Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg ønsker litt inspirasjon til planlegging av oppkarbingsdag. Tar derfor imot måltidsforslag med stor takk. Gjerne sære/uvanlige kombinasjoner, spiser så mye frukt/potet/ris fra før av at jeg trenger noe nytt :)

Skrevet

Kokt ris (naturligvis kokt, rå ekke særlig godt), og så krakker du 2 bananer oppi etterpå!:) Gjerne kanel på toppen hvis du liker kanel.

Søtpotet"stappe"..ta en søtpotet på ish 400gr, kapp den i to..stikk masse hull på med kniv. Legg den i en plastboks og fyll 50% med vann..stapp i microen på full guffe i ish 15min (snu dem gjerne etter 7min). Bare å dra av skallet etterpå å krakke sammen med litt salt og pepper og eta :) gjerne med noe kjøtt/elrno annet attåt!

Skrevet
eller tørr ris hehe. Dvs kokt ris, så varmer man opp risen til vannet fordamper. Mer om man skal stille hehe

Hahaha, da skjønner jeg. Googla "tørris" og oppkarbing jeg nå, for å finne ut mer om det. Bomtur gitt, hehe :)

Skrevet
poteter er altid en slager :)

Jepp, men jeg er så lei ris og poteter. Hva ville forresten vært forskjellen om jeg valgte en rask karbkilde som loff f.eks mot en treigere en som ris?

Skrevet

Lomper: (speltlompe,potetlompe, tortilla?!) med diverse fyll - som f.eks;

- banan + syltetøy + kanel

- smør + sukrin +kanel

- brunost

- prim

grøt:

- risengrynsgrøt

- havregrøt

- semulegrøt

- byggrynsgrøt

Pitabrød (grove eller fine)

- med peanøttsmør + banan

- diverse kjøttpålegg

- brunost

osv...

yoghurt-mix:

- mix yoghurttyper; f.eks litt kesam + litt av favorittyoghurten + litt dobbel 0,0% yoplait

- egenkomponert musli; musli (havregryn, puffet havre/ris, korn, cornflakes - kombiner disse?!)

- tørket frukt; rosiner, mango, annans osv..

spagetti / makaroni!

potetmos - f.eks av søtpotet + vanlig potet. Evt kan du mikse inn gulrot/kålrot også. Gode karbkilder. Kok opp, mos med stavmikser, bland gjerne inn litt smøreøst for smakens skyld.

Skrevet

- Speltlomper m/diverse fyll. (lettost/skinke, prim/sukrin/kanel, syltetøy/cc, brunost osv)

(ta de litt i mikro = superdigg!)

- Gelegodteri

- Stor porsjon havregrøt

- Fruktfat

- Dream is :joyful:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...