Maesp Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Har et så sinnssykt søtsug idag, som ikke går over selvom jeg er god og mett. Ligger syk, og pleier alltid å "trøste" meg med godteri når jeg er dårlig... Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å ikke sprekke? Har spist meg ordentlig mett, siden jeg tenkte det ville hjelpe, men nei. Vil ikke sprekke idag heller, vil ikke gi etter for den følelsen at jeg "må" ha noe usunt. Vet at det er en rask spiral nedover til gamle vaner (snakker av erfaring her) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Smoothie av frossende bær og funlight saft, frukt/bær og mager vanilje kesam, funlight gele, proteinbrownie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyret Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Tror ikke du vil ta noe skade av å spise litt godt en gang iblant.. Men det jeg pleier å ha som kveldsmat er: Havregrøt: 30g havregrøt, en skvett melk og inn i mikroen på 2-3 minutter. Til toppin: 1eple oppskrået i firkanter, 1 banan oppskårer. Puttes oppi en varm stekepanne (eplene først). Røre litt forsiktig rundt i 2-3 minutter. Også har jeg oppi 1ss honning og rører rundt. Har det oppå havregrøten og drysser litt sukringold over SCHMAKE GODT! Hvis du ikke er så sulten kan du jo f.eks. bare steke eple og litt honning:) Veldig godt! damdidam 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Helgekos? Søte og salte tips taes imot med glede :-) | Fitnessbloggen Forum Mange gode tips her Ellers anbefaler jeg deg som Dovendyret og bare kose deg litt når du først er syk. En del av det å leve sunt er å kunne spise litt mindre sunt innimellom, og likevel vende tilbake til de gode rutinene neste dag. jannesurr 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maesp Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Takk for tips! Lagde meg tidenes middag og smoothie etterpå, så da hadde jeg ikke klart å spise godteri nå en gang. Pleier å unne meg noe en gang igjen uka/hver andre uke, men vil ikke gi etter når jeg får den følelsen av at jeg må. Tenker som så at jeg vet jeg ikke må, så psyken prøver bare å lure meg Liker bedre å kose meg når jeg selv vil og bestemmer. Vet ikke om det høres logisk ut, men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannesurr Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Hadde meg nett verdens beste smoothie: En boks kokusmelk light, isbiter, blåbær, jordbær, bjørnebær og bringebær i blender å det var såååå godt ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugo2 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 En boks med mager kesam, dynket med Fun light bringebær og en goood dæsj kanel;) Gneller i jekslene, så søtt og godt og sunt er det..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VegarL Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Spise mer fett om dagen. LeanMachine og Johanne22 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lachfaderen Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Har et så sinnssykt søtsug idag, som ikke går over selvom jeg er god og mett. Ligger syk, og pleier alltid å "trøste" meg med godteri når jeg er dårlig... Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å ikke sprekke? Har spist meg ordentlig mett, siden jeg tenkte det ville hjelpe, men nei. Vil ikke sprekke idag heller, vil ikke gi etter for den følelsen at jeg "må" ha noe usunt. Vet at det er en rask spiral nedover til gamle vaner (snakker av erfaring her) Trenger mer info om deg. Er du på kaloriunderskudd nå? Har du tendenser til overspising? Jeg tenker slik: Søtsug er ikke farlig, bare sinnssykt ubehagelig. Når du skriver at du "trøster" deg med godis når du er syk, er det bare en rettferdiggjøring.Det blir en slags link i hjernen din ala "nå er jeg trist/syk, så da skal jeg stappe i meg sukker!" Og denne linken blir forsterket hver gang du følger søtsuget. Du har valg, du kan spise hva du vil uten unnskyldning. Men ikke si at det er fordi du er syk/glad/trist. FatUnicorn og Hugo2 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 du kan få trikset mitt fra i morges... 1) lag omelett 2) krydre lett med salt og pepper 3) mist ca en hel pose med cayennepepper i panna 4) si; faeeeen - dette har jeg ikke tid til 5) insister på at den sikkert er spisende; sterk mat er jo digg 6) Tving ned den jævla forbanna omeletten mens munnen brenner og tårene pøser 7) La munnen brenne i flere timer (evt; bedøv munnen ved å drikke 0,5 l lettmelk..!) God helg Hugo2 og malenesofie 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maesp Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Haha, burde sikkert så absolutt kjøre det trikset Og til lachfaderen, jeg er helt enig. Derfor jeg nekter å knekkes når kroppen sier at jeg "må" eller "fortjener" noe søtt. Sånn jeg har vokst opp, og det å bryte det mønsteret er alfa og omega. Klarte meg fint igår og stolt av det, så skal med god samvittighet spise et kakestykke eller to i bursdag senere idag. Fordi jeg vil, og ikke fordi jeg fortjener eller må! God påske Hugo2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.