Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sliter litt med ett ubehagelig problem og lurer på om det er treningsrelatert. Jeg har trent styrke siden februar i år. Og nå har plutselig armene begynt å dovne bort. Dette kan skje hvert 5 min, 1 min ca, og så forsvinner det igjen. Kan ha hendene hengende ned, gå, stå eller annet når det skjer. Altså er ikke nødvendigvis hendene mine hevet over hodet eller i press når det skjer. Har hatt dette problemet i over en uke nå. Har trent flere ganger i løpet av den tiden. Noen tips om hva det kan være? Evt tips for å unngå det?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg har lavt blodtrykk. Fikk beskjed av legen å drikke mye av legen min når jeg trener. Og det gjør jeg.

Puma: høres logisk ut. :)

Skrevet

Ok da har det nok en sammenheng med lagt blod trykk.. Pulsen din er sikkert noe høyere under trening også er det noe med hjertes evne til å sende blod rundt. Slagvolum . Jeg er ikke helt inn i det nå hehe. Sikkert andre her som har peiling.. Aner ikke om det er farlig.

Annonse

Skrevet

Skal kontakte lege, men lurer litt i mellomtiden før legekontoret åpner om noen har opplevd lignende. :) og har vært i kontakt med lege om det før, men da kom det kun under trening. Legen svarte da at jeg måtte drikke mye vann pga lavt blodtrykk.

Skrevet
Pga symptomene? Altså nummenheten? Noen andre symptomer i tillegg?

Ja, vondt i skulderen/armen, kul på armen og skulderen, stiv, ubehag, "sliten" følelse etc

Skrevet
Ja, vondt i skulderen/armen, kul på armen og skulderen, stiv, ubehag, "sliten" følelse etc

Ok takk for svar. Har ingen andre symptomer, så håper det ikke er senebetennelse.. For det er noe drit. :)

Annonse

Skrevet
Hvor mye bryst og armer trener du ift rygg?

Jeg prøver å alltid trene en eller flere ryggøvelser når jeg trener. Kan det være ett tegn på for lite ryggtrening?

Skrevet
Jeg prøver å alltid trene en eller flere ryggøvelser når jeg trener. Kan det være ett tegn på for lite ryggtrening?

Skyter litt i blinde her, men det KAN være at du har foroverroterte skuldre(upper crossed syndrome) + lavt blodtrykk som gjør at du mister følelsen i armene

På bildet har det gått ganske langt, men regner med du ser hvor jeg vil hen - at blodtilførselen rett og slett "stoppes" av at annen muskulatur/bein legger blodårene i klem

shoulder-protraction-drawing.jpg

Skrevet
Skyter litt i blinde her, men det KAN være at du har foroverroterte skuldre(upper crossed syndrome) + lavt blodtrykk som gjør at du mister følelsen i armene

På bildet har det gått ganske langt, men regner med du ser hvor jeg vil hen - at blodtilførselen rett og slett "stoppes" av at annen muskulatur/bein legger blodårene i klem

shoulder-protraction-drawing.jpg

Det var en ny tanke! Takk! I såfall om det er det jeg holder på å få, hva skal jeg gjøre?

Frua merker dette nå, og hun har ammet i 2 uker. Ammeskulder på tegningen der ja. Dovner bort.

Håper på noen svar på løsninger og evt enkle øvelser.

Hun blir også veldi svimmel, blir du det, Garp?

Skrevet

Ok da skal jeg kjøre på flere øvelser på rygg! Takk for råd.

Blir svimmel når jeg reiser meg opp fort ja. Pga lavt blodtrykk. Så kanskje en sammenheng?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...