Gå til innhold

PSMF trenger hjelp til diettplanen!


Anbefalte innlegg

Er ei jente på 65-66kg, som skulle ned et par kg til sommeren nå. For å komme meg på trivselsvekten min som er 59-60. trenger derfor litt hjelp til dette med diettplanen min.

har funnet ut at jeg trenger 130g protein om dagen og skal holde meg på 800-900kcal om dagen, stemmer dette?

Tenker at matplanen skal se slik ut:

Frokost hjemme:

1 tomat + 1 broccoli

kylling krydret med karri, salt, pepper og litt sitronsaft

Lunch på skolen 12: Stor salat med agurk, løk og paprika + 1 boks med tunfisk/litt kyllingbiter

Mellommåltid halv 2: 1 boks mager kesam eller cottage cheese med Fun Light

middag: Grønnsakswok med 150g biffstrimler eller kylling

Eller Taco salat (vil variere litt, så jeg ikke blir lei og går på veggen)

Kvelds: Stor salat med 1/2 renplukket og skinnfri grillet kylling

Til drikke vil jeg drikke pepsiMax på de dagene jeg holder på å går på veggen(om dette skjer) funlight og vann.

Ser dette greit ut? blir styrke ca. 1 gang i uken da jeg har skaffet meg hund som trenger sine turer, så blir nok i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er 175. har bestemt meg for å prøve ut dette, da det begynner å bli litt for mye å ''ta i'' og vil vekk med dette, slik at jeg da kan få tilbake den gamle motivasjonen min, for å så starte opp med den gode gamle treningen jeg drev med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet

NEI! Du skal ikke på PSMF med 175cm og 65kg! Du bør holde deg i vedlikehold eller et minimalt underskudd! For du har ikke for "mye å ta i" med den vekten der! Det kan jeg love deg!

Tren tungt! Spis i ca vedlikehold/litt over/under.. Og ta tiden til rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle motivasjonen din komme tilbake om du veide et par kilo mindre? Er treningsmotivasjonen din kun knyttet til vekten din, og tenker du ikke at det i så tilfelle er et tegn på usunn kroppsfiksering? Tren tungt så du bygger former, spis maten din, lev livet og la endringene skje i en naturlig takt. Du veier ti kilo mer enn meg og er femten cm høyere, og jeg har relativt lav fettprosent, ergo du kan umulig være i behov av PSMF. Jeg skal ned to-tre prosent fett, sannsynligvis ganske likt ditt mål, og mitt daglige kaloriinntak er 2500kcal, og det er underskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...