Gå til innhold

Hvordan bygge seg opp til å klare dips?


rosielle

Anbefalte innlegg

Jeg kjører PHAT-programmet, og på dag 1 har man øvelsen dips.

Når jeg trener på det ene senteret pleier jeg å kjøre denne øvelsen med strikk, da jeg ikke er sterk nok til å klare den uten enda, men av og til er jeg på et anna senter, og da er stativet bygget på en sånn måte at det lar seg ikke gjøre. Hvilken øvelse bør jeg erstatte denne med, som kan bygge meg opp til å klare denne øvelsen?

Jeg har fått inntrykk av at dips med benk ikke nødvendigvis er riktig, men mulig jeg tar feil?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
men - bruker man ikke også en del bryst på dips, kontra dips-på benk?

Spørs litt på posisjonen din i DIPS. Dips kan fokusere på triceps og bryst, eller en av delene(fokus altså) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dips på benk. Men jeg er stort sett imot å ta utradisjonelle øvelser bare "variasjonen"s skyld eller fordi det "tar mer på" den og den muskelen.

Hvorfor ikke bare ta benkpress?

som posten min sier - jeg trener PHAT programmet. Og dette er snakk om Dag 1 som inneholder dips som jeg ikke klarer å ta per i dag. Dag1 inneholder allerede benk - som jeg selvfølgelig tar :)

Da får jeg se om det blir push up/smale push up eller dips på benk.

Takk for svar alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...