Gå til innhold

Spise mer - eller som før?


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Jeg spiser etter periodisk faste og syns det fungerer veldig bra. Har de siste mnd klart å gå opp ca 1 kg i mnd, og er fornøyd med dette. Tenker som så at jeg da spiser nok, men det jeg syns er rart da, er at jeg har perioder der jeg er veldig sulten.

Skal jeg ta hensyn til at jeg er sulten og spise mer, eller bare fortsette som før siden jeg legger på meg det jeg skal ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser etter periodisk faste og syns det fungerer veldig bra. Har de siste mnd klart å gå opp ca 1 kg i mnd, og er fornøyd med dette. Tenker som så at jeg da spiser nok, men det jeg syns er rart da, er at jeg har perioder der jeg er veldig sulten.

Skal jeg ta hensyn til at jeg er sulten og spise mer, eller bare fortsette som før siden jeg legger på meg det jeg skal ?

Spis når du er sulten, tenker jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis når du er sulten, tenker jeg;)

Ja, har tenkt på det jeg også, men siden jeg har gått opp ca 1 kg i mnd, tenker jeg jo at jeg ikke burde spise så mye mer siden jeg da kommer til å bare å legge på meg mer unødvendig fett som skal bort uansett, om du skjønner logikken min :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på dagen er du veldig sulten, og hvordan er makrofordelingen din? :)

Det varierer. Som oftest før jeg har spist noe om morran, pleier da å spise mer om kvelden, siden jeg da tenker at jeg 'holder' lenger og at kroppen da har behov for mer mat.

Ligger på rundt 2000-2400 regner jeg med, har ikke regnet det helt eksakt, men spiser endel mer i helgene, så skal nok ligge godt over tilsammen i uka og generelt. Spiser som regel mye protein, ca en 120 g på treningsdager, litt mindre når jeg har treningsfri. Carbs vet jeg ikke, men blir vel en 200 g med poteter eller ris til middag + da at jeg spiser veldig mye bær, grønnsaker og frukt. Prøver å få i meg minst 750-800 g hver dag, selv om jeg ikke alltid får det til, men som regel rundt der. Fett er ca 1.

Jeg vet IKKE om dette blir riktig, har som sagt ikke gjort noen eksakte beregninger på det, men siden jeg da har gjort 'alt riktig' med å klare å gå opp ca 1 kg pr mnd, har jeg ikke tenkt at jeg trenger noe mer mat. Men syns da det er noe i å høre på kroppen når den er sulten. Noen sier at du ikke trenger å spise mer og drit i at du er sulten, mens andre sier at man skal lytte til kroppen. Personlig tror jeg sistnevnte er best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange kcal spiser du pr dag? Vet du hvor stort overskudd du ligger i? Hvor mye trener du?

Blir du sulten i spisevinduet eller i fasten?

1 Kg i mnd er jo bra! har fett % økt noe?

Nå tror jeg jeg svarte på ditt spm rett over her :p hehe.

Trener PHAT om dagen, 5 økter i uka, har ellers mye overskudd og sover som en stein når jeg først sover. Ellers sitter jeg omtrent aldri stille, bare når jeg sitter her.. eller sover :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har nesten samme spm. Det jeg mest lurer på er om jeg spiser nok i forhold til å leangaine. Trener styrke 3-4 ganger uka +løper 6 km+ litt til 3 ganger uka og går 8 km en gang i uka. Er 53-54 kg og 163 cm, vil en fordeling på 2200 kcal på treningsdager og 1900 på hviledsger gjøre at jeg legger på meg nest mulig muskler og minst mulig fett? Er litt over middels aktiv utenom dette. Føler også at jeg kan være sulten når jeg akkuratt har spist, men føler av og til at kroppen lurer meg, at jeg kanskje bare er tørst, ikke alltid lett å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du spisevinduet ditt slavisk? Når spiser du siste måltid?

Hvis jeg spiser siste måltid veldig sent blir jeg ofte sulten mellom klokka 07-12 (venter på første måltid). Og det å "hoppe av" spisevinduet innimellom og ikke ha det fast over tid, gjør for min del at sultfølelsen aldri helt forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger på deg 1 kg pr mnd fornuftig (altså ikke bare spekk, og det har jeg jo sett på bilder at det ikke er), så er jo det en bra økning. Jeg ville nok fortsatt i samme stil. Når du kjenner og ser resultatene så viser det jo at det fungerer slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan nok være en ide å spise mer i løpet av uka og ikke samle opp så mye kalorier i helga, siden de ikke nyttegjør seg noe særlig som energi under trening når det er 3-4-5 dager siden du spiste dem, selv om du totalt er i overskudd :) Ellers burde mengden være ok.

Okei, det er vel egentlig det har jeg kommet fram til selv også. helgene gir meg ikke så mye mer enn et slid overskudd, og merker at jeg har litt mindre energi og trøkk på mandager, så har egentlig prøvd å si det til meg selv ganske gå lenge. Men da skal jeg heller gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du spisevinduet ditt slavisk? Når spiser du siste måltid?

Hvis jeg spiser siste måltid veldig sent blir jeg ofte sulten mellom klokka 07-12 (venter på første måltid). Og det å "hoppe av" spisevinduet innimellom og ikke ha det fast over tid, gjør for min del at sultfølelsen aldri helt forsvinner.

Jeg pleier som regel å spise siste måltid rundt 20-21. Spisevinduet mitt holder jeg temmelig slavisk, men det som kan variere mest er det første måltidet, kan variere fra 10-13, men det har med trening og når jeg skal på jobb og sånne ting. Prøver å holde samme vinduet hver dag, og det er som regel ikke noe problem igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger på deg 1 kg pr mnd fornuftig (altså ikke bare spekk, og det har jeg jo sett på bilder at det ikke er), så er jo det en bra økning. Jeg ville nok fortsatt i samme stil. Når du kjenner og ser resultatene så viser det jo at det fungerer slik det er nå.

Ja, det var det jeg også har tenkt :) Men kanskje jeg skal bli enda mer slavisk på spisevinduet mittt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som regel å spise siste måltid rundt 20-21. Spisevinduet mitt holder jeg temmelig slavisk, men det som kan variere mest er det første måltidet, kan variere fra 10-13, men det har med trening og når jeg skal på jobb og sånne ting. Prøver å holde samme vinduet hver dag, og det er som regel ikke noe problem igrunn.

Da vil jeg ikke tro noen av de tinga jeg nevnte er problemet nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg også har tenkt :) Men kanskje jeg skal bli enda mer slavisk på spisevinduet mittt?

Jeg har personlig ikke kjørt periodisk faste før. Men på et genrelt grunnlag vil jeg si at så lenge du har ønsket fremgang så ville jeg fortsatt i samme stil. Og ut fra en annen tråd om sixpack til 26. mai, hvis du ser at du ligger an til å klare den så funker ordtaket "never change a winning team". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har personlig ikke kjørt periodisk faste før. Men på et genrelt grunnlag vil jeg si at så lenge du har ønsket fremgang så ville jeg fortsatt i samme stil. Og ut fra en annen tråd om sixpack til 26. mai, hvis du ser at du ligger an til å klare den så funker ordtaket "never change a winning team". :)

Hehe true true ;) Har kanskje noe med at jeg mister litt motet, vet ikke om jeg klarer det, og hvis det er noe jeg kan gjøre bedre så vil jeg gjerne vite det. Og så er det ikke SÅ lenge til 26. mai :eek: Uæææ :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...