Gå til innhold

Hva kommer du til å stemme ved stortingsvalget?


Lame Nordstrom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har alltid stempt Ap, men kommer nok til å gå for miljøpartiet i år.

Men kjenner jeg blir så jævlig irritert av politikk, for det er som regel slik at noen av mine partier har kjernesaker som jeg støtter og er viktige for meg... men så har de også andre saker som jeg er så kraftig imot at det blir vanskelig å støtte partiet.

Det blir å velge det minste av to onder, som regel... hvilke av kjernesakene er viktigst?

pcgraphpng.php?ec=-6.38&soc=-5.28

Ligger iallefall her.

The Political Compass - Test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Venstre. Noen av grunnene er deres fokus på miljø, at de vil tilby heroinassistert behandling, at de vil øke/fjerne 200-kroners-grensa på import av varer fra utlandet, at de er opptatt av personlig frihet og er negative til DLD. Som helsepersonell er jeg også positiv til at de vil beholde lokalsykehus og styrke disse, fremfor å bygge store sykehus i de store byene. Store fylker som Finnmark, Hedmark og Oppland er avhengig av gode lokalsykehus etter min mening.

Andre gode ideer de har er også en styrking av barnevernet, verning av Lofoten, Vesterålen og Senja og økt forkus på forskning.

Uavhengig av hvem som blir valgt så håper jeg en utbygging av toglinjer blir prioritert rundt Oslo, og spesielt i Intercity-triangelet. Videre hadde det vært supert om vi hadde fått flere sykkelfelt. Jeg har ikke førerkort og har heller aldri hatt behov for det, da jeg alltid har brukt beina og sykkelen min, men pga. mangelen på sykkelveier kan det fort oppstå ubehagelige situasjoner for bilist, syklist og fotgjenger.

Var nylig i Tallinn, og der er kollektivtransporten gratis for de som bor der. Et tapsprosjekt de innførte for miljøets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...