Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En fattig student her som begynner å bli lei av de samme kjøtt-ris-grønnsak middagene om og om igjen. Jeg er på utkikk etter noen nye forslag, men å søke rundt på nettet er helt håpløst for meg. Jeg er ikke interessert i å bruke masse penger på massevis av ingredienser som ikke blir brukt og bare ligger å råtner i skapet. Har dere noen enkle middags forslag som ikke krever så altfor mange ingredienser? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20525-enkle-middagsoppskrifter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

- wok med grønnsaker og nøtter (evt. kylling/kjøtt/fisk)

- supper (tomatsuppe, blomkålsuppe, fiskesuppe ect.)

- gode salater med bønner, linser, nøtter etc. (varer i dagevis og kan spises som tilbehør eller som en rett i seg selv - varier dressing)

- pasta (tomatsaus, pesto, fløtesaus, olivenolje, oliventapenade)

- fylte grønnsaker i ovnen

- omelett m. forskjellig tilbehør

- minipizza med mye godt

- wraps

- ris med fisk og grønnsaker

- pai med diverse

Selv bruker jeg å lage stoore porsjoner hver gang jeg lager noe, f.eks. sauser/pai/pizza/suppe osv. så fryser jeg det jeg ikke spiser den pågjeldende dag - og har dermed lett middag en annen gang som bare er til å tine opp!

Her vil jeg følge med! Er i samme situasjon selv, det går i fryste grønnsaker og kylling :notworthy: altså veldig kjedelig i lengden.. Jeg får av og til noen gode tips i denne bloggen: Discipline Your Dedication - Bla har jeg lært at Cottage cheese blandet med litt pesto er himmelsk som tibehør til kylling og svin :love:

Jeg har en fast plan på hva jeg skal spise hver middag, så slipper jeg den dritten her :p

Mandag: kjøttdeig med ris, egg + all verdens grønnsaker du kan tenke deg

Tirsdag: rød fisk med poteter + brokkoli og blomkålmos, DET er nam det :hungry:

Onsdag: Kylling med ris og grønnsaker

Torsdag: rød fisk i taco. fantastisk godt, hvis du ikke har prøvd det, DO IT :D

Fredag taco med rester av kylling, kjøttdeig eller fisk, alt ettersom

og lørdag :eller

hjemmelaget pizza

eller

lasagne

Søndag: rester eller hvit fisk med grønnsaker.

Ta - daaaaaaaa :D

Pleier å være innom Discipline Your Dedication selv, beste fitness bloggen etter min mening. (y)

LeanMachine, spiser du det samme hver uke? Høres deilig ut med en fast plan, men jeg tror jeg hadde gått veldig lei. :p

Tja, så og si, men det er mest for at jeg ikke skal gå tom for ideer, og så vet jeg at med den planen får jeg i meg det jeg trenger i forhold til det andre jeg spiser i løpet av dagen. Mye fordi da slipper jeg å finne opp hjulet på nytt :p

Annonse

Jeg har en fast plan på hva jeg skal spise hver middag, så slipper jeg den dritten her :p

Mandag: kjøttdeig med ris, egg + all verdens grønnsaker du kan tenke deg

Tirsdag: rød fisk med poteter + brokkoli og blomkålmos, DET er nam det :hungry:

Onsdag: Kylling med ris og grønnsaker

Torsdag: rød fisk i taco. fantastisk godt, hvis du ikke har prøvd det, DO IT :D

Fredag taco med rester av kylling, kjøttdeig eller fisk, alt ettersom

og lørdag :eller

hjemmelaget pizza

eller

lasagne

Søndag: rester eller hvit fisk med grønnsaker.

Ta - daaaaaaaa :D

Hva slags krydder har du på den røde fisken? (og hvilken rød fisk, er laks ok?) prøver å tenke meg laks med Santa Maria tacokrydder, og ...ja.... det høres ikke ut som om det kommer til å bli så godt :-|

og hvis du vil dele en nammers oppskrift på brokkoli/blomkålmos er det bare å skrive :D

har kjøpt spinatblad for første gang, fikk snuppa til å smake i dag(og det var jo GODT, selv om det tok en stund før hun smakte), og så finner jeg en død liten svart flue OG en liten larve i posen rett etterpå :sick: ....da kasta jeg resten og regner med det blir en stund til vi kjøper spinatblad i gjen, så alt annet "godt og grønt" mottaes med takk :p

Hva slags krydder har du på den røde fisken? (og hvilken rød fisk, er laks ok?) prøver å tenke meg laks med Santa Maria tacokrydder, og ...ja.... det høres ikke ut som om det kommer til å bli så godt :-|

og hvis du vil dele en nammers oppskrift på brokkoli/blomkålmos er det bare å skrive :D

har kjøpt spinatblad for første gang, fikk snuppa til å smake i dag(og det var jo GODT, selv om det tok en stund før hun smakte), og så finner jeg en død liten svart flue OG en liten larve i posen rett etterpå :sick: ....da kasta jeg resten og regner med det blir en stund til vi kjøper spinatblad i gjen, så alt annet "godt og grønt" mottaes med takk :p

Det kommer an på, pleier å mikse og trikse litt med det jeg har i skapet, er bare å prøve seg fram. I dag var det salt, pepper, rosmarin og gressløk :p det smakte himmelsk :love: Ja, laks og ørret går det mye av her, det er godt :D

Eww :p .. kjøp heller frossen spinat, funker fett det ;)

Det kommer an på, pleier å mikse og trikse litt med det jeg har i skapet, er bare å prøve seg fram. I dag var det salt, pepper, rosmarin og gressløk :p det smakte himmelsk :love: Ja, laks og ørret går det mye av her, det er godt :D

Eww :p .. kjøp heller frossen spinat, funker fett det ;)

Må prøves :)

Frossen spinat er undervurdert! Knallgodt som tilbehør til f. eks laks ;-) Kokes opp med litt vann tilsatt buljong (istedenfor salt, smaker grisedigg!), og krydres med pepper og muskat. Tilsett litt maizena (evt annet bindemiddel) til slutt for å få en ekstra fin og jevn røre! Eller fin og fin... Når jeg tenker meg om ser det forjævlig ut, men det smaker diggeest :love:

Annonse

Tips til ting man burde ha på kjøkkenet;

Tomat på boks, bønner i tomatsaus/saus på boks, mais på boks, generellt sett greit å ha et allsidig lager av hermetikk.

Tørkede linser,bønner,kikerter,erter, ris(grøtris og risottoris), pasta(spaghetti/tagliatelle og pastaplater)

Løk.

Egg i kjøleskapet(de varer så å si evig)

Kraft på frys, ferdige supper/sauser - Kjøp inn en sånn hel kylling for 35kr kiloet fra meny elns,fileter den,ta vare på skroget til du har en 4-5-6 stykker, kok kraft(google), gjør den ferdig,og frys inn i isterninger eller halve melkekartonger.

Sett av en dag til å lage STORE porsjoner med f.eks tomatsaus, lasagne, chili con carne, grønnsakspureer(gulrot,sellerirot,persillerot,nepe,pastinakk,jordskokk, f.eks), og frys den inn i porsjonspakker,så er det bare å tine opp når du trenger,instant suppe/saus/digg.

Kjøp inn en hel laks eller torsk ,filleter den,og frys inn i porsjonsstørrelser,så sparer du mange penger i forhold til å kjøpe ferdig skåret.

Lag deg en større runde med pizzabunndeig, kjevle ut, la heve,og frys. Så er det bare å ta ut,tine, smøre på fyll og slenge inn i ovnen. Pizza på en halvtime.

Yayy @ extra proteins !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...