Gå til innhold

Hvordan unngå dårlig samvittighet i påska?


Maesp

Anbefalte innlegg

kvalitet i livet er også kvalitet på maten. og da mener jeg: påskeegget kan gjerne fylles med lakrisbåter, bringebærdrops eller karameller, eller alt sammen, _om det er favoritten_! kjøp det godiset som du liker aller aller best og fryd deg over at påsketiden ikke bare handler om stengte butikker og skismøringshelvete, men også en strålende anledning til å få en smak av det beste du vet som du ellers avstår fra fordi du har målsetninger som gjør at det ikke passer inn i hverdagen.

jeg åpner påskeegget mitt på påskaften, fordi sånn har det vært siden jeg var liten. og jeg skal ha mørk sjokolade med havsalt, lakrisfisker, anton bergs drageegg, (sorry men aksenten på e-en virker ikke på tastaturet mitt), sånne smågodt-ferskener og fudge i egget. fordi det er supergodt og jeg har ikke spist det på ukesvis. og jeg skal ikke dele med noen! fy, som jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg planlegger å spise godteri i påska (obligatorisk) :) Men jeg ønsker ikke å sitte med dårlig samvittighet for at det sunne regimet blir litt ikke eksisterende i to, tre dager. Noen som har noen tips/tanker? Vil klare å kose meg med god samvittighet, uten å stresse med vekta. Har jo fortsatt en del kilo å miste, og det blir jo naturligvis ikke akkurat kalori underskudd i påska ;)

Denne tråden passer meg perfekt akkurat nå. Akkurat vært på Påskeferie i Tyrkia. En hel uke med en slik problemstilling.

Og vet du hva? Du har ingenting å stresse med.

For det første er det å ha dårlig samvittighet oppskrytt når man allerede er flik. At det sunne regimet er ikke-eksisterende i to dager har ingenting å si i det lange perspektiv.. Og jeg tror ikke helt det er helt ikke-eksisterende, hvorfor? Fordi du er preget av de livstilsforandringene du allerede har gjort.

Javel så gikk du ikke i underskudd i påsken, i jula, til bursdagen din eller til familieselskapet på midsommeren - men dette er IKKE majoriteten av dagene i løpet av et år.

Det du beskriver her er unntaket. Ikke normalen, og da har du ingenting å ha dårlig samvittighet for ;)

PS: jeg har storkost meg med Pringles, Sjokolade og masse god mat i Tyrkia. 2 ting slår meg nå er at jeg klarte å storkose meg med maten og godteriet uten å ha dårlig samvittighet. 1) fordi det var godt for psyken 2) fordi det tok egentlig aldri helt av som jeg trodde, mye fordi god mat går forran godoteriet for meg.

kanskje det gjør det for deg også? Ja til en saftig god biff og en sjokolade enn å knaske 1kg sjokolade og spise en liten kjøttbit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tross aaaalt for mye godteri og kake denne påska(ja, ikke noe hysterisk tøv over å ha spist en sjokolade på 50 g, mer 2-3 kg som er blitt slukt ned av usunne fristelser) har jeg gådt ned 1.3 kg:) men har da i tillegg trent 5 av de 7 dagene jeg var hjemme på frotsing hos mams og paps:)

Jeg har faktisk også gått ned litt. Men jeg bryr meg svært lite om vekta these days :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke spist noe godteri eller snacks denne påsken, og har faktisk holdt meg til den vanlige laksen, brokkolien og risen.

Det jeg venter på er at alt påskegodtet skal komme på halv pris.

Dobbelt så mye for pengene (y)

(Gleder meg til etter jul! Julekalender til halv pris!!)

Hvis man skal føle dårlig samvittighet for forskjellig mat man spiser, så smaker det nesten ikke godt engang. Spar heller den dårlige samvittigheten ovenfor noen du har sviktet/såret. Det er EKTE dårlig samvittighet, sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...