kan være greit å ha i bakhodet er jo at du har et genetisk potensial som rett og slett kan begrense hvor stor du kan bli naturlig. Jeg er like høy som deg og har trent i 20 år og ligger nå rundt 88kg i god form. Jeg som deg skulle gjerne ha vært 100kg i samme form men det blir nok vanskelig å få til uansett hvor perfekt jeg spiser og trener. Denne linken her er grei å lese for å få litt informasjon om hva ekspertene mener er mulig.

What’s My Genetic Muscular Potential? | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hentet ut programmet, skal begynne med det fra og med neste uke..

Er bare noen øvelser som jeg ikke er kjent med som jeg får google opp.

Dette blir bra, tror jeg ihvertfall :couchpotato:

Og det er vell det viktigste!

Kjerringa lagde meg noen gode vafler her om dagen. 1 vaffel, med 10 gram smør og 2 leiver fløtemysost ga meg 600 kcal. Kunne fint gaflet i meg 7 - 8 av de som dessert. De var lagt på malte mandler, egg og naturell youghurt. Smakte litt som rømmevafler (bruker du rømme blir de selvsagt enda mer kcalrike). Dette smaker mye bedre enn å drikke olje, som uansett ikke er det beste alternativet, pluss at mandler gir litt vitaminer og mineraler. Obs: Husk at kardio for noen kan være gunstig for å øke i muskler. Løpe/sykle en del på sommeren, og ro ned på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som og kan være greit å ha i bakhodet er jo at du har et genetisk potensial som rett og slett kan begrense hvor stor du kan bli naturlig. Jeg er like høy som deg og har trent i 20 år og ligger nå rundt 88kg i god form. Jeg som deg skulle gjerne ha vært 100kg i samme form men det blir nok vanskelig å få til uansett hvor perfekt jeg spiser og trener. Denne linken her er grei å lese for å få litt informasjon om hva ekspertene mener er mulig.

What’s My Genetic Muscular Potential? | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Dette var semi-triste greier.

Hva gjør vi?

skal kjøre dietmar wolf så mange uker som kroppen klarer. Det får bare briste Stig :bored:

fungerer det, så blir det Dietmar x15.. så får vi bare se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...