Gå til innhold

Trenger noen tanker folkens..


Anbefalte innlegg

Mine tanker * veier lite og er tynn osv osv = føler seg som en hval * DAAAFUUUUUQ?:p

Vær happy med deg selv! Ikke gå rundt og surr i tankene dine. Du vet godt at du ikke er en hval osv osv osv! :)

Nei, men poenget er at jeg vet jo det, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig er stappmett av lite mat når det ikke har vært et problem på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Slike følelser er faretruende nært å måtte henvises til en annen post. Hva du føler og hva du ser er ikke nødvendigvis hva andre ser. Og når du selv ikke vet, så er det vanskelig for resten å vite. Tviler på at du plutselig er blitt allergisk mot noe over natten, så kan det være en kvinnelig måned, stress, tunge tanker eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i grunn ganske rart når du har spist akkurat det samme, og at du blir fortere mett enn før... men det kan hende at du bare har forstoppelse/er litt oppblåst. Er du mer stresset enn vanlig? Fordi det kan gi litt oppblåst mage osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Nei, men poenget er at jeg vet jo det, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig er stappmett av lite mat når det ikke har vært et problem på lenge.

Jeg tenker matlei eller for lite variasjon. Spiser du taco 3-5x i uken. Så blir du nok litt lei etterhvert, selvom du gleder deg til taco/vil spise det osv osv1

Prøve å varier litt i type mat, evt spisemønster! Evt se om det er NOE i kosten som gjør at du "føler deg som en hval" :) Hvis det er f.eks karbs, eller om det er melkeprodukter osv :) Just in case, man kan jo tross alt utvikle en allergi osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike følelser er faretruende nært å måtte henvises til en annen post. Hva du føler og hva du ser er ikke nødvendigvis hva andre ser. Og når du selv ikke vet, så er det vanskelig for resten å vite. Tviler på at du plutselig er blitt allergisk mot noe over natten, så kan det være en kvinnelig måned, stress, tunge tanker eller annet?

Ja, jeg vet hva du sikter til.

Det jeg egentlig lurer på og gjerne skulle hatt en forklaring eller hva nå enn, er hvorfor det skjer? Jeg har på ingen måte noen tanker om å slutte å spise eller spise mindre eller noe annet som du sikter til.

Og det har ingenting med å gjøre hva jeg ser i speilet. Nei, jeg kan jo ikke ha blitt allergisk i løpet av natten, og jeg har gått å lurt på selv hva det kunne vært, men kan ikke finne noe logisk grunn.

Og forresten så må det gå an å spørre på en ordentlig måte om noe man har tanker om uten å bli henvist til Spiseforstyrrelser på forumet bare fordi man er tynn og har tanker rundt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i grunn ganske rart når du har spist akkurat det samme, og at du blir fortere mett enn før... men det kan hende at du bare har forstoppelse/er litt oppblåst. Er du mer stresset enn vanlig? Fordi det kan gi litt oppblåst mage osv.

Nei, er igrunn ikke mer stresset enn vanlig. Ikke som jeg kan føle eller tenke eller merke.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker matlei eller for lite variasjon. Spiser du taco 3-5x i uken. Så blir du nok litt lei etterhvert, selvom du gleder deg til taco/vil spise det osv osv1

Prøve å varier litt i type mat, evt spisemønster! Evt se om det er NOE i kosten som gjør at du "føler deg som en hval" :) Hvis det er f.eks karbs, eller om det er melkeprodukter osv :) Just in case, man kan jo tross alt utvikle en allergi osv:)

Ja, jeg har vært og tatt allergitester før men har kommet tilbake negative. Men jeg stoler ikke helt blindt på de om du kan si det sånn :p

Så man kan faktisk bli fortere mett osv osv ved å være matlei eller ved for lite variasjon? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Ja, jeg har vært og tatt allergitester før men har kommet tilbake negative. Men jeg stoler ikke helt blindt på de om du kan si det sånn :p

Så man kan faktisk bli fortere mett osv osv ved å være matlei eller ved for lite variasjon? o_O

Ville trodd det er mulig ihvertfall, psykisk altså. Hater du å spise kyllingfilet, så kan du fint bli mett/kvalm av å spise det osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville trodd det er mulig ihvertfall, psykisk altså. Hater du å spise kyllingfilet, så kan du fint bli mett/kvalm av å spise det osv...

Skjønner, det makes sence. Men jeg spiser jo ikke ting jeg ikke liker, prøver å spise sånn at jeg ikke går matlei, men det kan jo seff skje det også. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min meining er detta ein svært vanlig situasjon for jente. Synes du bør venta å sjå til veka. Alle har sleke perioda, og uansett om du er ferdig med det månadlige besøket ditt, så kan det vera oppsamling av veska og luft i magen din. Uansett kan det vera andre faktora som du ikkje tenker over. For eksempel at du får i deg mykje kunstig søtning.

Om detta fortsette over lang tid, burde du sjekka med fastlegen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min meining er detta ein svært vanlig situasjon for jente. Synes du bør venta å sjå til veka. Alle har sleke perioda, og uansett om du er ferdig med det månadlige besøket ditt, så kan det vera oppsamling av veska og luft i magen din. Uansett kan det vera andre faktora som du ikkje tenker over. For eksempel at du får i deg mykje kunstig søtning.

