Gå til innhold

Havregryn & Proteinpulver..


BenedicteJ

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ikke noe sæær i matveien altså. Men havregryns grøt, kokt med kanel og sukrin...:hungover:

Noen tips for å få den til å smake bedre? Har prøvd å bytte ut vannet med melk, prøvd med litt proteinpulver i, har prøvd med syltetøy også. Men jeg må virkelig presse det i meg, og sitter halvveis å brekker meg :(

Nå bruker jeg Whey Jordbær protein pulver, det er egentlig akkurat det samme der, jeg sliter skikkelig med å få det i meg..

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tar 80 g havregryn og blander det med en shake bestående av 2 scoops av nordic power 4k pure mammut protein med sjokolade smak og 3 dl melk. Dette smaker sjokolade og glir rett ned :)

Jordbærproteinpulver hadde jeg 1 gang, og det blir den siste. Smakte godt første gangen, men deretter ble jeg kvalm bare ved tanken på smaken. Bytt til sjokolade, da tror jeg du får det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre med sjokoladeproteinpulver (helst Myo Mocca.) Pleier å koke grøten min på 2-3 suketter i stedet for å ha sukrin på, synes det gir bedre søtsmak. Cottage cheese, bær og nøtter er også godt på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips :)

Jeg har fått oppsatt diett for å nå målene mine, derfor jeg spiser det :p

Men om det finnes alternativer som er like bra, så takker jeg ikke nei til det heller.. Prøver jo å lære meg å like det! Da er det greit med litt tips og triks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store varsellamper lyser når noen sier de har sukrin i havregrøten.. Tenk å blande noe så grusomt med noe så godt som havregryn!

For å piffe opp smaken på havregrøt bruk frukt, både tørka og ferskt, da trenger du ikke noe anet søtning enn det og kanel:) men ja! Havregrøt smaker ofte piss når du bruker vann og sukrin i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Jeg har fått oppsatt diett for å nå målene mine, derfor jeg spiser det :p

Men om det finnes alternativer som er like bra, så takker jeg ikke nei til det heller.. Prøver jo å lære meg å like det! Da er det greit med litt tips og triks :)

Er det som er fail med å få andre til å sette opp en plan, er jo at du får ting du ikke liker. Men herlighet, hvorfor presse det ned? Det finnes haugevis med annen mat du kan spise. Du må jo finne ut selv hva du orker å spise i lengden slik at du holder ut med kostholdet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet

Beste grøten:

80g havregryn, 2dl melk og 3 dl vann... begynn kok! Når det halvveis koker/hever seg.. Putt i kanel--> skru av plate.. La det stå og heve i noen min..

--> hiv på skål/tallerken--> syltetøy på topp---> voila verdens beste kveldsmat/frokost/dessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie har laget en fin guide, som jeg ofte bruker som utgangspunkt til å variere mellom smaker:

Julie - Trening og kosthold - http://www.slide.com/r/QOnobrmwjz_aP

Prøve bollegrøten!! Den er himmelsk god:)

Ellers er det utrolig godt å lage peanøttgrøt (peanøttpulver, peanøttmel, peanøttproteinpulver, peanøtter, tar det som finnes i skapet ;))...eller grøt med eplepaikrydder fra iherb.com og sukrin Min favoritt! :hungry:

Dessuten, banan må jeg alltid ha med hvis jeg har, uansett grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
du kan ikke heller steke havgrynsgrøten i ovnen som flate brød eller lage pannekaker av det og ha pålegg på da?

Går det fint da? Med bare havregryn, vann og melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
For å lage pannekaker trenger man vel noe som binder røra for at de skal henge noe sammen? Banan, egg, hvitter osv. Eller så funker det å bare steke gryna i panne.

Var det jeg tenkte også skjønner du :) Hvis ikke hadde man jo fått seg et fint "Langpanne" brød :) aka nesten knekkebrød xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...