Raatassen Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Skulle på gymmen i går med god motivasjon. Jeg hadde spist en god frokost 1 time før jeg dro avgårde. Økten begynte med 10 minutt gange på mølla. Så var det knebøyen sin tur, begynte med å varme opp med kun stang, kjente at jeg begynte å få en svak hodepine. Etter vert som jeg varmet opp, med gradvis tyngre å tyngre vekter så ble hodepinen verre og verre, det donket i takt med pulsen min. Slet meg gjennom mine 4 sett, og skulle til å begynne på droppsettet. Det var da det skikkelig inntraff som et lyn fra himmelen, trodde rett å slett hodet skulle falle av. Verket fra nakkevirvel og opp mot ørene på begge sider, å dunket skikkelig ille i bakhodet, ble så ille at jeg avsluttet treningsøkten den dagen. Det merkelige er at det forsvinner nesten helt etter 20-30 min. Det samme skjedde for noen uker siden med flyes skråbenk, så den øvelsen måtte jeg bare kutte ut, men har aldri hatt et slikt problem med knebøy.Lurer på om jeg annstrenger meg veldig i nakke, er noe stiv å støl. Noen andre som har vært borti lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Afterall Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Det kan høres ut som en slags anstrengelseshodepine, men da er det kanskje ikke så vanlig at det forsvinner helt etter 20-30 minutter. Det skal også da veldig lite til før det igjen utløses. Les disse og se om du kjenner deg igjen: Anstrengelseshodepine - NHI.no Anstrengelseshodepine | Fitnessbloggen Forum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raatassen Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Hodepinen blir ikke helt borte men er såpass borte at det ikke gjør vondt lengre, har enda en anelse vondt i hodet etter dette skjedde. (lørdags morgen ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astriiiixxx Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hadde en periode i høst da jeg rett og slett ikke kunne trene noe som helt som fikk kroppen til å anstrenge seg uten å holde på å blacke ut av smerter. Etter en tur hos osteopaten fant vi ut at det var en nerve i nakken min som lå i klem, etter to turer der var jeg tilbake i hardtrening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxwell Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 når du spenner deg opp, puster du inn med mage? eller bryst? gjør du siste nevnte kan dette foresake hodepine ettersom du skaper et trykk nærmt hode. pust heller inn med mage(sug inn navlen mot ryggraden) =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
akxi Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Vært borte i de samme, Trodde jeg skulle bli hjerneskadet av smertene i bakhodet. Mine smerter oppsto akutt, og varte i 20 min, imens jeg lå på gulvet og vrei meg i smerte. Dette har vist noe med at en anspenner muskelfestet i nakken som presser på noen nerver som gir smerter i bakhodet. Uansett, det kommer lett tilbake hvis du fortsetter å anstrenge deg/trene. Smertene kommer da tilbake i mer eller mindre grad. Det er ikke farlig. Løsningen er å ta det med ro i et par uker, da vil det forsvinne. Jeg har ikke hatt bekjentskap med smertene på et par nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrommiZ Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 når du spenner deg opp, puster du inn med mage? eller bryst? gjør du siste nevnte kan dette foresake hodepine ettersom du skaper et trykk nærmt hode. pust heller inn med mage(sug inn navlen mot ryggraden) =) Det blir vel strengt tatt motsatt, blåser jo opp magan om man tar skikkelig 'magadrag' Linjemannen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hercules82 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Du har høyst sannsynligvis anstrengelseshodepine. Jeg har det samme. Dra til legen for å sjekk det, slik at du eliminerer den lille sannsynligheten for at det er noe annet. Jeg får dette av og til i perioder. Tar med meg en 600mg Ibumetin tablett på trening, og tar den så snart jeg får symptomene. Etter 10 min er det borte og jeg trener som normalt med full intensitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FEA Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Raatassen fant du ut av det? Sliter med det samme selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raatassen Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Hei. Joda fant ut av det. Det viste seg at jeg anstrenget nakken min slik at noen nerver kom i klem i nakken og opp i bakkant av ørene, og hodepinen kom som et skudd fra himmelen. Har vært veldig nøye med å fokusere blikket mitt slik at jeg ser meg selv rett inn i øynene. Dette hjelper meg å få en mest mulig nøytral nakke under denne øvelsen. Har ikke vært plaget med hodepine etter jeg fikk kontroll på dette Joakimz, FEA og crave_it 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.