Om detta fortsette over lang tid, burde du sjekka med fastlegen din:)

Jupp, har målt og veid og sånn i dag, og på målingsbiten har det ikke skjedd så mye drastisk, men har gått opp 3 lbs siden sist måling for en mnd siden. Jeg vet ikke helt hva det skal fortelle meg, men jeg vet det er endel fett der, og siden jeg er tilnærmet lik siden sist mnd på målingene så vet jeg ikke. Kanskje jeg bare har spist altformye mat som vanlig og ikke har økt no spess i styrke.. jaja, jeg forblir uviten :p det her er vanskelig ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en person som slanket seg ville fått beskjed om å vente i et par-tre uker før hun begynte å endre ting/fastslå at noe ikke virket. ville det vært naturlig å foreslå det for en som øker også? en "motvei" må vare to-tre uker før det får være et "problem"? en uke er så lite i det store bildet, liksom, mange ting løser seg av seg selv. går det an å tenke på den måten eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en person som slanket seg ville fått beskjed om å vente i et par-tre uker før hun begynte å endre ting/fastslå at noe ikke virket. ville det vært naturlig å foreslå det for en som øker også? en "motvei" må vare to-tre uker før det får være et "problem"? en uke er så lite i det store bildet, liksom, mange ting løser seg av seg selv. går det an å tenke på den måten eller?

True, true. Skal avvente og se situasjonen. Syns bare det er utrolig plagsomt :p Og så skjønner jeg ikke noe av målene mine om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette her er bare en teori og jeg har ingen anelse om dette er korrekt :p Men man ser jo masse tråder her fra jenter som er konstant sultne, "sprekker" på dietten osv - og folk sier jo alltid at det er fordi de ligger i underskudd, kroppen regulerer opp appetitten for å få de til å spise mer. Kan det ikke være omvendt også? Altså om kroppen din mener at nå har du nådd "riktig" vekt så vil den regulere for å holde deg der? Skal kanskje være litt forsiktig her, for jeg vet jo ikke om du er undervektig eller normalvektig. Men om dette er tilfelle vil det kanskje fungere å spise mat som metter mindre?

Mulig dette er helt feil altså! Uansett lykke til :) Får håpe det ordner seg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er bare en teori og jeg har ingen anelse om dette er korrekt :p Men man ser jo masse tråder her fra jenter som er konstant sultne, "sprekker" på dietten osv - og folk sier jo alltid at det er fordi de ligger i underskudd, kroppen regulerer opp appetitten for å få de til å spise mer. Kan det ikke være omvendt også? Altså om kroppen din mener at nå har du nådd "riktig" vekt så vil den regulere for å holde deg der? Skal kanskje være litt forsiktig her, for jeg vet jo ikke om du er undervektig eller normalvektig. Men om dette er tilfelle vil det kanskje fungere å spise mat som metter mindre?

Mulig dette er helt feil altså! Uansett lykke til :) Får håpe det ordner seg (y)

Det kan veldig godt hende, har gått opp 2.6 lbs bare den siste mnd så kan hende det er noe i det :p Er nok temmelig normalvektig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Det kan veldig godt hende, har gått opp 2.6 lbs bare den siste mnd så kan hende det er noe i det :p Er nok temmelig normalvektig ;)

2,6 lbs er ca 1,1 kg, det er helt normale svingnigner da ingen går rundt å er f.eks 60kg blank hele tiden, selv om de hevder så :) Ikke noe krise og igjen, KG er ikke et mål for fettmengde :)

Stress ned og gjør som du har gjort før så ordner det seg over tid. Må bare huske på at vekta svinger som livet rundt en, og noe annet er urealistisk å tro for normale mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eirich har et godt poeng. Jeg kan variere opp til 2 kg fra en dag til en annen. Det som kverner under topplokket påvirker hele deg. Du bør kanskje pakke bort badevekta en god måneds tid og la hodet (og hele deg) få litt fri fra det "jaget". Det ender fort opp med å ta bort noe av treningsgleden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å ikke stresse med vekten - så kan det faktisk være ganske greit å være uvitende en periode. Du er ikke alene:) Jeg har veid meg en liten tid nå, pga endringer i kostholdet. Det er ikke noe kult! Vekten går opp, selvom jeg har blitt fastere og smalere. Dette velger jeg å ignorere (delvis) selvom jeg vet at det bare er tullball. For tallet på vekten har brent seg fast - dermed tror jeg at stussen har est ut og sideflesket har dobblet seg. Når tilfellet faktisk er at treningstighsten har blitt løs over stussen og jeg har gått ned en buksestr i livet. Allikevel er det tallet på vekten mye "viktigere" og jeg begynner og stresse.

Gav meg selv en bitchslap her om dagen - må komme meg tilbake til virkeligheten!

Gi det litt mer tid, som i hvertfall noen uker til, spis og tren som vanlig og ta en liten veieperiode:) Tallet på vekten er bare et tall - som gjør rare ting med hodet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke noe problemer med vekten sånn egentlig, men jeg bare syns det var litt mye på en mnd, men hva vet vel jeg, det kan være dagsformen etc etc. Jeg ser jo det jeg også, 56 kg på meg pr i dag ser mye mindre ut da det ikke var muskler for 5 år siden, så I dont mind.

Men dette med at jeg føler meg som en hval har gått litt over.. det er ikke borte, men det har bedret seg så håper det går over helt snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...