Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siden januar har jeg ligget i kaloriunderskudd og trent mye for å komme meg ned i vekt. Siden jeg begynte med det har jeg slitt med uvanlig mye vannlating. Jeg kan tisse sikkert fem ganger på en time. Har aldri slitt med dette før

.. Det er sånn kanskje 3, 4 dager i uka, og det er rett og slett vanvittig irriterende, og ikke minst upraktisk. Noen som har noen formening om hva det kan komme av?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21047-ett-litt-uvanlig-problem-p%C3%A5-diett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du økt protein-inntaket siden du bestemte deg for å ligge i et underskudd? Mange rapporterer en høyere vannlating-frekvens ved store mengder proteiner i kosten. Proteiner og da aminogruppen inneholder nitrogen som er giftige for oss. Ved metabolisering av aminosyrer deamineres ("kobles") nitrogen ut og fraktes til nyrene og skilles det ut som urea. Mange opplever derfor et økt behov for å tisse

Hm, har nok økt ganske mye på proteiner ja! Ikke umulig at det er der det ligger. Drikker litt mer når jeg trener, men ellers er det nesten heller mindre nå enn før (drakk mye juice, iste og brus før som jeg har kuttet ut). Ligger på mellom 100 og 150 gram karber om dagen sånn ca.

Har prøvd å finne et mønster, men klarer ikke se noen sammenheng. Byttet ut smoothie som frokost til fordel for havregryn, men det har ikke hjulpet. Når jeg er hjemme er det forsåvidt ikke noe problem, men på jobb osv er det ikke spesielt heldig å gå på do hele tiden :p

Har samme problem. Har alltid hatt tisse-issues igrunn, men nå er det faen meg HELT til det ekstreme. Skal jeg kjøre bil en halvtime må jeg stoppe på hvertfall 1-5 bensinstasjoner og tisse. Om kveldene er det verst, kan gå på do seriøst hvert 3. minutt over 4-5 timer.

Annonse

Har samme problem. Har alltid hatt tisse-issues igrunn, men nå er det faen meg HELT til det ekstreme. Skal jeg kjøre bil en halvtime må jeg stoppe på hvertfall 1-5 bensinstasjoner og tisse. Om kveldene er det verst, kan gå på do seriøst hvert 3. minutt over 4-5 timer.

Jeg håper du har vært til legen med dette..?

Jeg håper du har vært til legen med dette..?

Ja. Men han syns bare det er morsomt (ja, bytte lege I know)..... Tror jeg kanskje ble sjekket for "nervøs" blære da jeg var yngre (?) også har jeg sykt ofte urinveisinfeksjoner og nyrebekkenbetennelser og nyrestein, så vet ikke om det kan være derfor.

Siden januar har jeg ligget i kaloriunderskudd og trent mye for å komme meg ned i vekt. Siden jeg begynte med det har jeg slitt med uvanlig mye vannlating. Jeg kan tisse sikkert fem ganger på en time. Har aldri slitt med dette før

.. Det er sånn kanskje 3, 4 dager i uka, og det er rett og slett vanvittig irriterende, og ikke minst upraktisk. Noen som har noen formening om hva det kan komme av?

Varierer karbohydratinntaket ditt veldig, eller ligger det omtrent på det samme hver dag?

Jeg merker i allefall stor forskjell dersom jeg spiser mye karbohydrater en dag, for så å spise lite den neste. Karbs drar med seg 2,7 gram vann per gram karb, og når man da jeg en dag spiser mye mindre av dette merker jeg at jeg tisser mye oftere - må gjerne opp 2-3 ganger om natta :p

Eller så høres det ut som du burde ta deg en tur til legen :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...