Gå til innhold

Chins - progresjon


Carros

Anbefalte innlegg

Har en lenger periode (to mnd) tatt negative Chins, med håndflata inn. klarer nå 5x3 med 15 kg ekstra. Ikke negative, altså vanlige, klarer jeg kun en - Uten ekstra vekt. Spørsmålet er hvordan jeg burde gå frem for å klare flere vanlige Chins. Fortsatt å kjøre på med på negative med mer kg, eller få litt hjelp opp for og etter hvert klare to, tre osv. alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv brukte jeg nedtrekk for å jobbe meg opp mot chins. Tror startvekta mi var nede mot 50-55 kg (kroppsvekt rundt 80) og økte sakte. Da 70x5 var inne var noen på kroppsvekt i orden, og så var det bare å begynne å henge små vekter rundt livet i vanlige chins.

Ellers er treningsprogrammet ditt, med frekvens, volum og intensitet, nyttig å vite i sånne sammenhenger. Hvis fokuset ditt er chins ville jeg nok kjørt nedtrekk 2 ganger i uka. Du trenger ikke kjøre til utmattelse hver gang, det er fint å ha 1 repetisjon i reserve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Rack chins, elsker den øvelsen :D Bruker også nedtrekk for å bli sterkere. Jeg klarer 45kg x 5 rep, men har ikke sjangs til å komme opp med chins :p haha...( jeg veier 60 kg)

Jeg syns rack chins er gode og de tar der de skal om man gjør de riktig ( drar med ryggen ikke armene ). Etter jula skal jeg teste om jeg begynner å nærme meg en chins :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nedtrekk med smalt grep (hammergrep?) har noen forbedring på chins? Klarer ingen chins, og syns nedtrekk med bredt grep er ufattelig kjedelig. Mulig jeg gjør øvelsen litt feil. Dårlig framgang på øvelsen og føler ikke jeg har kontakt med ryggen. Nedtrekk med smalt grep der i mot syns jeg er kjempe artig. Merker stor framgang, får kontakt og tar en del mer med smalt grep i forhold til bredt grep :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med negative, og har nå beveget meg til å ta negative med nesten 1 rep, om jeg kan kalle det det; det vil si at jeg begynner på topp, beveger meg nesten helt ned og så opp igjen. Dette er mye lettere enn å begynne i bunn som på en "ekte" rep. Men håper jeg snart klarer det også! Var nesten her om dagen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil nedtrekk med smalt grep (hammergrep?) har noen forbedring på chins? Klarer ingen chins, og syns nedtrekk med bredt grep er ufattelig kjedelig. Mulig jeg gjør øvelsen litt feil. Dårlig framgang på øvelsen og føler ikke jeg har kontakt med ryggen. Nedtrekk med smalt grep der i mot syns jeg er kjempe artig. Merker stor framgang, får kontakt og tar en del mer med smalt grep i forhold til bredt grep :D

Kan si meg enig det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nedtrekk med smalt grep (hammergrep?) har noen forbedring på chins? Klarer ingen chins, og syns nedtrekk med bredt grep er ufattelig kjedelig. Mulig jeg gjør øvelsen litt feil. Dårlig framgang på øvelsen og føler ikke jeg har kontakt med ryggen. Nedtrekk med smalt grep der i mot syns jeg er kjempe artig. Merker stor framgang, får kontakt og tar en del mer med smalt grep i forhold til bredt grep :D

Klart det vil. Hvorfor i allverden gjør du en øvelse du syns er kjedelig og har lite fremgang på når du har et minst like godt alternativ i å ta smalere grep?

Kan legge til at nedtrekk skal gjøres til bryst, aldri til nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det vil. Hvorfor i allverden gjør du en øvelse du syns er kjedelig og har lite fremgang på når du har et minst like godt alternativ i å ta smalere grep?

Kan legge til at nedtrekk skal gjøres til bryst, aldri til nakke.

Tja, tenkte bare at siden nedtrekk med bredt grep ligner mer på chins (pronert, bredt grep) i forhold til nedtrekk med smalt og halvveis supinert grep. Mulig jeg forveksler pullups og chins nå, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...