Gå til innhold

Forslag til konkurranser på et senter


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

(Ante ikke hvor jeg skulle putte denne tråden)

Men long story short, jobber på et lite uavhengig senter og mye av det vi belager oss på er å ha et bra miljø med stor takhøyde for alle, og vi har medlemmer som har vært her i over 20 år, samt helt ferske.

Fra før har vi bl.a en tavle med topp 3 Benk, Bøy, Mark, Militærpress, Chins, og ymse springe og ro distanser.

Men så hadde jeg lyst å lage litt liv før jul, samt få med litt nye medlemmer og ellers folk som trener hardt men ikke når opp til "wall of fame". Derfor hadde jeg lyst å lage noen gym konkurranser med kule premier og litt julemat osv til medlemmene. Så derfor ønsker jeg innspill på konkurranser som er lette og gjennomføre.

Sålangt har jeg tenkt på Benkpress der guttene tar så mange repper de klarer på kroppsvekt, og jentene så mange de klarer på 50% av kroppsvekt der topp 3 gutter og jenter premieres med litt prottispulver, genser og shakere etc etter plassering.

Ellers har jeg tenkt på dips og chins.

Noen forslag til morsomme ting som alle kan delta på uavhenig av kroppsvekt? (helst ikke armhevinger osv)

Knebøy utgår også da det blir så "strengt" mht dybde, utstyr osv. Bør være lett å regulere samt "uhøytidelig" og gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Balansekunster, Håndstående konkurranser og andre typiske gymm oppgaver er jo morsomme! :D

Skriver under på balansekunstner. Morsomt, og gjerne uavhengig av vekt, maksløft etc. Håndstående er også en grei syreøvelse for de fleste, jeg regner med at Tor ikke bruker gymmen din.

I tillegg finnes jo litt spesielle øvelser, som melkespann-/manualhold ala farmen, reaksjonscup ala mesternes mester, hvor lenge en holder rockering gående (om utstyret er der), maksfrekvens hoppetau på gitt tid og maksantall burpees.

Ellers kan jeg skrive under på at disse dansemattene kan være rimelig krevende. Om det skulle bli aktuelt, pass på å sette kravene på en låt som er både vanskelig, og til å leve med over en periode. Jobben min gikk på en smell på sistnevnte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var med på en liten "strongman" konkurranse på NIH for noen år sia, det var populært og veldig morsomt :) kanskje litt mange øvelser, det bestod av:

Benkpress kroppsvekt for reps m/stopp.

Chins: 1 rep maks

Støt: 1 rep maks

Stille lengde: maks lengde.

Frontbøy: 1 rep maks

Farmers walk: 115kg per hånd maks lengde (høyt håndtak og tynt grep) - maks lengde, kan sette ned 1 gang.

En grei kombinasjon av øvelser både for maks styrke og, relativt styrke og noe spenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For gutter:

Benk flest rep på bw

Bøy samme som over

chins maks rep

dips maks rep

Jenter

benk 50% av bw flest rep

bøy samme som over

rack chins maks rep

dips på benk maks rep

Premie for beste i hver øvelse og hovedpremie for den som har flest rep totalt. Kardio ekke noe for meg så har lir å komme med. Ev roing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble benk for reps, rumpa i benken og stanga skal berøre brystet. Jentene kjører 50% av BW.

Mye bra forslag, håper å kunne gjøre dette flere ganger for å skape litt stemning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en annen, som er ganske trygg men egentlig enda jævligere enn markløft.

Konkurranse i ferdigstilling (utgangsposisjonen for pushups). Strict teknikk, og ha en god premie på denne, for det er 90% viljestyrke. Se folk stå i ferdigstilling til de skjelver, sikler og gråter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...