Gå til innhold

Bindemiddel i pannekaker o.l

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver og feiler en del på kjøkkenet i en evig søken etter gode pannekaker/lapper og grøt! Men her er utfordringen min - hva kan jeg bruke som bindemiddel så de henger sammen? Jeg kan ikke bruke egg, melkeprodkter eller kornprodukter (ikke hamp, havre, ris/soyamelk) og derfor er heller ikke maizena et alternativ. Heller ikke bokhvete er et alternativ. Ikke gjær og ikke bakepulver.

Så - det jeg pleier å bruke er mandelmel, kokosmel, kokosmasse, kokosmelk, kokosflak og Carnivor protein pulver.

Har du noen gode tips til meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bare husk på at det skal skikkelig slikkelig lite xantana til for å opprettholde kolloidal suspensjon/at driten henger sammen (: Beste trikset for å leke med hydrokolloider er å gå til innkjøp qv dopvekt (vekt som er nøyaktig ned til tidels gram)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk på at det skal skikkelig slikkelig lite xantana til for å opprettholde kolloidal suspensjon/at driten henger sammen (: Beste trikset for å leke med hydrokolloider er å gå til innkjøp qv dopvekt (vekt som er nøyaktig ned til tidels gram)

Hvor kan jeg få tak i det? Bare sett vanlig matvekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...