Gå til innhold

Søtsug deluks... Tips ?

Maesp

Anbefalte innlegg

Har et så sinnssykt søtsug idag, som ikke går over selvom jeg er god og mett. Ligger syk, og pleier alltid å "trøste" meg med godteri når jeg er dårlig... Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å ikke sprekke? Har spist meg ordentlig mett, siden jeg tenkte det ville hjelpe, men nei. Vil ikke sprekke idag heller, vil ikke gi etter for den følelsen at jeg "må" ha noe usunt. Vet at det er en rask spiral nedover til gamle vaner (snakker av erfaring her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du vil ta noe skade av å spise litt godt en gang iblant.. :) Men det jeg pleier å ha som kveldsmat er:

Havregrøt: 30g havregrøt, en skvett melk og inn i mikroen på 2-3 minutter.

Til toppin: 1eple oppskrået i firkanter, 1 banan oppskårer. Puttes oppi en varm stekepanne (eplene først). Røre litt forsiktig rundt i 2-3 minutter. Også har jeg oppi 1ss honning og rører rundt. Har det oppå havregrøten og drysser litt sukringold over :) SCHMAKE GODT! Hvis du ikke er så sulten kan du jo f.eks. bare steke eple og litt honning:) Veldig godt! :hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Lagde meg tidenes middag og smoothie etterpå, så da hadde jeg ikke klart å spise godteri nå en gang. Pleier å unne meg noe en gang igjen uka/hver andre uke, men vil ikke gi etter når jeg får den følelsen av at jeg må. Tenker som så at jeg vet jeg ikke må, så psyken prøver bare å lure meg ;) Liker bedre å kose meg når jeg selv vil og bestemmer. Vet ikke om det høres logisk ut, men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et så sinnssykt søtsug idag, som ikke går over selvom jeg er god og mett. Ligger syk, og pleier alltid å "trøste" meg med godteri når jeg er dårlig... Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å ikke sprekke? Har spist meg ordentlig mett, siden jeg tenkte det ville hjelpe, men nei. Vil ikke sprekke idag heller, vil ikke gi etter for den følelsen at jeg "må" ha noe usunt. Vet at det er en rask spiral nedover til gamle vaner (snakker av erfaring her)

Trenger mer info om deg. Er du på kaloriunderskudd nå? Har du tendenser til overspising?

Jeg tenker slik:

Søtsug er ikke farlig, bare sinnssykt ubehagelig.

Når du skriver at du "trøster" deg med godis når du er syk, er det bare en rettferdiggjøring.Det blir en slags link i hjernen din ala "nå er jeg trist/syk, så da skal jeg stappe i meg sukker!" Og denne linken blir forsterket hver gang du følger søtsuget.

Du har valg, du kan spise hva du vil uten unnskyldning. Men ikke si at det er fordi du er syk/glad/trist.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få trikset mitt fra i morges...

1) lag omelett

2) krydre lett med salt og pepper

3) mist ca en hel pose med cayennepepper i panna

4) si; faeeeen - dette har jeg ikke tid til

5) insister på at den sikkert er spisende; sterk mat er jo digg

6) Tving ned den jævla forbanna omeletten mens munnen brenner og tårene pøser

7) La munnen brenne i flere timer (evt; bedøv munnen ved å drikke 0,5 l lettmelk..!)

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, burde sikkert så absolutt kjøre det trikset ;) Og til lachfaderen, jeg er helt enig. Derfor jeg nekter å knekkes når kroppen sier at jeg "må" eller "fortjener" noe søtt. Sånn jeg har vokst opp, og det å bryte det mønsteret er alfa og omega. Klarte meg fint igår og stolt av det, så skal med god samvittighet spise et kakestykke eller to i bursdag senere idag. Fordi jeg vil, og ikke fordi jeg fortjener eller må! God påske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...