Gå til innhold

Planke


ReBella88

Anbefalte innlegg

Sikkert verdens mest vanlige øvelse,men jeg sliter,på gruppetimene på Elixia føler jeg meg kjempesvak for klarer ikke dette i det hele tatt,må ned på knær og albue liksom,mens gamle og feite rundt meg står på henda og på tærne -.-

Er jeg virkelig så svak eller har det veldig mye med teknikk å gjøre? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har også endel med teknikk å gjøre - jeg har sett mange som kjører planke men egentlig bare "henger" på ryggen, cluet her er å tippe bekkenet slik at du også bruker magen.

Plank+Position+Neutral+Pelvis.BMP

om du google "pelvic tilt" ser du flere eksempler

Veldig sant. Selv kjørte jeg tominuttere uten at det rev for hardt. Nå, etter korrigering fra folk som virkelig kan core, er jeg storfornøyd med ett godt minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant. Selv kjørte jeg tominuttere uten at det rev for hardt. Nå, etter korrigering fra folk som virkelig kan core, er jeg storfornøyd med ett godt minutt.

Om du legger til litt dynamiske bevegelser som å gå opp på tærne, løfte beina, gå over til sideplanke + dynamisk sideplanke så skal du se det river litt skikkelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du legger til litt dynamiske bevegelser som å gå opp på tærne, løfte beina, gå over til sideplanke + dynamisk sideplanke så skal du se det river litt skikkelig ;)

Tror kanskje du misforstod. Jeg skrev at etter at jeg fikk inn skikkelig bekkenstilling er det langt tyngre, og jeg må slite skikkelig for å holde et minutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja - det jeg mente var at dynamiske bevegelser i en planke blir også langt mer funksjonelt

Funksjonalitet er veldig betinget av formål spør du meg... Jeg kjører hovedsaklig normalplanke for den verdien øvelsen har for utholdenheten, med fokus på god teknikk. Sideplanker og sideliggende bekkenhev etc. kjører jeg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert verdens mest vanlige øvelse,men jeg sliter,på gruppetimene på Elixia føler jeg meg kjempesvak for klarer ikke dette i det hele tatt,må ned på knær og albue liksom,mens gamle og feite rundt meg står på henda og på tærne -.-

Er jeg virkelig så svak eller har det veldig mye med teknikk å gjøre? :p

Neste gang skal du studere disse damene og sjekke teknikkene deres. Jeg er 99% sikker på at de gjør planken lettest mulig uten rett teknikk :p Dette er gjerne de samme som trener en gruppetime hver dag, med de samme vektene hver dag, år ut og år inn, og som kommer ut av spinn intervall duggfriske og ikke det spor svette :D

Jeg har rett teknikk og det går på rein viljestyrke de siste 20 sekundene på ett minutt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...