Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kort om meg: snart 18 år, 180 cm, 76-79 kg. Trent styrke siden jeg var 15 år.

Jeg har da fulgt dette selvlagde programmet i ca 3 uker snart:

Dag 1: Bryst, skuldre og triceps

Dag 2: Rygg, nakke og biceps

Dag 3: Rompe, lår og legger

Dag 4: Bryst, skuldre og triceps

Dag 5: Rygg, nakke og biceps

Dag 6: Rompe, lår og legger

Dag 7: Rygg, nakke og biceps

Jeg har ikke kjørt noe cardio, men går ca 1 time hver dag samtidig som jeg prøver og være aktiv ute.

Jobber annenhver lørdag, og da dropper jeg en ryggdag.

Målet mitt med treningen er og gå kraftig ned i fettprosent før sommeren.

Kcal inntaket lå på 1500-2000 daglig. Nå teller jeg ikke hver eneste kcal, men spiser meg mett og ikke stappmett. Får i meg masse kjøtt og grønnsaker hver dag.

post-13349-14440932188559_thumb.jpg

post-13349-14440932194454_thumb.jpg

De 3 øverste er fra Oktober 2012 - 98 kg

De 3 nederste er fra ca 1 uke siden - 77 kg

Så noen som har noen tips til endring eller bare og kjøre på videre? :D

post-13349-14440932180533_thumb.jpg

post-13349-14440932184617_thumb.jpg

post-13349-1444093219248_thumb.jpg

post-13349-14440932193124_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19277-styrketrening-6-7-ganger-i-uken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da et veldig heftig program - hva har du trent før det? Altså fra oktober til for en uke siden? For det ser jo ut til å ha fungert ;)(y)

Har trent alt fra 3-7 ganger i uken og variert på en del splitter. Det som jeg satt opp her har jeg fulgt i ca 3 uker og går kjempefint. Øktene er på ca 1,5-2 timer. Føler det funker som bare det og ! For for ca 4-5 uker siden klarte jeg 11 chin ups med egenvekt. Nå kjører jeg 10-14 med 15kg belte på.;)

MEN det store spørsmålet hær er om det er bra for kroppen og kjøre ca 2 timer med styrketrening 7 ganger i uken? o_O

Har trent alt fra 3-7 ganger i uken og variert på en del splitter. Det som jeg satt opp her har jeg fulgt i ca 3 uker og går kjempefint. Øktene er på ca 1,5-2 timer. Føler det funker som bare det og ! For for ca 4-5 uker siden klarte jeg 11 chin ups med egenvekt. Nå kjører jeg 10-14 med 15kg belte på.;)

MEN det store spørsmålet hær er om det er bra for kroppen og kjøre ca 2 timer med styrketrening 7 ganger i uken? o_O

Det jeg tenker er at det er helt sikkert at det går fint i 3 uker ++ , men hva med om 3 uker igjen? Jeg tenker at det blir heftig. Er det noe grunn til at du må trene så ofte? Kjenner meg igjen med å ikke klare å sitte stille, men klarer meg på 5 økter ;)

Bra øking :D -

bare tenk langsiktig, ikke bare kortsiktig :)

Annonse

Det jeg tenker er at det er helt sikkert at det går fint i 3 uker ++ , men hva med om 3 uker igjen? Jeg tenker at det blir heftig. Er det noe grunn til at du må trene så ofte? Kjenner meg igjen med å ikke klare å sitte stille, men klarer meg på 5 økter ;)

Bra øking :D -

bare tenk langsiktig, ikke bare kortsiktig :)

Grunnen er som du sier, at jeg ikke klarer og sitte stille ....

Jeg tenke og kjøre veldig stramt til rundt slutten av mai. Og da gå over til litt mindre (4-5 ganger i uken)

Men jeg tar jo selvfølgelig fri viss kroppen sier stopp ;)

Kommer også til og slutte tidligere viss det går fortere enn jeg forventer og få "heldags sixpack" ....hihi

Grunnen er som du sier, at jeg ikke klarer og sitte stille ....

Jeg tenke og kjøre veldig stramt til rundt slutten av mai. Og da gå over til litt mindre (4-5 ganger i uken)

Men jeg tar jo selvfølgelig fri viss kroppen sier stopp ;)

Kommer også til og slutte tidligere viss det går fortere enn jeg forventer og få "heldags sixpack" ....hihi

Greia er jo ofte det at det er greit å ta en pause FØR kroppen sier stopp, det er nok ikke så koselig å møte Hr Vegg ;)

Skjønner akkurat hva du mener og hadde jeg tillatt meg selv å trene hver dag, hadde jeg gjort det. Men har erfart at kroppen trenger liiiiitt hvile også :) Men det er ikke en ide å bytte ut noe av treningen med noe annet du har lyst til da? Jeg mener, ta en dag eller to som du bare gjør noe helt annet du har lyst til? For variasjonens del tenkte jeg på.

Rimelig urealistisk spør du meg, særlig om du bare skal bare spise 1500- 2000kcal. Når man spiser så lite, så lønner det seg ikke hele tiden å trene mer en før.

For lite mat kan gjøre deg mindre mann | MyRevolution

Du vil nok miste fett, men er du villig til å miste hardt opparbeidet muskelmasse på kjøpet?

Greia er jo ofte det at det er greit å ta en pause FØR kroppen sier stopp, det er nok ikke så koselig å møte Hr Vegg ;)

Skjønner akkurat hva du mener og hadde jeg tillatt meg selv å trene hver dag, hadde jeg gjort det. Men har erfart at kroppen trenger liiiiitt hvile også :) Men det er ikke en ide å bytte ut noe av treningen med noe annet du har lyst til da? Jeg mener, ta en dag eller to som du bare gjør noe helt annet du har lyst til? For variasjonens del tenkte jeg på.

