Gå til innhold

En sexylubben sak vil ned i vekt og trenger villedning


Sexylubben83

Anbefalte innlegg

hei

status Quo idag er 109kilo og 182cm på strømpelesten.

kcal inntaket ligger på 1900kcal om dagen og desverre gjerne mindre i helgen da jeg ikke er på jobb og derfor ikke klarer og holde "matpausene" når jeg er hjemme:p

har en kontorjobb med endel gåing og en gang i mnd ut på oppdrag med sjauing av glass elns...

så mest kontor jobb.

Vekt nedgang er jo en sak jeg har jobbet med i litt over 2 år nå, fra start vekt på nyttårsaften 2010/2011 på 127.8kg ligger jeg nå på 109kg :) veldig fornøyd men føler att det er mer og hente ut.

har fram til nå på tirsdag ikke trena noe styrke. hadde min første runde på senteret med tn.no sin app i baklomma, og fikk god hjelp mtp teknikk osv av en bekjent som har trena lenge. og idag er låra stive og sjukt ømme:p

en vanlig mat dag ser slik ut:

0630-0645 ish frokost: 3 rugsprø skiver med en skive norvegia og en skive kokt skinke på hver og ei gullerot.

09.00: eple og gullerot.

11.00: lunsj 3 rugsprø skiver med ost og skinke igjen og gullerot.

14.00: mellom måltid 2 stk rugsprø med ost og skinke + gullerot.

middag kan skje alt fra 16.30-18.00 og der prøver jeg og holde meg til 600kcal av det som da blir laget denne dagen, somregel fisk, kylling eller noe kjøtt basert med ris eller pasta til.

kvelds mat om jeg er sulten, blir da 2 rugsprø med ost og skinke.(men det er sjelden for da går man jo bittelitt over kcal opplegget)

nå som jeg skal begynne med styrke 2 ganger i uka i tillegg til 1 rolig 1.5-2 timers rolig sykkelrulle tur + 45min intervall(sufferfest) på sykkel.

mine mål med treningen er Vestfold rundt (165km) og Telemark tours (250km) gjennomføre ikke vinne, til dette er jeg 40kilo for tung:p

tar gjerne en banan og ett glass melk etter endt rulletur...

mye info om en snodig kar med snodige ønsker:)

har ett bilde av meg slik jeg ser ut idag, kan jo legge det ut så ser folk hva/hvem de skal gi råd til:p

uklart bilde men sånn blire 0615 på morran:D

2013-02-28061418_zps54b75c86.jpg

all hjelp mottas med takk og evig takknemlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei sånn rugsprø skive med ei skive ost og ei skive skinke er rundt 100kcal så blir ikke så gæli, litt under om jeg ikke spiser kvelds men jeg sliter jo ikke sånn mtp att man alltid er sulten osv, men kjenner det 30 min før de faste måltidene att man er sulten :p

Grunnen til att jeg spørr er vel att denne tn.no appen (ryp) sier att 3052 kcal er nummeret og følge om man skal ha vekt nedgang, men det er vel med styrke trening hverdag tenker jeg :p så greit og få no svar fra folk som har peiling på slikt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg tror (og er ganske sikker) ,med tanke på din vekt, at du må spise mye mer. Det som skjer når du spiser så lite mat, er at kroppen forbereder seg på hungersnød og forbrenningen blir veldig lav.

Det som også kan være noe å tenke på er at du sikkert trenger litt mer variasjon i kostholdet ditt. Det blir jo utrolig kjedelig med rugsprø hver eneste dag.

Mitt tips må være at du må spise mer og mer variert, og gjerne prøve med styrke 3 ganger i uka!

Lykke til (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er ett slikt vanedyr, så rugsprø ost og skinke løsningen er en grei sak for meg, åsså så enkelt mtp hastverk på morran (noe jeg alltid har) men kanskje vurdere øke kcal litt iom dere sier så:p

Men skal jeg da legge inn 2 rugsprø skiver klokka 09 der jeg egentlig bare har eple? Da er vi jo lett oppi 2100kcal på en dag :p

Styrke 3 ganger kan jeg jo prøve og få til men sammen med minimum 2ganger helst 3-4 runder på rulla så begynner tidsklemma og klemme hardt rundt en 2 barns far med samboer som jobber turnus. Lysten er der men tiden er ikke alltid på samme bølge. Har jo mulighet for og trene super seint på kveldene så kanskje det får bli løsningen på "problemet" om ikke trene super seint 21-22ish har en negativ innvirkning på noe:p

Er det kanskje en ide og hive seg på sykkelen og sykle ut stølheten ut av låra etter knebøy øvelsen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugsprø i tillegg til eple gjerne ! :)

Altså, treningen må du ta i ditt eget tempo, men jeg tror du kommer til å merke mye forskjell nå etter du starter med styrketrening. Å trene kondisjon veldig seint på kvelden er nok ikke så bra for din egen del (søvn), men tror ikke at det er et problem å trene styrke seint. Litt usikker her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det 2 ekstra rugsprø skiver på vanedyret:D funfact: snart 30 år og har hatt ost og skinke på matpakka siden 1klasse på barneskolen, med noen få avbrekk av reste mat osv:p

middag på 600kcal blir såpass mye att jeg blir stappmett, så middag tror jeg får være der men kanskje vurdere spise kveldsmat sånn uannsett :p

skal man unngå og spise etter 20.00 som man hører så mye hyl om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Det som skjer når du spiser så lite mat, er at kroppen forbereder seg på hungersnød og forbrenningen blir veldig lav...

Dette er (heldigvis) en myte. Men følgene av å spise for lite mat med et høyt aktivitetsnivå er ikke så positive likevel. Dessuten trenger du overskudd for å bygge muskler, og muskler øker forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1900 kcal er lite så du bør definitivt spise mer, men du trenger ikke ligge i overskudd (overskudd som i at du spiser mer enn du forbrenner) for å bygge muskler. Du har jo litt å gå på fra før, og det er fullt mulig å øke i muskelmasse samtidig som fettprosenten blir lavere. Les disse:

Flere måltid kan gjøre deg mer sulten - Fitnessbloggen

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Bygg muskler og forbrenn fett - Fitnessbloggen

Reduser fettprosenten, ikke kroppsvekten - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :)

ja like greit og ta det over lengre tid så kanskje det sitter og man føler att man ikke kan la dette gå i dass, pga man har brukt såpass med tid på og komme seg nedover:p

satser på att det blir ei runde på rulla med ett par prison break episoder for og løsne opp beina så de er klare for ny styrke økt på lørdag:) hvordan fungerer dette loggbok greine? bare starte ny tråd og skrive hva man ønsker osv der? eller er det noe mal greier man må følge der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...