Gå til innhold

Gode mage øvelser med tung belastning for 8-10 reps.

Anbefalte innlegg

Sliter med å finne noen gode mageøvelser for å få høy belastning. ( volum trening for større abbs)

-Crunch går greit men får ikke tung nok belastning ( øvelsen går over til cardio preg 12+ reps, for lite belastning i apparatet. )

-situpps med skråbenk med ekstra vekt ( treffer veldig godt på øvre del av mageregionen, men det er veldig slitsomt og ha 60 kilo ekstra på fanget )

Hvis noen har en/flere skikkelige hardcore mageøvelser å dele, så hadde det vært knall :couchpotato:

Fortsetter under...

for lav belastning og cardio preg.

Jeg er ute etter en øvelse med en konsentrisk og eksentrisk fase med høy belastning :) ( men det var mye bra og hente fra linkene)

Ta en pilatesball med til et lavt kabeltrekk, da kan du kjøre så tungt du vil med crunches.

Hengende beinhev kan du også kjøre med så mye ekstra vekt du vil (grip en hantel mellom føttene, eller bruk belte og la vekten henge over lårene).

Men spørs om ikke vanlig kjernetrening og tunge knebøy/markløft ville gjort en enda bedre jobb ;)

Ta en pilatesball med til et lavt kabeltrekk, da kan du kjøre så tungt du vil med crunches.

Hengende beinhev kan du også kjøre med så mye ekstra vekt du vil (grip en hantel mellom føttene, eller bruk belte og la vekten henge over lårene).

Men spørs om ikke vanlig kjernetrening og tunge knebøy/markløft ville gjort en enda bedre jobb ;)

Det er vel mest at jeg bulker i en periode nå, og synser at magemuskler forsvinner gradvis ( skumle greier )

Men kjører alle baseøvelser 2 ganger i uken.. så får vel prøve noe av det som er nevnt ovenfor i tillegg til det (y)

Annonse

Jeg kjører cabel crunches og side bends. Begge deler kan tas i kabel for lettere håndtering av vekten, men jeg foretrekker hantler for side bends inntil videre. Jeg føler selv at mage får best utbytte av å trenes med samme strategi som triceps, med andre ord tyne, tyne, tyne ut reps på høyest mulig belastning med best mulig kontakt, drop sett, supersetting av 2 forskjellige øvelser på samme muskelgruppe etc.

( Cable Crunch Exercise Guide and Video

Dumbbell Side Bend Exercise Guide and Video )

Det er vel mest at jeg bulker i en periode nå, og synser at magemuskler forsvinner gradvis ( skumle greier )

Men kjører alle baseøvelser 2 ganger i uken.. så får vel prøve noe av det som er nevnt ovenfor i tillegg til det (y)

Det er pga at fettprosenten øker...tipper også at bicepsen blir mindre markert av å bulke :p

Det går vell opp for meg snart :confused:

Jeg kan love deg at du blir mindre definert av å bulke, alt i hvilken grad du velger å spise deg opp. Kan bruke meg selv som eksempel. Heftig bulk vs halvveis ned i deff. Selv om det ikke synes like godt lenger er alt der (og forhåpentligvis mer) når du begynner å kutte igjen ;)

[ATTACH]101743[/ATTACH]

post-1948-14440937331036_thumb.png

Annonse

Jeg kan love deg at du blir mindre definert av å bulke, alt i hvilken grad du velger å spise deg opp. Kan bruke meg selv som eksempel. Heftig bulk vs halvveis ned i deff. Selv om det ikke synes like godt lenger er alt der (og forhåpentligvis mer) når du begynner å kutte igjen ;)

[ATTACH]101743[/ATTACH]

Det som jeg er ute etter er egentlig en øvelse som vil gi meg gigantiske magemuskler ( uansett om jeg bulker eller ikke )

Ab-roll etc, er for lav belastning for musklen til å få den effekten jeg er ute etter som er hypertrofi ( økning av muskeltverrsnittet ) da må du ligge på 8-12 reps og det må egentlig være 70-80% av 1 RM

Jeg liker cable crunch ( ser ut som en bra øvelse ), men da håper at jeg ikke ender opp med å løfte min egen kropp under øvelsen sånn som i pushdown når du kjører triceps :p

Det som jeg er ute etter er egentlig en øvelse som vil gi meg gigantiske magemuskler ( uansett om jeg bulker eller ikke )

Ab-roll etc, er for lav belastning for musklen til å få den effekten jeg er ute etter som er hypertrofi ( økning av muskeltverrsnittet ) da må du ligge på 8-12 reps og det må egentlig være 70-80% av 1 RM

Jeg liker cable crunch ( ser ut som en bra øvelse ), men da håper at jeg ikke ender opp med å løfte min egen kropp under øvelsen sånn som i pushdown når du kjører triceps :p

ta abroll med stang og bredt grep, stå på føttene isted for knæra.

Du får henge på deg vektbelte ;P Bare ikke bli stående på knærne og "jukke" deg ned, pass på ryggen og brems godt på vei tilbake, så blir det nå tungt nok uansett om du skulle gå tom for vekter i kabelstativet. Og husk at magen ikke bare er packen, du har også musklatur på sidene som bør få bli med på leken. Bra obliques er <3, men til gjengjeld så krever det også en solid rygg og skuldre for å beholde X-shapen. Ja, menn burde også ha en form for X-shape. Bra bein, bra overkropp og et solid koblingsstykke som holder det sammen på midten. (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...