Skal ta og vurdere og legge inn 1-2 faste fridager. Men liker ikke tanken på og ikke trene en dag :cry:

Men takk for tipsene ! :D

Skal ta og vurdere og legge inn 1-2 faste fridager. Men liker ikke tanken på og ikke trene en dag :cry:

Men takk for tipsene ! :D

Hvis du ikke klarer å sitte stille en dag så er det jo bare å gjøre noe som faller deg inn :)

Lykke til :)

Rimelig urealistisk spør du meg, særlig om du bare skal bare spise 1500- 2000kcal. Når man spiser så lite, så lønner det seg ikke hele tiden å trene mer en før.

For lite mat kan gjøre deg mindre mann | MyRevolution

Du vil nok miste fett, men er du villig til å miste hardt opparbeidet muskelmasse på kjøpet?

Det med og spise 1500- 2000 kcal var det jeg hovedsakelig gjorde fram til jeg startet på den nye programmet (skal rette opp)

Nå driver jeg ikke og teller hver eneste kcal, men har det ca i hodet. Spiser meg mett, men ikke stappmett. ;)

Passer på og få i meg en stor dose med grønnsaker med lavt innhold av karbs ( putter alt i en blender og drikker)

Og jeg spiser kjøtt hver dag. 300-400g. Tar også litt kosttilskudd, men overdriver ikke selv om det kan se slik ut ;)[ATTACH]97046[/ATTACH]

post-13349-14440932330953_thumb.jpg

Å fortelle hvilken muskelgruppe du trener enkelte dager er ikke et program. Er umulig å kommentere det nå du ikke nevner formålet til programmet, hvilke( n ) treningsmetode du bruker. Alt vi har å gå på er at du trener hver dag 2 timer.

Hjemmelagde treningsprogram er sjelden det beste, spesielt lagd av en med lite trenings erfaring. Sjekk ut Phat eller X-size, 2 program som sikkert er noe i din gate.

Annonse

Å fortelle hvilken muskelgruppe du trener enkelte dager er ikke et program. Er umulig å kommentere det nå du ikke nevner formålet til programmet, hvilke( n ) treningsmetode du bruker. Alt vi har å gå på er at du trener hver dag 2 timer.

Hjemmelagde treningsprogram er sjelden det beste, spesielt lagd av en med lite trenings erfaring. Sjekk ut Phat eller X-size, 2 program som sikkert er noe i din gate.

Målet mitt er og gå ned i fettprosent, samtidig som jeg vedlikeholder/bygger muskler. Kjører 8-12 reps på alle basis øvelser og 10-15 reps på isolasjons øvelser. Skal ta en titt på de programmene du nevnte :D

Ripped hardcore er vell bare grønn te og koffein, bortkasta penger for å drive ut litt vann ^^ Ellers bra jobba

Takk for det :D Vill ikke anbefale folk og kjøpe ripped hardcore nei :roflmao: Kjøpte masse fra GG en gang, så var det 2 bokser for 199, så jeg bare tenkte og prøve det ut ;) Ikke noe imponert akkurat ........

Kjør på mot sommeren, så kan du starte og bygge for neste år : )

Ikke regn med noe muskelmasse gains på så lite kcal.

Vell, hva man behøver kcal messig er veldig induviduelt. Jeg bulker (Leangain) på 2.6k Går opp halv kg med muskel i månden.

Tar det over å se feit ut og skyttegraver i fra strekkmerker hvilken som helst dag

Vell, hva man behøver kcal messig er veldig induviduelt. Jeg bulker (Leangain) på 2.6k Går opp halv kg med muskel i månden.

Tar det over å se feit ut og skyttegraver i fra strekkmerker hvilken som helst dag

Bulker på 3-3.5k og holder formen lett.

Tar det over 6pack og mindre framgang på trening :)

Men å tro trådstarter som trener 6 ganger i uken bygger muskler på 1500-2000kcal er rimelig dumt.

Det med og spise 1500- 2000 kcal var det jeg hovedsakelig gjorde fram til jeg startet på den nye programmet (skal rette opp)

Nå driver jeg ikke og teller hver eneste kcal, men har det ca i hodet. Spiser meg mett, men ikke stappmett. ;)

Passer på og få i meg en stor dose med grønnsaker med lavt innhold av karbs ( putter alt i en blender og drikker)

Og jeg spiser kjøtt hver dag. 300-400g. Tar også litt kosttilskudd, men overdriver ikke selv om det kan se slik ut ;)[ATTACH]97046[/ATTACH]

400g kjøtt, lav karbo og "litt" kosttilskudd?

Relativt lite mat spør du meg! Er lett å feilbergene matinntaket dersom du tar det på sultfølelsen. Håper du i det minste har fiskeolje i den kosttilskudds samlingen din!

Hvor blir at restitusjon? Kan du ikke sette opp slik at vi ser hvilket øvelser du utfører på de forskjellige dagene. Da blir det mye enklere å si noe om det :) Må si også at 1500-2000kcal virker veeeldig lite til deg. Jeg er jente, 1.50, 60kg trener 4-5 ganger i uken, er aktiv på fritiden og spiser 2000-2500 per dag.. Du er 1,80 høy.. Jeg tror du trenger mere om du vil bygge muskler. Du vil nok ikke kunne regne med å se ripped ut om du går på så lite kcal, og trener så heftig..

Ser at du ikke liker å ta en dag fri hvor du ikke trener, hva med å heller gå en tur da? Jeg også får helt noia om jeg tar en fridag, så jeg tar heller en lang gåtur :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...