Gå til innhold

Oppskrift på litt mer kalorifattig rotmos?


Maesp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tilsetter litt buljongpulver. Denne:

Lantbuljong, Renée Voltaire Webbshop

Ingen rotgrønnsak, men har du testet blomkålmos? Jeg har alltid hatt et irrasjonelt hat mot blomkål, sikkert fordi jeg har fått den vassen og overkokt. Nå er det favorittgrønnsaken min!

1. Kok blomkål i biter (skal være fast, ikke overkokt. Tilsetter ofte en båt hvitløk)

2.La renne av GODT. (Er fanatisk på dette, så tørker den noen ganger med kjøkkenpapir)

3. Stavmix blomkålen, ha i buljongpulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

meg og typen lagte en slik mos - litt spontant fordi middagen gikk likk skeis - mildt sagt. Da ble det "bruke-det-vi-har" og det ble forbløffende bra!

Potet, gulrot, blomkål, brokkoli <-- kok & mos med stavmikser

krydder; pepper, karri, chilli

1 beger kavli mager smøreost/kyllingost (ca 100 kcal per 100 g, proteinrik og digg!)

2-3 ss kesam!

I mosen tilsatte vi stekt løk og karbonadedeig, og ost på toppen! Yumyum!!

Kan tenke meg at cottge cheese også fungerer bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ha en skje kremost, salt og pepper. Kremosten trengs det så lite av for å gi det lille ekstra så selv om det er mye kalorier i den så utgjør det lite. I brokkolimos synes jeg det er godt å ha i litt sweet chili saus eller chili og sukrin.

Søtpotetmos trenger man egentlig ingenting i for at den skal bli god, men kremost og litt salt setter en ekstra spiss her også.

Prøv også mos av rødbeter. Kan gjerne blande med vanlige poteter eller søtpoteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...