Gå til innhold

Cottage cheese med eple og pære


Bompi

Anbefalte innlegg

Til dere som har smakt den nye cottage cheese med smak av eple, pære og vanilje:

- hvor kjøpte dere den? Jeg har lett på ulike butikker her i Bergen (obs, meny, prix, rema og kiwi) og ingen har den inne.

- kan den sammenlignes med den svenske Keso med samme smak (

KESO® Cottage Cheese Äpple & Päron med Vanilj - Arla

) dersom dere har smakt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den smaker helt ok, ikke noe mer enn det. Men kunne fint spist det som et mellommåltid. Vet ikke hvor de har den i Bergen, men du kan vel kontakte noen som jobber i butikken? Kanskje de kan ta inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimi(ene) i "mitt område" tok inn denne varianten da den kom (UTEN å ta inn naturell:banghead:). Har ikke sett den andre steder her faktisk. Fyllingsdalen har hvertfall fått inn nå:) Edit: de er tom..

Jeg synes forøvrig den var fryktelig kvalmende. Spiser lett en boks vanlig mager cc (også de store), men etter tre spiseskjeer med eple/pære, så var jeg skikkelig kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvordan den smakte? :)

Dønn subjektivt: som å helle en dæsj saft fra en tint pæreis over CC, legge til noen klumper med ekkel konsistens (eple) og noe søtning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Prøvde den for noen dager siden jeg og, og den ble litt for søt for min del.. Prøvde å ha kanel oppi - bedre, men fortsatt så kvalmende at jeg bare maktet halve, og når JEG synes noe er søtt, da er det søtt:p SIkkert en god dessert for skikkelig sukkersjuke! Men holder meg til vanlig med sukrin og kanel, og heller har oppi eplebiter selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den for noen dager siden jeg og, og den ble litt for søt for min del.. Prøvde å ha kanel oppi - bedre, men fortsatt så kvalmende at jeg bare maktet halve, og når JEG synes noe er søtt, da er det søtt:p SIkkert en god dessert for skikkelig sukkersjuke! Men holder meg til vanlig med sukrin og kanel, og heller har oppi eplebiter selv:)

Hvorfor er den så søt? Er det sukker i den eller søtningstoffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk endelig tak i (Rimi Håkonsgaten), og synes denne var veldig god! Skal sies at jeg er vant til noe tilsvarende (Keso med smak av vanilje, pære og eple), og da denne har bedre næringsinnhold er det et godt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den for noen dager siden jeg og, og den ble litt for søt for min del.. Prøvde å ha kanel oppi - bedre, men fortsatt så kvalmende at jeg bare maktet halve, og når JEG synes noe er søtt, da er det søtt:p SIkkert en god dessert for skikkelig sukkersjuke! Men holder meg til vanlig med sukrin og kanel, og heller har oppi eplebiter selv:)

Hvor fant du den? Har ikke sett den på de butikkene jeg har vært innom i Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig tak i (Rimi Håkonsgaten), og synes denne var veldig god! Skal sies at jeg er vant til noe tilsvarende (Keso med smak av vanilje, pære og eple), og da denne har bedre næringsinnhold er det et godt valg :)

har du innholdet i den eller ? karbs fet protein osv ? mye mer enn vanlig cc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er den så søt? Er det sukker i den eller søtningstoffer?

hmm.. nei altså, den smaker skikkelig vanljestevia med eple/pæresyltetøy oppi.. Altså, kombinasjonen ble bare litt mye, tror det kunne vært godt om de hadde laget en med kun vaniljesmak,eller kun eple/pære..

Ingredienser

Skummet melk, fløte, 4 % sukker, 4 % eple, 4 % pære, salt, modifisert tapiokastivelse, vaniljeekstrakt, aroma, melkesyrekultur, sitronjuicekonsentrat, vaniljefrø, konserveringsmiddel (kaliumsorbat), løpe.

Altså, litt sukker ja!

Hvor fant du den? Har ikke sett den på de butikkene jeg har vært innom i Bodø.

De har den på Rimi aspmyra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...