Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ikke mye mindre kcal? Har de addet mer fett eller hva er grunnen? Skulle tro at om man fjernet sukkeret så ble kcal innholdet i en sjokolade betraktelig senket..men d er jo Internet ikke så anderledes i feks cavaliers sjokolader med maltitol og stevia...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19947-sjokolade-med-stevia-og-lignende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de bruker kakoasmør som første ingrediens, mens i vanlig sjokolade er sukker nr 1. Kakaosmør består av en god del fett som har 9 kcal per g, mens sukker bare har 4kcal per g.
aha..noe så teit:P men takk for svar:D
Sjokolade er jo i hovedsa kakaosmør og kakaobønne = fett

Hva en velger å bruke som søtning/smaksforsterker gjør sjokoladen bare søt, men som sagt ingen ordentlig sjokolade uten hovedingrediensene :)

Du sier noe,hehe:) Men da har de altså økt andelen fett i de for smakens del sikkert da,og derfor ikke mindre kcal å snakke om i de?:p Men de er gode synes jeg! Bare synd de ikke var litt magrere lilevel:P

Annonse

Du sier noe,hehe:) Men da har de altså økt andelen fett i de for smakens del sikkert da,og derfor ikke mindre kcal å snakke om i de?:p Men de er gode synes jeg! Bare synd de ikke var litt magrere lilevel:p

Sant nok - men noen "mager" sjokolade skal en nok kimse av.. ;)

Men er det sunt fett i steviasjokoladene? Kan man regne de som en fin kilde til fett feks i kveldsmat?

Kakao er som sagt sunt, men det er vel ikke så mye annet nyttig i disse sjokoladene. Anbefaler heller en rute 86% mørk sjokolade eller en kopp kakao laget med helmelk og 100% kakaopulver om du mangler fett og har lyst på sjokolade :)

Annonse

Aha! Så da spiller det kansje ikke så stor rolle om man velger 86% eller stevia-sjokolade? Aner ikke sukker-innholdet i makrell i tomat, er det høyt?

Nei, det er minimalt. Man får 90% sjokolade også, fra Lindt, den er også veldig god :) Jeg ville valgt 86% fremfor stevia-sjokolade, mest fordi det er mye bedre smak (synes jeg da).

Nei, det er minimalt. Man får 90% sjokolade også, fra Lindt, den er også veldig god :) Jeg ville valgt 86% fremfor stevia-sjokolade, mest fordi det er mye bedre smak (synes jeg da).
smaken er som baken,det er mye antioksidanter i stevia sjokolader også,blandt annet er det de med frukt i:) man får noe fra de også;) Seøv spiser jeg de fremfor de med sukker ,men jeg liker ikke 86 og 90 & sjokolade med sukker da,blir for beskt.;)
Haha! ja :) Forstår hva du vil frem til :joyful:
:p Jeg liker sånn middels mørk sjokolade,men noe over 70% blir bare ikke godt lenger i min munn:) Da tyr jeg heller til sukkefri sjokolade..sunn eller ei da altså..uten sukker er for meg uten sukker..:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...